Utvecklare om skrotade Last of Us Online: "Var höjdpunkten på min karriär"
Sjukt besviken på att det här läggs ner. Multiplayer i första Last Of Us var sjukt uppskattat av mig och många fler!
Nu vet vi ju inte hur långt de hunnit, men kanske ett annat team eller företag kunnat ta över detta arbete och köra igång det så kan Noughty dog fortsätta med sitt.
Tänker typ exempelvis på Quake 4 som inte är gjord av idsoftware.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Tänkte precis skriva det samma. Sony har väldigt många studios och har gjort stora satsningar på multiplayer. Att låta utpräglade singleplayer studios lägga alla sina resurser på multiplayer låter inte jättesmart. Lite som att låta Creative Assembly helt plötsligt lägga halva företaget på att göra en arena shooter. Många studios överraskar positivt när de byter genre och förr var det nog lättare att gå från SP till MP. Men idag med alla krav kring games as a service verkar det extremt svårt.
Nu kommer vi säkert få se "Drake Origins" på PS6.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego