Steam Deck - Officiella tråden, Diskussion, Tips, Frågor, Guider
Känns det inte lite onödigt att tracka rörelsen av en sådan handkontroll i vr? Eller finns det några exempel det skulle vara användbart?
Den kan säkert vara trevlig att använda och även kunna se i en virtuell miljö.
Läckor har visat att Valve tänkt att Deckard ska vara en "steam deck on your face" och att man ska kunna spela vanliga spel i en vr miljö på skärm.
Nya VR kontroller visades ju också i samma datamine som denna kontroll som stärker det.
Känns det inte lite onödigt att tracka rörelsen av en sådan handkontroll i vr? Eller finns det några exempel det skulle vara användbart?
Kan man få utvecklare att använda funktionen i spel så öppnar det många möjligheter till kreativa lösningar. Se Astro Bot Rescue Mission som exempel.
att man ska kunna spela vanliga spel i en vr miljö på skärm.
Antar att jag är ensam att förstå det roliga i att spela på platt skärm men inne i vr headset.
Visst det är ballt om spelet får 3D skärm som 3DS men annars går det ju lika bra att spela på vanlig skärm utan headset.
Men det är väl mer för dem som typ saknar skärmar helt och hållet antar jag, eller om de har små skärmar irl.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Antar att jag är ensam att förstå det roliga i att spela på platt skärm men inne i vr headset.
Visst det är ballt om spelet får 3D skärm som 3DS men annars går det ju lika bra att spela på vanlig skärm utan headset.
Men det är väl mer för dem som typ saknar skärmar helt och hållet antar jag, eller om de har små skärmar irl.
Deckard har haft lite "steam deck" on your face vibbar i måbga läckor.
Tänk så här.
Du kan sitta i princip i en virtuell biosalong och spela. Med realistisk ljussättning i miljön osv.
Eller i en MR miljö där du har en gigantisk skärm hemma. Miljön är lätt nedaläckt (i MR men inte i verkligheten) och din virtuella skärm kastar ljus som lyser upp din riktiga miljö naturligt i MR.
Det gör myclet för realismen och bekvämligheten att spela så.