Senaste spelet du klarade?

Medlem
Skrivet av pacc:

Klarade just storyn i mirrors edge catalyst,
ändå rätt bra flyt trots att jag missat hur vissa moment funkade och dog en massa i onödan på sista klättringarna.

Det kanske ändå blir ett annat svenskutvecklat första persons äventyr nästa vecka.

Men…det är ju inte speciellt minnesvärt. Nu vet jag inte vilken budget spelet hade men det är ju mellanmjölk och det är ju gott ändå.

Medlem

Metaphor: ReFantazio. Hade ingen hype och inga förväntningar före release då det är ett nytt IP från Persona utvecklarna. Men det visade sig vara riktigt bra. Ett av årets absolut bästa spel i min mening. Får hoppas det blir en ny serie de spinner vidare på.

Medlem

Botany Manor - pusselspelet där man planterar blommor.
The Quarry - det här slasheräventyret där man ska styra ett gäng tröga ungdomar.

Medlem

8-Bit Adventure Anthology Volume I: Shadowgate (Windows)

Nå, det här var ju oändligt mycket lättare än jag vill minnas det som. Bättre än jag minns, dessutom. Kul!

Medlem

Dying Light 2, ett okej spel även om jag inte är en parkour-fanatiker. Svag story, men det gör inte så mycket när fokus är på att döda zombies och banditer. Det värsta är dock att man blir låst i micro-cutscenes hela tiden, ska du öppna en dörr så blir det en liten film på fem sekunder där din karaktär öppnar dörren och går igenom den. Otroligt jobbigt att hela tiden förlora kontrollen på detta viset jämfört med typ Half-Life där man alltid kan titta fritt omkring sig. Dessutom en del Quick Time Events som inte tillför speciellt mycket. Jag vill minnas att ettan var mycket bättre även om jag inte spelat det sedan det kom ut för tio år sedan. 3/5.

Medlem

Cartoon Network Battle Crasher

Medlem

Indiana Jones

Medlem

Rise of the ronin. Körde det till platinum. Helt fantastiskt gameplay👌

Medlem

Assassin's Creed: Valhalla. Jag spelade det något vansinnigt när det först kom ut för några år sedan, men brände ut mig rejält på det innan jag hann klara det eftersom det var så alldeles enormt stort. Men jag plockade upp det för några veckor sedan och tänkte att jag i alla fall skulle klara det så att jag hade det gjort. När jag slutade spela så trodde jag att jag var alldeles i slutet på det, men det visade sig vara fel och jag lade ned säkert 30 nya timmar på att faktiskt klara det.

Nu har jag bara Dawn of Ragnarök-expansionen kvar, men jag har lagt det på hyllan igen eftersom Indiana Jones-spelet precis kom ut och jag har spelat det flitigt den senaste veckan eller så. Vi får se när jag återvänder till AC:V igen. Kanske blir om ytterligare två år, haha.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Assassin's Creed: Valhalla. Jag spelade det något vansinnigt när det först kom ut för några år sedan, men brände ut mig rejält på det innan jag hann klara det eftersom det var så alldeles enormt stort. Men jag plockade upp det för några veckor sedan och tänkte att jag i alla fall skulle klara det så att jag hade det gjort. När jag slutade spela så trodde jag att jag var alldeles i slutet på det, men det visade sig vara fel och jag lade ned säkert 30 nya timmar på att faktiskt klara det.

Nu har jag bara Dawn of Ragnarök-expansionen kvar, men jag har lagt det på hyllan igen eftersom Indiana Jones-spelet precis kom ut och jag har spelat det flitigt den senaste veckan eller så. Vi får se när jag återvänder till AC:V igen. Kanske blir om ytterligare två år, haha.

Starkt av dig. Jag är i samma sits och jag har försökt flera gånger om utan att lyckas 🥹

Medlem
Medlem

Indiana Jones and the Great Circle

Ett bra hantverk MEN det märks så otroligt mycket att det är ett litet svenskt team som inte riktigt hade resurserna att göra ett spel i den här storleken.

