Samuro från Warcraft 3 kommer till Heroes of the Storm
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Det är inte alls tidskrävande. Jag har bara spelat sedan alpha.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Måste inte köpa alla har grymt mycket guld sparat, så jag kan köpa 10 hjältar rakt av.
Men man går ju 6 stycken gratis varje vecka att prova , eller det kanske var fler. Men i quick game fungerar det ju fint.
Vill man köra rankad så behövs ju så klart att man kan en del om sin hero och spelet.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
Communityn är underbar för det mesta?
Vet inte vilket spel du har spelat, men HotS community är vidrigt, likt alla andra Mobas. HotS community var helt ok under tidig beta, men blev värre och värre med tiden.
The more I practice, the luckier I get.
Mitt största problem som ny spelare var nog att vi fick sitta och glo på deathtimers för länge. Jag fattar, man ska inte dö, men när det händer och fiendelaget är helt enkelt bättre så är det inte kul att sitta och glo på så förbannat långa deathtimers.
League of Legends hade detta problemet också och de försöker tackla det lite i taget, korta ner det.
HotS känns som de gjort tvärt om och ökat det?
Mitt största problem som ny spelare var nog att vi fick sitta och glo på deathtimers för länge. Jag fattar, man ska inte dö, men när det händer och fiendelaget är helt enkelt bättre så är det inte kul att sitta och glo på så förbannat långa deathtimers.
League of Legends hade detta problemet också och de försöker tackla det lite i taget, korta ner det.
HotS känns som de gjort tvärt om och ökat det?
Längre death-timer ju högre level man är. Tror det gäller på alla mobas (i alla fall LoL/Dota2/HotS).
Mitt största problem som ny spelare var nog att vi fick sitta och glo på deathtimers för länge. Jag fattar, man ska inte dö, men när det händer och fiendelaget är helt enkelt bättre så är det inte kul att sitta och glo på så förbannat långa deathtimers.
League of Legends hade detta problemet också och de försöker tackla det lite i taget, korta ner det.
HotS känns som de gjort tvärt om och ökat det?
Längre death-timer ju högre level man är. Tror det gäller på alla mobas (i alla fall LoL/Dota2/HotS).
Ja - säger inte att det inte ska bli längre death timers, men att jag tyckte att de kändes för långa. Menar då inte att de bör vara 12 sekunder eller något sånt, men vad jag minns så fick man sitta åtminstone 60~70 sekunder? (Kan ha fel. Minns bara känslan av det.)
Har inga problem med death timers i League of Legends riktigt, den lilla skillnaden känns stor mellan de två spelen.
Mitt största problem som ny spelare var nog att vi fick sitta och glo på deathtimers för länge. Jag fattar, man ska inte dö, men när det händer och fiendelaget är helt enkelt bättre så är det inte kul att sitta och glo på så förbannat långa deathtimers.
League of Legends hade detta problemet också och de försöker tackla det lite i taget, korta ner det.
HotS känns som de gjort tvärt om och ökat det?
Längre death-timer ju högre level man är. Tror det gäller på alla mobas (i alla fall LoL/Dota2/HotS).
Ja - säger inte att det inte ska bli längre death timers, men att jag tyckte att de kändes för långa. Menar då inte att de bör vara 12 sekunder eller något sånt, men vad jag minns så fick man sitta åtminstone 60~70 sekunder? (Kan ha fel. Minns bara känslan av det.)
Har inga problem med death timers i League of Legends riktigt, den lilla skillnaden känns stor mellan de två spelen.
Tror det efter lvl 20 du får just över minuten. Inte alltid man kommer upp till den lvl beror hur bra sitt eget lag är, speciellt i quick game.
Men då är även tiden emot dig i slagfältet också. Haft roliga 30 min matcher där dö tiden varit avgörande.
Men förstår nu varför jag sällan möter folk som inte har max lvl längre (var i början av senaste eventet som jag såg några på 26 lvl, all har annars lvl 40). Inte så lvl spelar stor roll, men betyder att få nya spelare kommer till spelet.
Mitt största problem som ny spelare var nog att vi fick sitta och glo på deathtimers för länge. Jag fattar, man ska inte dö, men när det händer och fiendelaget är helt enkelt bättre så är det inte kul att sitta och glo på så förbannat långa deathtimers.
League of Legends hade detta problemet också och de försöker tackla det lite i taget, korta ner det.
HotS känns som de gjort tvärt om och ökat det?
Längre death-timer ju högre level man är. Tror det gäller på alla mobas (i alla fall LoL/Dota2/HotS).
Ja - säger inte att det inte ska bli längre death timers, men att jag tyckte att de kändes för långa. Menar då inte att de bör vara 12 sekunder eller något sånt, men vad jag minns så fick man sitta åtminstone 60~70 sekunder? (Kan ha fel. Minns bara känslan av det.)
