Senaste spelet du klarade?
METRO: Last Light.
Visst har den funnits ute ett tag och jag har spelat det förr, men jag avbröt av någon anledning innan slutet. Så inför kommande Exodus började jag om från början och fick (med hjälp av guide) det bra slutet, eller kanon slutet som Exodus bygger på.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
För min del är det Donkey Kong Country: Tropical Freeze till Switch som avklarades senast, innan dess Luigi's Mansion till 3DS. Den här gången kändes DKC Tropical Freeze inte lika svårt som när jag spelade igenom det på Wii U, men vet inte om det beror på att de justerat det för att bli lättare eller att det blev lättare av erfarenheten från att ha spelat igenom det en gång. Men det var vissa banor jag säkert brände 15-20 liv på förra gången som jag klarade på kanske 3-4 den här gången, så det känns som att de gjort det aningen lättare.
Also, kan bara instämma med @anon_31000 , FF XII är ett sjuhelvetes bra spel, fyra genomspelningar för min del och total speltid på över 320 timmar.
Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.
Ni No Kuni II. Nu är jag en 35 timmar in i Final Fantasy IX för Switch, och en två timmar in i Resident Evil 2 Remake. Men jag kör nog igenom FFIX först innan jag tar tar i RE2 R igen. Det här med att spela flera saker samtidigt är inte riktigt min grej.
Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.
God of War (PS4)!
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Return of the Obra Dinn
Mycket bra och annorlunda äventyr/detektiv spel.
Fick använde papper och penna och föra anteckningar för att ha koll på allting vilket var kul. Rejält klurig ibland och fick känna mig både smart och dum
Håller med. Ett mycket bra och unikt spel.
Minns att jag hade post-it's över halva skrivbordet medan jag spelade. Men tillslut lyckades jag lösa alla "öden".
Har den senaste tiden kört igenom Dragon Age: Inquisition igen för att se hur det håller upp så här ett par år senare. Nja, finns mycket att önska alltså. Men hoppas väl på att en eventuell fyra i serien ska kunna räta ut en del frågetecken. Fast det är väl kanske helt avgörande på hur det går för Anthem?
utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)
Håller med. Ett mycket bra och unikt spel.
Minns att jag hade post-it's över halva skrivbordet medan jag spelade. Men tillslut lyckades jag lösa alla "öden".
Jag printade ut bilderna på crewlist/layout av båten/bilden på alla. Sen blev det en himla massa anteckningar och orange överstrykningspenna på de som var lösta
Senaste spelet jag klarade ut var Super Mario odyssey
Castlevania: Harmony of Dissonance (GBA), bra metroidvania, men något kryptiskt och mycket springande i onödan!
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Inte helt klar, men snart klar med Fire Emblem Three Houses. Verkligen över förväntan! Mitt enda problem är att det är lite för enkelt, helst när själva vapentriangeln blev borttagen. Kul oavsett!
Legends of Amberland.
Mycket bra indierollspel i stil med Might and Magic men kortare och mera fokuserat, ingen grind (fiender kommer inte tillbaka efter att man besegrat dom) och inga utfyllnadsquests.
Jag klarade av det på 17 timmar och det kändes som en perfekt liten utflykt till en annan värld. 4/5, finns på Steam.
Skippy R.I.P. 17/7 2006