Todd Howard: Starfield känns mer som Red Dead Redemption 2 än No Man's Sky

Robot
Todd Howard: Starfield känns mer som Red Dead Redemption 2 än No Man's Sky
Geeks Gaming

Nu känner jag att det är dags för Todd att försiktigt glida in bakom ridån igen till spelet är släppt

Medlem

Likt RDR2, så en detaljerad, tematisk, visuellt imponerande lifesim med stelt och klent gameplay från 2008? Kanske blir ett köp om ca 2 år.

Medlem

Kan dra på min astronaut en cowboy hatt och göra om skeppet till en häst och döpa det till HMS Pony.

signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Nu är todd verkligen ute och gör sin grej. Kom ihåg att han inte hade några problem med att sälja Fallout 76.

Inaktiv

Haha ojoj att nämna RDR2 var modigt. Det är drömmen men långt ifrån verkligheten. Snarare åt Cyberpunk hållet i form av kvalité och annat.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Haha ojoj att nämna RDR2 var modigt. Det är drömmen men långt ifrån verkligheten. Snarare åt Cyberpunk hållet i form av kvalité och annat.

Intressant! Kan du berätta mer? Hur många timmar in i spelet är du, och hur lyckades du få tag på en kopia?

Medlem

Alltså all denna hype. Sådana här uttalanden sätter bara orealistiska förväntningar i folks huvuden och sen blir det missnöje när deras tolkning av spelet inte visar sig stämma.

Varför inte bara visa det faktiska spelet mer? Eller släppa det? Sluta hypa upp det 5 år innan release?

Jag önskar verkligen Microsoft ett bra släpp nu, det behöver dom, men jag blir oroad för denna lansering. Kan likaväl bli ett nytt Redfall.

Medlem

rdr2 var ju bara långtråkigt, man ville ju bara att det skulle ta slut nån gång, mest hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av Balunan:

Intressant! Kan du berätta mer? Hur många timmar in i spelet är du, och hur lyckades du få tag på en kopia?

Hahaha slog du i skallen när du vaknade?
Kanske som alla andra tusentals kommenterar och analyser vi gör baserat på det vi sett sista dagarna?
Sedan när får man inte göra en analys innan man spelat ett spel?
Vakna om och vakna på rätt sida va

Medlem

Folk läser in så mycket i enstaka meningar... Om jag skulle säga att ett ännu inte släppt fps hade DOOM känsla över sig så skulle någon omedelbart dra slutsatsen att man enbart kunde styra med tangentbordet.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

eld
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Folk läser in så mycket i enstaka meningar... Om jag skulle säga att ett ännu inte släppt fps hade DOOM känsla över sig så skulle någon omedelbart dra slutsatsen att man enbart kunde styra med tangentbordet.

Yep, poängen är ju att bara en liten del av starfield följer no mans sky recept, medans en bättre liknelse (Om man inte kan säga skyrim) vore red dead 2.

Tog man bort lasrandet av mineraler på planeterna, och scannandet av floran och faunan så skulle ju fortfarande det mesta av starfield finnas kvar.

Red dead 2 är ju ett av de mest "leva i världen" spel som släppts förutom bethesdas spel.

Medlem

Tomt och kulissaktigt alltså. Gör mindre världar som känns levande istället.

Medlem

Todd: Spelet känns mer åt RDR2 hållet
Läsarna: Spelet är exakt som RDR2

Ni är roliga

Medlem

Får hoppas att rörelseanimationerna inte är lika långsamma som i RDR2, det fick mig att lägga spelet på hyllan efter 1h.

Medlem

Nu fick han ju en fråga av en intervjuare. Eftersom många som vill vara allmänt negativa till Starfield kallar det en No mans sky-kopia så förstår jag att han vill styra bort tankarna från det.

signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Jag vill ha rolig level design. Jag kräver mer än jag gjorde för 10 år sen då det var okej att kuta runt på mestadels plana ytor i timmar. Nu när man spelat te.x Elden Ring, och även nya Zelda så känns det som att det är dags för andra att faktiskt börja skärpa sig.

Elden Ring var bitvis som action-rollspelens Mario 64 nästan när det gäller levels, väldigt roligt och intressant världsbyggande. Tittat lite på Armored Core VI, ser också jätteroligt ut, när jag ser detta ser det jämförelsevis mest bara tröttsamt ut, det är ingen skillnad mot Oblivion, Skyrim eller RDR2.. plana ytor mest.

