Nominering: vilket är det bästa skräckspelet?
Vilket spel har skrämt dig mest sedan Hedenhös berättade läbbiga historier kring lägerelden?
#silent-hill, #alien-isolation, #the-evil-within
1: Amneisa the dark descent (gav mig mardrömmar)
2: Alien isolation
3: Outlast (vågade knappt gå vidare efter jag hämtade nyckeln där i början)
4: Condemned (Tråkigt i början, sedan kom några läskiga bitar och sedan blev det bara hjärndött)
Numrerade såhär av anledningen att det finns många spel som skrämt mig olika mycket så amnesia och alien fick stå högst då dom gett mig mest ärr.
Inte vågat lira vidare i alien ännu, nerverna vill verkligen inte för mig.
skäms på er alla!... inte en enda jävel har sagt Resident evil 1... det var första gången man verkligen spelade i skräck! dom där jävla hundarna eller första gången du såg en zombie i lilla biblioteket som åt av soldaten... MY GOD! visst det har kommit bra efter det absolut men Resident evil var mitt första "bajsabyxanvaggatillsömnsavpsykolog" spel
Varje dag suger på ett helt nytt sätt!
Kanske får en liten stämpel med denna, men mitt första spel som faktiskt var hemskt var Phantasmagoria 1 & 2 var dock bara 10bast när jag spelade det så kanske därför men skulle gärna se en ny upplaga av dessa.
Annars är det nog Alien Isolation just nu. Amnesia tyckte jag var tråkigt och inte speciellt oroande.
Amnesia the dark descent är det enda skräckspelet jag brytt mig om att spela. Dessvärre är jag en riktig fegis så för att ta mig igenom spelet krävdes full gamma, mutat spelljud, "Don't worry be happy" på repeat och lite alkohol i blodet. Men visst fan kom jag till slutet allt
Alone in the dark (Orginalet)
Amnesia
Alien Isolation
System shock
Phantasmagoria (På sin tid)
Dock så ska nämnas att både Amnesia och Alien Isolation är bara skräckinjagande i början, efter att man dött emot något flera gånger om och samma monster kommer flera gånger i spelet utan ny mekanik så är det inte skrämmande längre, då övergår det till att mera bli ett action spel.
Jag är inte vanligtvis en skräckspelspelare, men jag gillade verkligen första Dead Space och Condemned. Sedan minns jag hur människokampanjen i AvP2 skrämde mig så mycket att jag inte vågade fortsätta efter första banan eller så.
Amnesia fick mig att må dåligt från start till mål. Då är skräcken satans bra.
Utan tvekan det värsta jag spelat...
Edit: Men ska lägga till att F.E.A.R. var ohyggligt även det. Bra gameplay där också, och inte bara jumpscares utan en överhängande stämning som fick mig att må dåligt...