Det jag reagerade kanske mest på under resans gång var hur mellansekvenserna tappade i kvalitet ju längre spelet gick. Mycket av det som hände i djungeln och båten saknade många gånger den där filmkänslan som de verkligen "nailade" i början av spelet. Det var många gånger som ögonen tex på Indy gjorde märkliga saker, inte buggar utan bara slarvig animation. Hela epilogen/slutscenen kändes påklistrad, som att de kom på att FAN vi behöver ju ha ett avslut. Indys byxor tex när de sitter på stranden såg ju ut som uppblåsta ballonger och flygfältet i bakgrunden såg ut som något från en Xbox360. Den känslan som byggts upp mellan Indy och den andra karaktären tappades helt med en haffsig slutsekvens.

Likaså klättrande som nämndes i recensionen kändes onödigt osmidigt även om jag förstår vad de ville få ut av det. Indiana Jones är ju inte känd för att vara en super human likt Nathan Drake/Lara Croft som klättrar på allt. Likaså förstod jag aldrig användandet av stamina när man klättrar. Jag tror jag tappade greppet EN gång under min genomspelning.

Överlag var däremot utforskandet riktigt roligt och bra...och snyggt! Alla grottor och tempel kändes verkligen genomarbetade.

Medlem

Spelar igenom half life Alyx, lite lagom sen på bollen men det var en riktigt bra upplevelse 🤩

Medlem

Tomb Raider 1, kul spel även fast det var lite frustration i vissa lägen hahahaha.

tsm
Medlem

Tomb raider 1, 2 och 3 remastered på Nintendo switch. Många, många, många svåra men oftast roliga timmars spel för pengarna i alla fall... om man säger så... xD

Medlem
Skrivet av trifix:

Indiana Jones and the Great Circle

Ett bra hantverk MEN det märks så otroligt mycket att det är ett litet svenskt team som inte riktigt hade resurserna att göra ett spel i den här storleken.

Det jag reagerade kanske mest på under resans gång var hur mellansekvenserna tappade i kvalitet ju längre spelet gick. Mycket av det som hände i djungeln och båten saknade många gånger den där filmkänslan som de verkligen "nailade" i början av spelet. Det var många gånger som ögonen tex på Indy gjorde märkliga saker, inte buggar utan bara slarvig animation. Hela epilogen/slutscenen kändes påklistrad, som att de kom på att FAN vi behöver ju ha ett avslut. Indys byxor tex när de sitter på stranden såg ju ut som uppblåsta ballonger och flygfältet i bakgrunden såg ut som något från en Xbox360. Den känslan som byggts upp mellan Indy och den andra karaktären tappades helt med en haffsig slutsekvens.

Likaså klättrande som nämndes i recensionen kändes onödigt osmidigt även om jag förstår vad de ville få ut av det. Indiana Jones är ju inte känd för att vara en super human likt Nathan Drake/Lara Croft som klättrar på allt. Likaså förstod jag aldrig användandet av stamina när man klättrar. Jag tror jag tappade greppet EN gång under min genomspelning.

Överlag var däremot utforskandet riktigt roligt och bra...och snyggt! Alla grottor och tempel kändes verkligen genomarbetade.

Håller med mycket i det du skrev, dock tycker jag du var lite väl hård mot grafiken. Den gjorde sitt jobb.
Jag tycker spelet kändes som riktiga Indiana Jones 4, för mig.
Inget superfan av filmerna, gillar dem, men inte så där hysterisk över dem.
Jag tycker spelet var för långt, ja jag är en sån. Det var runt 11-12 timmar för mig. Men hade lika gärna kunnat landat på 8 timmar, jag tycker de kunde kortat ner Vatikanen, det var den tråkigaste delen.
De bästa delarna var mot slutet av spelet, vad gäller miljöer, och kändes som storyn och hela spelet kom igång på ett väldigt bra sätt.

Jag sitter och tänker på vad de gameplay-mässigt kan göra till en del två, hur utvecklar de pusselbitarna/äventyrskänslan utan "mer av samma", utan att göra nåt nytt. Ska bli spännande se om det blir en uppföljare och hur den genomförs.

Kan verkligen rekommendera spelet, särskilt om du är en sån som gillar sidequest och undersöka "utanför" main story mer än vad jag gör

Skriv svar