Gigantiska megastrukturer som letar sig miltals upp i luften hade varit skoj, kan nästan garantera att de inte gjort något sånt här, finns säkert ingen byggnad som ens är i närheten av de enormt höga som fanns i Elden Ring. Det är bara japanarna som fattat detta med EPISKT världsbyggande, tycks det. Xenoblade Cronicles X har också det där som saknas helt i Bethesdas spel, galet episkt världsbyggande.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Vad är det med er? Vi drar inte en fullständig förbannad analys utan kommenterar lite snabbt på en hemsida innan jobbet baserat det på vi sett än så länge. På samma sätt du gör det om nyheter i tidningen där du inte har all information varenda dag. Det gör till och med spelutvecklare själva på spel som inte släppts otroligt nog. ALLA gör det.

Alla borde sluta kommentera på denna hemsida och enbart uttala sig efter spel släpps och man spelat X timmar.
FZ skulle vara helt dött.

Låt folk diskutera som man vill det är därför vi är här. Vi vet att det inte är släppt. Konstigaste svaren på länge

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Todd: Spelet känns mer åt RDR2 hållet
Läsarna: Spelet är exakt som RDR2

Ni är roliga

Standard här nuförtiden.

Han menar väl att spelet lutar mer åt RDR2 än NMS. Folk tolkar det som att det är en rak kopia.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kanske som alla andra tusentals kommenterar och analyser vi gör baserat på det vi sett sista dagarna?

Skrivet av anon_332538:

Det är inte smart att uttala sig kring ett spels kvalitéer och "verklighet" och presentera det som fakta utan att ha spelat det. Inte minst ett spel som ännu inte har gått guld eller släppts. Det är inte en "analys" du gav oss, utan ett påstående. Det är väl snarare folk som har slagit i skallen en gång för mycket som gör sådant. Och fanboys, förstås. Men det finns allt som oftast en korrelation där.

Medlem

Så länge det inte är nån hästdj*vel man behöver borsta på, eller tre sekunder håll in knappen för att genomsöka skrivborslådor så...

Inaktiv
Skrivet av Balunan:

Det är oerhört korkat att uttala sig kring ett spels kvalitéer och "verklighet" och presentera det som fakta utan att ha spelat det. Inte minst ett spel som ännu inte har gått guld eller släppts. Det är inte en "analys" du gav oss, utan ett påstående. Det är väl snarare folk som har slagit i skallen en gång för mycket som gör sådant. Och fanboys, förstås. Men det finns allt som oftast en korrelation där.

Haha vart skriver jag att jag gjort en analys? Jag kommenterande...Vad röker du på? Jag skrev den kommentaren samtidigt som jag satt på skithuset innan jobbet och baserat på det jag sett liknar det mer åt Cyberpunk kvalité än RDR2....INGET MER ÄN SÅ!

Det är lika mycket ett påstående/analys som Todd själv:
Todd TYCKER (inte fakta) att det LIKNAR RDR2 mer än No man sky. Det är inte fakta. Det är ett påstående.

Och baserat på hur mycket skit spelutvecklare ljugit för oss tar jag det med en stor nypa salt.

Sedan gör FZ en artikel och man får diskutera det helt fritt!
Du har uppenbarligen inte vaknat än och du behöver inte svara för jag kommer inte läsa

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Skrivet av anon_332538:

Vad är det med er? Vi drar inte en fullständig förbannad analys utan kommenterar lite snabbt på en hemsida innan jobbet baserat det på vi sett än så länge. På samma sätt du gör det om nyheter i tidningen där du inte har all information varenda dag. Det gör till och med spelutvecklare själva på spel som inte släppts otroligt nog. ALLA gör det.

Alla borde sluta kommentera på denna hemsida och enbart uttala sig efter spel släpps och man spelat X timmar.
FZ skulle vara helt dött.

Låt folk diskutera som man vill det är därför vi är här. Vi vet att det inte är släppt. Konstigaste svaren på länge

Först säger du att du gör en analys, sedan att det inte är en analys. Nu får du bestämma dig

Medlem
Skrivet av Asgan:

Först säger du att du gör en analys, sedan att det inte är en analys. Nu får du bestämma dig

Haha, precis! 😂
Nog inte lönt att fortsätta detta...

