Todd Howard: Starfield känns mer som Red Dead Redemption 2 än No Man's Sky
Kan dra på min astronaut en cowboy hatt och göra om skeppet till en häst och döpa det till HMS Pony.
Haha ojoj att nämna RDR2 var modigt. Det är drömmen men långt ifrån verkligheten. Snarare åt Cyberpunk hållet i form av kvalité och annat.
Intressant! Kan du berätta mer? Hur många timmar in i spelet är du, och hur lyckades du få tag på en kopia?
Alltså all denna hype. Sådana här uttalanden sätter bara orealistiska förväntningar i folks huvuden och sen blir det missnöje när deras tolkning av spelet inte visar sig stämma.
Varför inte bara visa det faktiska spelet mer? Eller släppa det? Sluta hypa upp det 5 år innan release?
Jag önskar verkligen Microsoft ett bra släpp nu, det behöver dom, men jag blir oroad för denna lansering. Kan likaväl bli ett nytt Redfall.
Intressant! Kan du berätta mer? Hur många timmar in i spelet är du, och hur lyckades du få tag på en kopia?
Hahaha slog du i skallen när du vaknade?
Kanske som alla andra tusentals kommenterar och analyser vi gör baserat på det vi sett sista dagarna?
Sedan när får man inte göra en analys innan man spelat ett spel?
Vakna om och vakna på rätt sida va
Folk läser in så mycket i enstaka meningar... Om jag skulle säga att ett ännu inte släppt fps hade DOOM känsla över sig så skulle någon omedelbart dra slutsatsen att man enbart kunde styra med tangentbordet.
Yep, poängen är ju att bara en liten del av starfield följer no mans sky recept, medans en bättre liknelse (Om man inte kan säga skyrim) vore red dead 2.
Tog man bort lasrandet av mineraler på planeterna, och scannandet av floran och faunan så skulle ju fortfarande det mesta av starfield finnas kvar.
Red dead 2 är ju ett av de mest "leva i världen" spel som släppts förutom bethesdas spel.
Jag vill ha rolig level design. Jag kräver mer än jag gjorde för 10 år sen då det var okej att kuta runt på mestadels plana ytor i timmar. Nu när man spelat te.x Elden Ring, och även nya Zelda så känns det som att det är dags för andra att faktiskt börja skärpa sig.
Elden Ring var bitvis som action-rollspelens Mario 64 nästan när det gäller levels, väldigt roligt och intressant världsbyggande. Tittat lite på Armored Core VI, ser också jätteroligt ut, när jag ser detta ser det jämförelsevis mest bara tröttsamt ut, det är ingen skillnad mot Oblivion, Skyrim eller RDR2.. plana ytor mest.
Gigantiska megastrukturer som letar sig miltals upp i luften hade varit skoj, kan nästan garantera att de inte gjort något sånt här, finns säkert ingen byggnad som ens är i närheten av de enormt höga som fanns i Elden Ring. Det är bara japanarna som fattat detta med EPISKT världsbyggande, tycks det. Xenoblade Cronicles X har också det där som saknas helt i Bethesdas spel, galet episkt världsbyggande.
Folk läser in så mycket i enstaka meningar... Om jag skulle säga att ett ännu inte släppt fps hade DOOM känsla över sig så skulle någon omedelbart dra slutsatsen att man enbart kunde styra med tangentbordet.
Vad är det med er? Vi drar inte en fullständig förbannad analys utan kommenterar lite snabbt på en hemsida innan jobbet baserat det på vi sett än så länge. På samma sätt du gör det om nyheter i tidningen där du inte har all information varenda dag. Det gör till och med spelutvecklare själva på spel som inte släppts otroligt nog. ALLA gör det.
Alla borde sluta kommentera på denna hemsida och enbart uttala sig efter spel släpps och man spelat X timmar.
FZ skulle vara helt dött.
Låt folk diskutera som man vill det är därför vi är här. Vi vet att det inte är släppt. Konstigaste svaren på länge
Todd: Spelet känns mer åt RDR2 hållet
Läsarna: Spelet är exakt som RDR2
Ni är roliga
Standard här nuförtiden.
Han menar väl att spelet lutar mer åt RDR2 än NMS. Folk tolkar det som att det är en rak kopia.
Kanske som alla andra tusentals kommenterar och analyser vi gör baserat på det vi sett sista dagarna?
Haha ojoj att nämna RDR2 var modigt. Det är drömmen men långt ifrån verkligheten. Snarare åt Cyberpunk hållet i form av kvalité och annat.
Det är inte smart att uttala sig kring ett spels kvalitéer och "verklighet" och presentera det som fakta utan att ha spelat det. Inte minst ett spel som ännu inte har gått guld eller släppts. Det är inte en "analys" du gav oss, utan ett påstående. Det är väl snarare folk som har slagit i skallen en gång för mycket som gör sådant. Och fanboys, förstås. Men det finns allt som oftast en korrelation där.
Det är oerhört korkat att uttala sig kring ett spels kvalitéer och "verklighet" och presentera det som fakta utan att ha spelat det. Inte minst ett spel som ännu inte har gått guld eller släppts. Det är inte en "analys" du gav oss, utan ett påstående. Det är väl snarare folk som har slagit i skallen en gång för mycket som gör sådant. Och fanboys, förstås. Men det finns allt som oftast en korrelation där.
Haha vart skriver jag att jag gjort en analys? Jag kommenterande...Vad röker du på? Jag skrev den kommentaren samtidigt som jag satt på skithuset innan jobbet och baserat på det jag sett liknar det mer åt Cyberpunk kvalité än RDR2....INGET MER ÄN SÅ!
