Senaste spelet du klarade?
Klarade just storyn i mirrors edge catalyst,
ändå rätt bra flyt trots att jag missat hur vissa moment funkade och dog en massa i onödan på sista klättringarna.
Det kanske ändå blir ett annat svenskutvecklat första persons äventyr nästa vecka.
Men…det är ju inte speciellt minnesvärt. Nu vet jag inte vilken budget spelet hade men det är ju mellanmjölk och det är ju gott ändå.
Dying Light 2, ett okej spel även om jag inte är en parkour-fanatiker. Svag story, men det gör inte så mycket när fokus är på att döda zombies och banditer. Det värsta är dock att man blir låst i micro-cutscenes hela tiden, ska du öppna en dörr så blir det en liten film på fem sekunder där din karaktär öppnar dörren och går igenom den. Otroligt jobbigt att hela tiden förlora kontrollen på detta viset jämfört med typ Half-Life där man alltid kan titta fritt omkring sig. Dessutom en del Quick Time Events som inte tillför speciellt mycket. Jag vill minnas att ettan var mycket bättre även om jag inte spelat det sedan det kom ut för tio år sedan. 3/5.
Assassin's Creed: Valhalla. Jag spelade det något vansinnigt när det först kom ut för några år sedan, men brände ut mig rejält på det innan jag hann klara det eftersom det var så alldeles enormt stort. Men jag plockade upp det för några veckor sedan och tänkte att jag i alla fall skulle klara det så att jag hade det gjort. När jag slutade spela så trodde jag att jag var alldeles i slutet på det, men det visade sig vara fel och jag lade ned säkert 30 nya timmar på att faktiskt klara det.
Nu har jag bara Dawn of Ragnarök-expansionen kvar, men jag har lagt det på hyllan igen eftersom Indiana Jones-spelet precis kom ut och jag har spelat det flitigt den senaste veckan eller så. Vi får se när jag återvänder till AC:V igen. Kanske blir om ytterligare två år, haha.
Assassin's Creed: Valhalla. Jag spelade det något vansinnigt när det först kom ut för några år sedan, men brände ut mig rejält på det innan jag hann klara det eftersom det var så alldeles enormt stort. Men jag plockade upp det för några veckor sedan och tänkte att jag i alla fall skulle klara det så att jag hade det gjort. När jag slutade spela så trodde jag att jag var alldeles i slutet på det, men det visade sig vara fel och jag lade ned säkert 30 nya timmar på att faktiskt klara det.
Nu har jag bara Dawn of Ragnarök-expansionen kvar, men jag har lagt det på hyllan igen eftersom Indiana Jones-spelet precis kom ut och jag har spelat det flitigt den senaste veckan eller så. Vi får se när jag återvänder till AC:V igen. Kanske blir om ytterligare två år, haha.
Starkt av dig. Jag är i samma sits och jag har försökt flera gånger om utan att lyckas 🥹
Indiana Jones and the Great Circle
Ett bra hantverk MEN det märks så otroligt mycket att det är ett litet svenskt team som inte riktigt hade resurserna att göra ett spel i den här storleken.
Det jag reagerade kanske mest på under resans gång var hur mellansekvenserna tappade i kvalitet ju längre spelet gick. Mycket av det som hände i djungeln och båten saknade många gånger den där filmkänslan som de verkligen "nailade" i början av spelet. Det var många gånger som ögonen tex på Indy gjorde märkliga saker, inte buggar utan bara slarvig animation. Hela epilogen/slutscenen kändes påklistrad, som att de kom på att FAN vi behöver ju ha ett avslut. Indys byxor tex när de sitter på stranden såg ju ut som uppblåsta ballonger och flygfältet i bakgrunden såg ut som något från en Xbox360. Den känslan som byggts upp mellan Indy och den andra karaktären tappades helt med en haffsig slutsekvens.
Likaså klättrande som nämndes i recensionen kändes onödigt osmidigt även om jag förstår vad de ville få ut av det. Indiana Jones är ju inte känd för att vara en super human likt Nathan Drake/Lara Croft som klättrar på allt. Likaså förstod jag aldrig användandet av stamina när man klättrar. Jag tror jag tappade greppet EN gång under min genomspelning.
Överlag var däremot utforskandet riktigt roligt och bra...och snyggt! Alla grottor och tempel kändes verkligen genomarbetade.
Indiana Jones and the Great Circle
Ett bra hantverk MEN det märks så otroligt mycket att det är ett litet svenskt team som inte riktigt hade resurserna att göra ett spel i den här storleken.
Det jag reagerade kanske mest på under resans gång var hur mellansekvenserna tappade i kvalitet ju längre spelet gick. Mycket av det som hände i djungeln och båten saknade många gånger den där filmkänslan som de verkligen "nailade" i början av spelet. Det var många gånger som ögonen tex på Indy gjorde märkliga saker, inte buggar utan bara slarvig animation. Hela epilogen/slutscenen kändes påklistrad, som att de kom på att FAN vi behöver ju ha ett avslut. Indys byxor tex när de sitter på stranden såg ju ut som uppblåsta ballonger och flygfältet i bakgrunden såg ut som något från en Xbox360. Den känslan som byggts upp mellan Indy och den andra karaktären tappades helt med en haffsig slutsekvens.
Likaså klättrande som nämndes i recensionen kändes onödigt osmidigt även om jag förstår vad de ville få ut av det. Indiana Jones är ju inte känd för att vara en super human likt Nathan Drake/Lara Croft som klättrar på allt. Likaså förstod jag aldrig användandet av stamina när man klättrar. Jag tror jag tappade greppet EN gång under min genomspelning.
Överlag var däremot utforskandet riktigt roligt och bra...och snyggt! Alla grottor och tempel kändes verkligen genomarbetade.
Håller med mycket i det du skrev, dock tycker jag du var lite väl hård mot grafiken. Den gjorde sitt jobb.
Jag tycker spelet kändes som riktiga Indiana Jones 4, för mig.
Inget superfan av filmerna, gillar dem, men inte så där hysterisk över dem.
Jag tycker spelet var för långt, ja jag är en sån. Det var runt 11-12 timmar för mig. Men hade lika gärna kunnat landat på 8 timmar, jag tycker de kunde kortat ner Vatikanen, det var den tråkigaste delen.
De bästa delarna var mot slutet av spelet, vad gäller miljöer, och kändes som storyn och hela spelet kom igång på ett väldigt bra sätt.
Jag sitter och tänker på vad de gameplay-mässigt kan göra till en del två, hur utvecklar de pusselbitarna/äventyrskänslan utan "mer av samma", utan att göra nåt nytt. Ska bli spännande se om det blir en uppföljare och hur den genomförs.
Kan verkligen rekommendera spelet, särskilt om du är en sån som gillar sidequest och undersöka "utanför" main story mer än vad jag gör