No Rest for the Wicked släpps strax i early access

Robot
No Rest for the Wicked släpps strax i early access

Vrålsnyggt med inspiration från Diablo och Dark Souls.

#no-rest-for-the-wicked


Medlem

Ser läckert ut. Ori-spelen är väldigt trevliga, speciellt tvåan. Är inget större fan av ARPGn ala Diablo/PoE, men detta känns lite mer som en twist på det hela, mer intressant.

Synd att det är early access, hade det varit hela spelet skulle jag förmodligen köpt det direkt, nu tvekar jag. Får se hur man gör.

What is the current state of the Early Access version?
"

  • A rich first chapter of the narrative campaign

  • Additional quests that reveal more about the world and its inhabitants

  • Intense boss battles against plague-ridden creatures

  • A large variety of weapons, armor, skills, and crafting options

  • Gear can be upgraded, enchanted, runed and gem-ed to create your ideal character build

  • Purchasing and furnishing of a modifiable home

  • Daily and Weekly bounties and challenges

  • Replayable Cerim Crucible dungeon

"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ett tips är att många Streamers har rabattkoder just nu när man får ytterligare några dollar/euro rabatt på priset, så kolla upp det på Twitter/X för en länk. Tror också det kommer länkas från deras Twitch/Youtube nu vid släpp också.

Medlem

Är en av de få spel jag kommer köpa i early access.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Oh jag undrade just när det skulle komma, kollat steam flera gånger under dagen men inte släppt än för köp.

Medlem

Brukar aldrig köpa early access men detta spel kan bli undantaget!
Ori spelen var fantastiska och detta verkar ha samma magi.

*Efter att ha kört en 40min måste jag erkänna för mig själv att jag inte gillar ARPG längre. Blev refund.
Vackert spel men hacka monster är inte min grej längre tydligen. Ska ändå bli spännande att följa spelet. Kommer nog kika på
Waakaah när/om han streamar det.

Medlem

För mig går spelet inte ens igång, ser Moon Studios logotyp, sedan får jag svart skärm med överlappande kontroll-ikoner+text nere till vänster, men inget mer händer.
Kommer dock ändå behålla spelet för tillfället.

Edit: Var en korrupt fil, spelet startade normalt efter verifiering i Steam


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Spelet har just nu 56% mixed på Steam med ungefär 560 reviews (få). De flesta verkar klaga på prestandaproblem och risig kontroll med mus/tb. Får intrycket att det kan bli bra med tiden, men behöver jobbas på lite mer och bugg/prestandafixas.

Medlem

Aldrig hört talas om detta förrän idag. Såg så jäkla läckert ut att jag blev sugen trots att det egentligen inte är min typ av genre.

En snabb koll på minikraven, skriverier kring prestandaproblem och en reality check för min flera år gamla budgetdator resulterade i att jag avvaktar konsolrelease istället.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Spelet har just nu 56% mixed på Steam med ungefär 560 reviews (få). De flesta verkar klaga på prestandaproblem och risig kontroll med mus/tb. Får intrycket att det kan bli bra med tiden, men behöver jobbas på lite mer och bugg/prestandafixas.

Jag kör med handkontroll och det känns typ 200% bättre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kör med handkontroll och det känns typ 200% bättre.

Ja, jag har testat båda och det är en ruskig skillnad. Men det är inte superförvånande när det första som man möts av när man startar det är att det upplevs bäst med kontroll


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Verkar som ännu ett CPUtungt spel

Medlem

Det är inte bra optimerat. Testade early access och de har en lång väg att gå. Men när det funkade var det riktigt kul

Edit: spelade det igen och ändrade lite inställningar och det funkade mycket bättre. Var lite lagg vid en boss fight och visa stunder när jag gick. Men mycket bättre efter lite ändringar. Storyn och cut scenes är makalösa dock och så bra röstskådespelare 👌

Medlem

det har ingenting gemensamt med vanliga ARPGs (mer än POV) det är ett RENT souls-like, de flesta verkar inte ha förstått det...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kör med en i3'a visserligen gen 14..

Medlem

Satan vad det flyter på dåligt för mig, och jag måste säga att dessa rabattkoder via streamers/influencers är både genialiskt och ondskefullt, konsumenten får ett vad dom upplever som ett bättre pris, fast rabatten är så utspridd så det är i praktiken det faktiska priset för produkten, samtidigt så går köpet via deras hemsida och man kan inte nyttja sig av steams refund. tror ideén var att hindra folk att refunda spelet.

Medlem
Skrivet av poorks:

det har ingenting gemensamt med vanliga ARPGs (mer än POV) det är ett RENT souls-like, de flesta verkar inte ha förstått det...

Ja dom borde ta bort den taggen. Tror det var delvis därför det inte klickade för mig. Förväntade mig något mer Diablo-likt i gameplay. Souls-like är inte min favvo om det inte rör sig om typ God Of War som jag ändå gillade.

Medlem

Det är väldigt fint och combaten är riktigt tung och har bra känsla.

Det är väldigt ooptimerat just nu men det är säkert något som de fixar innan släpp

Durability skiten måste bort eller minskas avsevärt. Helt otroligt jobbigt bara och inte kul alls

Allt som allt älskar jag spelet

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ja dom borde ta bort den taggen. Tror det var delvis därför det inte klickade för mig. Förväntade mig något mer Diablo-likt i gameplay. Souls-like är inte min favvo om det inte rör sig om typ God Of War som jag ändå gillade.

God of War är ju inte souls like? 😂


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

God of War är ju inte souls like? 😂

Hehe you got me! Har så dålig koll på genren. Är väl mer att dom lånat/inspirerats av vissa element från souls-like men det är ett action-adventure med lite rpg. Anyway, trodde No Rest For The Wicked skulle vara mer action-rpg än souls vilket var varför jag köpte det men det var för mycket souls för min smak.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Spelet har just nu 56% mixed på Steam med ungefär 560 reviews (få). De flesta verkar klaga på prestandaproblem och risig kontroll med mus/tb. Får intrycket att det kan bli bra med tiden, men behöver jobbas på lite mer och bugg/prestandafixas.

Efter ett dygn har de 5200 recensioner på Steam och ligger kvar på 56% mixed. Står över EA, väntar till release och ser om det blivit bättre.

Medlem

Själv njuter jag av spelet än så länge.
Så vackert och combaten är skön för mig som älskar souls likes.
Kanske lite tungt rent prestandamässigt när man ligger runt 60fps på max med en 7800X3D och ett 4090.
Där finns det en del arbete kvar från utvecklarnas sida helt klart. Finns även en del traversal stutters men det blir nog bättre med tiden.

Medlem

Riktigt mysigt och bra så långt jag kommit. Gillar souls like att det inte bara är bascha, och en dodge extra istället för greed är avgörande. Durability måste tonas ner och jag stör mig på att walk är så seg, hade hellre sett sprint som default och walk när man håller inne knapp. Detta är ett spel jag kommer flytta in i ett tag framöver.

Medlem

Extremt bra spel, få spel som har så levande världar nu för tiden.

1
Skriv svar