Det är lika mycket ett påstående/analys som Todd själv:
Todd TYCKER (inte fakta) att det LIKNAR RDR2 mer än No man sky. Det är inte fakta. Det är ett påstående.
Och baserat på hur mycket skit spelutvecklare ljugit för oss tar jag det med en stor nypa salt.
Sedan gör FZ en artikel och man får diskutera det helt fritt!
Du har uppenbarligen inte vaknat än och du behöver inte svara för jag kommer inte läsa
Vad är det med er? Vi drar inte en fullständig förbannad analys utan kommenterar lite snabbt på en hemsida innan jobbet baserat det på vi sett än så länge. På samma sätt du gör det om nyheter i tidningen där du inte har all information varenda dag. Det gör till och med spelutvecklare själva på spel som inte släppts otroligt nog. ALLA gör det.
Alla borde sluta kommentera på denna hemsida och enbart uttala sig efter spel släpps och man spelat X timmar.
FZ skulle vara helt dött.
Låt folk diskutera som man vill det är därför vi är här. Vi vet att det inte är släppt. Konstigaste svaren på länge
Först säger du att du gör en analys, sedan att det inte är en analys. Nu får du bestämma dig
Först säger du att du gör en analys, sedan att det inte är en analys. Nu får du bestämma dig
Haha, precis! 😂
Nog inte lönt att fortsätta detta...
Jag vill ha rolig level design. Jag kräver mer än jag gjorde för 10 år sen då det var okej att kuta runt på mestadels plana ytor i timmar. Nu när man spelat te.x Elden Ring, och även nya Zelda så känns det som att det är dags för andra att faktiskt börja skärpa sig.
Elden Ring var bitvis som action-rollspelens Mario 64 nästan när det gäller levels, väldigt roligt och intressant världsbyggande. Tittat lite på Armored Core VI, ser också jätteroligt ut, när jag ser detta ser det jämförelsevis mest bara tröttsamt ut, det är ingen skillnad mot Oblivion, Skyrim eller RDR2.. plana ytor mest.
Gigantiska megastrukturer som letar sig miltals upp i luften hade varit skoj, kan nästan garantera att de inte gjort något sånt här, finns säkert ingen byggnad som ens är i närheten av de enormt höga som fanns i Elden Ring. Det är bara japanarna som fattat detta med EPISKT världsbyggande, tycks det. Xenoblade Cronicles X har också det där som saknas helt i Bethesdas spel, galet episkt världsbyggande.
Men nu är det ju en heeelt annan typ av värld man bygger här.
Mänskligheten har precis lämnat jorden och har precis börjat bygga upp nya städer på andra planeter, och med vad som hintas ha hänt med jorden så verkar det inte ha varit en frivillig resa man gjort när man begav sig ut och letade nya planeter att bosätta.
Dem flesta bebodda planeter verkar vara som bäst ha små städer än så länge så man är inte ute efter att skapa stora städer med en massa höghus, det skulle inte passa in i den atmosfär man försöker bygga här.
Skrev jag under min första kommentar "Detta är en avancerad analys av en person som sitter på skithuset"?
Om ni inte tycker att man ska kommentera nyheter och det man ser vet jag fan inte vad ni gör här? Gå och lägg er om ni tror att man måste spela ett spel för att kommentera. Dummaste jag hört.
Men nu är det ju en heeelt annan typ av värld man bygger här.
Mänskligheten har precis lämnat jorden och har precis börjat bygga upp nya städer på andra planeter, och med vad som hintas ha hänt med jorden så verkar det inte ha varit en frivillig resa man gjort när man begav sig ut och letade nya planeter att bosätta.
Dem flesta bebodda planeter verkar vara som bäst ha små städer än så länge så man är inte ute efter att skapa stora städer med en massa höghus, det skulle inte passa in i den atmosfär man försöker bygga här.
det behöver inte vara hus, det kan vara naturen som är episk istället. ta en titt på te.x Xenoblade Chronicles X. Kan lova att man inte gjort något som ens är i närheten av det när det gäller "episk" känsla när man strövar omkring. Jag tippar på att bergen är lika pyttesmå som i Skyrim!
Det verkar tyvärr bara vara japaner som tycks våga göra dessa totalt episka landskap där något som är högt verkligen är högt!
Inte ens träden här ser speciellt höga ut, kanske 3x en persons höjd? Gamla träd är otroligt höga, jag tippar på att Bethesda inte gått utanför dörren speciellt ofta och verkligen tittat på hur saker ser ut. En gran kan vara nästan 50m hög, Bethesdas varianter är kanske 6-10m, om ens det.
Sen borde väl vi träffa på några utomjordlingar i detta? om inte vore det tråkigt tycker jag. Deras världar kan man göra hur fantastiska som helst isf.
Haha, precis! 😂
Nog inte lönt att fortsätta detta...
Nej
Skrev jag under min första kommentar skrev inte jag "Detta är en avancerad analys av en person som sitter på skithuset"?
Om ni inte tycker att man ska kommentera nyheter och det man ser vet jag fan inte vad ni gör här? Gå och lägg er om ni tror att man måste spela ett spel för att kommentera. Dummaste jag hört.
Haha! Okej, förtydligande: Ingen har sagt att man inte får tycka till om eller spekulera kring spel som man inte har spelat. Klart man får det! Invändningen var mot att du gör en redogörelse för ett osläppt spels kvalitéer och "verklighet" och lägger upp det som fakta, och formulerar dig som att du har spelat det. Det är en väsentlig skillnad.
Men ha nu en trevlig sommar! 🌸