Utvecklare om skrotade Last of Us Online: "Var höjdpunkten på min karriär"
Dåligt. De hade tjänat bättre på detta än singleplayer spel
Jaså?
It´s a me
Nu vet vi ju inte hur långt de hunnit, men kanske ett annat team eller företag kunnat ta över detta arbete och köra igång det så kan Noughty dog fortsätta med sitt.
Tänker typ exempelvis på Quake 4 som inte är gjord av idsoftware.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Nu vet vi ju inte hur långt de hunnit, men kanske ett annat team eller företag kunnat ta över detta arbete och köra igång det så kan Noughty dog fortsätta med sitt.
Tänker typ exempelvis på Quake 4 som inte är gjord av idsoftware.
Tänkte precis skriva det samma. Sony har väldigt många studios och har gjort stora satsningar på multiplayer. Att låta utpräglade singleplayer studios lägga alla sina resurser på multiplayer låter inte jättesmart. Lite som att låta Creative Assembly helt plötsligt lägga halva företaget på att göra en arena shooter. Många studios överraskar positivt när de byter genre och förr var det nog lättare att gå från SP till MP. Men idag med alla krav kring games as a service verkar det extremt svårt.
Förstår inte dagens utgivare gör ett bra spel som folk kan köpa och spela som dom vill och skit i "games as a service skiten".
Men det är klart, då kan man kanske inte mjölka ur mer och då är det inte värt helt enkelt.
skönt att dom la ner det tycker jag, så kan naughty dog fortsätta med det dom är bra på
Jag hade gärna sett det släppas då det lät väldigt intressant, men jag håller ändå med dig i slutändan.
Speciellt när de själva uttryckt sig på samma vis.
skönt att dom la ner det tycker jag, så kan naughty dog fortsätta med det dom är bra på
Fast det är väl vara rätt tråkigt att släppa samma spel fast med bättre grafik gång på gång.
Är nog roligare att få göra lite olika spel.
Men det kanske inte spelar roll för en programmerare om koden som skrivs används i uncharted 398 eller i ett nytt varumärke.
Nu kommer vi säkert få se "Drake Origins" på PS6.