Har inga problem med death timers i League of Legends riktigt, den lilla skillnaden känns stor mellan de två spelen.
Haha gulligt, klagar på 70 sekunder... Aldrig prövat Dota 2,. antar jag.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Mitt största problem som ny spelare var nog att vi fick sitta och glo på deathtimers för länge. Jag fattar, man ska inte dö, men när det händer och fiendelaget är helt enkelt bättre så är det inte kul att sitta och glo på så förbannat långa deathtimers.
League of Legends hade detta problemet också och de försöker tackla det lite i taget, korta ner det.
HotS känns som de gjort tvärt om och ökat det?
Längre death-timer ju högre level man är. Tror det gäller på alla mobas (i alla fall LoL/Dota2/HotS).
Ja - säger inte att det inte ska bli längre death timers, men att jag tyckte att de kändes för långa. Menar då inte att de bör vara 12 sekunder eller något sånt, men vad jag minns så fick man sitta åtminstone 60~70 sekunder? (Kan ha fel. Minns bara känslan av det.)
Har inga problem med death timers i League of Legends riktigt, den lilla skillnaden känns stor mellan de två spelen.
Haha gulligt, klagar på 70 sekunder... Aldrig prövat Dota 2,. antar jag.
Haha jaa vilken noob. Tycker alla spel bör öka till 30 minuter så blir det mycket bättre. Då slipper man alla newbs!
Lorem ipsum dolor sit amet
Mitt största problem som ny spelare var nog att vi fick sitta och glo på deathtimers för länge. Jag fattar, man ska inte dö, men när det händer och fiendelaget är helt enkelt bättre så är det inte kul att sitta och glo på så förbannat långa deathtimers.
League of Legends hade detta problemet också och de försöker tackla det lite i taget, korta ner det.
HotS känns som de gjort tvärt om och ökat det?
Längre death-timer ju högre level man är. Tror det gäller på alla mobas (i alla fall LoL/Dota2/HotS).
Ja - säger inte att det inte ska bli längre death timers, men att jag tyckte att de kändes för långa. Menar då inte att de bör vara 12 sekunder eller något sånt, men vad jag minns så fick man sitta åtminstone 60~70 sekunder? (Kan ha fel. Minns bara känslan av det.)
Har inga problem med death timers i League of Legends riktigt, den lilla skillnaden känns stor mellan de två spelen.
Haha gulligt, klagar på 70 sekunder... Aldrig prövat Dota 2,. antar jag.
Haha jaa vilken noob. Tycker alla spel bör öka till 30 minuter så blir det mycket bättre. Då slipper man alla newbs!
Nej, det är inte 30 minuter. Gör om, gör rätt.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Måste inte köpa alla har grymt mycket guld sparat, så jag kan köpa 10 hjältar rakt av.
Men man går ju 6 stycken gratis varje vecka att prova , eller det kanske var fler. Men i quick game fungerar det ju fint.
Vill man köra rankad så behövs ju så klart att man kan en del om sin hero och spelet.
Bara det faktum att du måste grinda för att vara på samma grund som nån som betalar lite extra pengar gör ju att spelet är lite p2w. Lol kör samma. Nya hjältarna är oftast op vilket gör att många köper dom rakt av. Men ja vill man lira ett p2w som inte kräver några skills eller hjärnaktivitet överhuvudtaget så har man ju hots
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Måste inte köpa alla har grymt mycket guld sparat, så jag kan köpa 10 hjältar rakt av.
Men man går ju 6 stycken gratis varje vecka att prova , eller det kanske var fler. Men i quick game fungerar det ju fint.
Vill man köra rankad så behövs ju så klart att man kan en del om sin hero och spelet.
Bara det faktum att du måste grinda för att vara på samma grund som nån som betalar lite extra pengar gör ju att spelet är lite p2w. Lol kör samma. Nya hjältarna är oftast op vilket gör att många köper dom rakt av. Men ja vill man lira ett p2w som inte kräver några skills eller hjärnaktivitet överhuvudtaget så har man ju hots
Du vet att spelet har ett ban-system?
Jag köpte inte en enda hero för pengar, och var top 50-100 en längre tid, körde ett stort antal turneringar osv. Du får gärna förklara hur det kommer sig om det är P2W.
Jag gissar snarare på att det har med l2p att göra
The more I practice, the luckier I get.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Måste inte köpa alla har grymt mycket guld sparat, så jag kan köpa 10 hjältar rakt av.
Men man går ju 6 stycken gratis varje vecka att prova , eller det kanske var fler. Men i quick game fungerar det ju fint.
Vill man köra rankad så behövs ju så klart att man kan en del om sin hero och spelet.
Bara det faktum att du måste grinda för att vara på samma grund som nån som betalar lite extra pengar gör ju att spelet är lite p2w. Lol kör samma. Nya hjältarna är oftast op vilket gör att många köper dom rakt av. Men ja vill man lira ett p2w som inte kräver några skills eller hjärnaktivitet överhuvudtaget så har man ju hots
Du vet att spelet har ett ban-system?
Jag köpte inte en enda hero för pengar, och var top 50-100 en längre tid, körde ett stort antal turneringar osv. Du får gärna förklara hur det kommer sig om det är P2W.
Jag gissar snarare på att det har med l2p att göra
Varför var du inte 1-50 då? Kanske skulle betalat så du fick det där övertaget!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Måste inte köpa alla har grymt mycket guld sparat, så jag kan köpa 10 hjältar rakt av.
Men man går ju 6 stycken gratis varje vecka att prova , eller det kanske var fler. Men i quick game fungerar det ju fint.
Vill man köra rankad så behövs ju så klart att man kan en del om sin hero och spelet.
Bara det faktum att du måste grinda för att vara på samma grund som nån som betalar lite extra pengar gör ju att spelet är lite p2w. Lol kör samma. Nya hjältarna är oftast op vilket gör att många köper dom rakt av. Men ja vill man lira ett p2w som inte kräver några skills eller hjärnaktivitet överhuvudtaget så har man ju hots
Du vet att spelet har ett ban-system?
Jag köpte inte en enda hero för pengar, och var top 50-100 en längre tid, körde ett stort antal turneringar osv. Du får gärna förklara hur det kommer sig om det är P2W.
Jag gissar snarare på att det har med l2p att göra
Varför var du inte 1-50 då? Kanske skulle betalat så du fick det där övertaget!
Attans, du har rätt. Jag skulle köpt den där hjälten som är så OP att det ger en automatisk vinst.
The more I practice, the luckier I get.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Måste inte köpa alla har grymt mycket guld sparat, så jag kan köpa 10 hjältar rakt av.
Men man går ju 6 stycken gratis varje vecka att prova , eller det kanske var fler. Men i quick game fungerar det ju fint.
Vill man köra rankad så behövs ju så klart att man kan en del om sin hero och spelet.
Bara det faktum att du måste grinda för att vara på samma grund som nån som betalar lite extra pengar gör ju att spelet är lite p2w. Lol kör samma. Nya hjältarna är oftast op vilket gör att många köper dom rakt av. Men ja vill man lira ett p2w som inte kräver några skills eller hjärnaktivitet överhuvudtaget så har man ju hots
Du vet att spelet har ett ban-system?
Jag köpte inte en enda hero för pengar, och var top 50-100 en längre tid, körde ett stort antal turneringar osv. Du får gärna förklara hur det kommer sig om det är P2W.
Jag gissar snarare på att det har med l2p att göra
Mm l2p i fucking hots rätt roligt skämt. Nä men jag har spelat lol, dota, hon och hots o de är ju ingen diskussion vilket spel som är lättast att bli bra i. Finns inget djup i spelet. Delad exp, delade kills tråkiga hjältar etc listan kan göras lång. Och till newklear. Blev aldrig 1-50 för jag avinstallera skiten o spelade dota 2. Jag gillar o bli utmanad vilket jag kände att jag inte blev i hots.
Problemet med det spelet är att det kommer in få nya spelare :/ det är alldeles för dyrt/tidskrävande att skaffa majoriteten av hjältarna. Så de som har alla har ett stort övertag :/ communityn är underbar för det mesta, så det är synd många går miste om det
En Dota 2-betalmodell hade varit mycket mer konsumentvänlig, men Activision Blizzard är tydligen för snåla för det. Jag älskade HotS när det kom ut (det var nog det roligaste MOBA-spelet jag nånsin testat), men jag insåg snabbt hur tidsödande det skulle bli att skrapa ihop alla bra karaktärer, så jag sket i det och har låtit det ligga orört sen dess.
Måste inte köpa alla har grymt mycket guld sparat, så jag kan köpa 10 hjältar rakt av.
Men man går ju 6 stycken gratis varje vecka att prova , eller det kanske var fler. Men i quick game fungerar det ju fint.
Vill man köra rankad så behövs ju så klart att man kan en del om sin hero och spelet.
Bara det faktum att du måste grinda för att vara på samma grund som nån som betalar lite extra pengar gör ju att spelet är lite p2w. Lol kör samma. Nya hjältarna är oftast op vilket gör att många köper dom rakt av. Men ja vill man lira ett p2w som inte kräver några skills eller hjärnaktivitet överhuvudtaget så har man ju hots
Betala för vad? Kan ju inte köpa några uppgraderingar till hjältarna. Antingen lvl 4 på hjälten eller lvl 20 på kontot gör så man har allt upplåst. Sen att spelet inte blev någon succé kan jag förstå (rätt segt spel och egna laget kör inte så bra oftas).