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Jag vill ha rolig level design. Jag kräver mer än jag gjorde för 10 år sen då det var okej att kuta runt på mestadels plana ytor i timmar. Nu när man spelat te.x Elden Ring, och även nya Zelda så känns det som att det är dags för andra att faktiskt börja skärpa sig.

Elden Ring var bitvis som action-rollspelens Mario 64 nästan när det gäller levels, väldigt roligt och intressant världsbyggande. Tittat lite på Armored Core VI, ser också jätteroligt ut, när jag ser detta ser det jämförelsevis mest bara tröttsamt ut, det är ingen skillnad mot Oblivion, Skyrim eller RDR2.. plana ytor mest.

Gigantiska megastrukturer som letar sig miltals upp i luften hade varit skoj, kan nästan garantera att de inte gjort något sånt här, finns säkert ingen byggnad som ens är i närheten av de enormt höga som fanns i Elden Ring. Det är bara japanarna som fattat detta med EPISKT världsbyggande, tycks det. Xenoblade Cronicles X har också det där som saknas helt i Bethesdas spel, galet episkt världsbyggande.

Men nu är det ju en heeelt annan typ av värld man bygger här.
Mänskligheten har precis lämnat jorden och har precis börjat bygga upp nya städer på andra planeter, och med vad som hintas ha hänt med jorden så verkar det inte ha varit en frivillig resa man gjort när man begav sig ut och letade nya planeter att bosätta.

Dem flesta bebodda planeter verkar vara som bäst ha små städer än så länge så man är inte ute efter att skapa stora städer med en massa höghus, det skulle inte passa in i den atmosfär man försöker bygga här.

Inaktiv
Skrivet av Asgan:

Skrev jag under min första kommentar "Detta är en avancerad analys av en person som sitter på skithuset"?

Om ni inte tycker att man ska kommentera nyheter och det man ser vet jag fan inte vad ni gör här? Gå och lägg er om ni tror att man måste spela ett spel för att kommentera. Dummaste jag hört.

Medlem

Från vad jag har sett, känns detta MYCKET mer likt NMS än RDR2. Men vi får se när man väl får spela det

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Men nu är det ju en heeelt annan typ av värld man bygger här.
Mänskligheten har precis lämnat jorden och har precis börjat bygga upp nya städer på andra planeter, och med vad som hintas ha hänt med jorden så verkar det inte ha varit en frivillig resa man gjort när man begav sig ut och letade nya planeter att bosätta.

Dem flesta bebodda planeter verkar vara som bäst ha små städer än så länge så man är inte ute efter att skapa stora städer med en massa höghus, det skulle inte passa in i den atmosfär man försöker bygga här.

det behöver inte vara hus, det kan vara naturen som är episk istället. ta en titt på te.x Xenoblade Chronicles X. Kan lova att man inte gjort något som ens är i närheten av det när det gäller "episk" känsla när man strövar omkring. Jag tippar på att bergen är lika pyttesmå som i Skyrim!

Det verkar tyvärr bara vara japaner som tycks våga göra dessa totalt episka landskap där något som är högt verkligen är högt!

Inte ens träden här ser speciellt höga ut, kanske 3x en persons höjd? Gamla träd är otroligt höga, jag tippar på att Bethesda inte gått utanför dörren speciellt ofta och verkligen tittat på hur saker ser ut. En gran kan vara nästan 50m hög, Bethesdas varianter är kanske 6-10m, om ens det.

Sen borde väl vi träffa på några utomjordlingar i detta? om inte vore det tråkigt tycker jag. Deras världar kan man göra hur fantastiska som helst isf.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Haha, precis! 😂
Nog inte lönt att fortsätta detta...

Nej

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Skrev jag under min första kommentar skrev inte jag "Detta är en avancerad analys av en person som sitter på skithuset"?

Om ni inte tycker att man ska kommentera nyheter och det man ser vet jag fan inte vad ni gör här? Gå och lägg er om ni tror att man måste spela ett spel för att kommentera. Dummaste jag hört.

Haha! Okej, förtydligande: Ingen har sagt att man inte får tycka till om eller spekulera kring spel som man inte har spelat. Klart man får det! Invändningen var mot att du gör en redogörelse för ett osläppt spels kvalitéer och "verklighet" och lägger upp det som fakta, och formulerar dig som att du har spelat det. Det är en väsentlig skillnad.

Men ha nu en trevlig sommar! 🌸

12
Skriv svar