Fotorealism med Unreal Engine 4
Innan jag ser filmen, och jag har sett de tidigare (awesome!), så vill jag bara nämna hur konstigt det blir att lägga in en så lågupplöst bild i artikeln. Visst ser ljussättningen bra ut, men när man skriver en artikel om fotorealism så borde man väl använda en knivskarp bild också?
Säger inte det för att vara kinkig eller så, mer en reflektion
Innan jag ser filmen, och jag har sett de tidigare (awesome!), så vill jag bara nämna hur konstigt det blir att lägga in en så lågupplöst bild i artikeln. Visst ser ljussättningen bra ut, men när man skriver en artikel om fotorealism så borde man väl använda en knivskarp bild också?
Äh, "Print Scrn -> Paint -> Ctrl-v" = Win
Bli inte grininga nu men, jag hade varit mer imponerad om någon rörde sig eller gick sönder. Att göra något sånt här gick ju göra i Cryengine 2. Känns inte riktigt "wow" med statiska objekt. Något som tar mycket lite på prestandan. Visst GI är snyggt i rätt miljö men det är lite old news på grafikmotor fronten.
Även om det dröjer tills vi får se denna typ av realism i spel (om man nu vill gå mot realism vill säga) så kan jag redan nu tänka mig rätt intressanta användningsområden för detta. Fatta att med en sån här extrem detaljrikedom, enkelt kunna visualisera koncept. T ex arkitektförslag på byggnader, där man även kan få rätt känsla för var ljuset kommer slå mot väggarna under ett dygn.
Äh, "Print Scrn -> Paint -> Ctrl-v" = Win
Du glömde sista steget: ... -> <Ctrl> + <v> -> max-destruction-jpeg.
Cptn BaseballBatBoy!
ser bra ut .. även om inte spel kommer kunna se ut såhär ,så kan det nog va intressant för arkitekter
Demot ovan renderades med lite halvgammal hårdvara;
60fps on a i7-3770 / GTX670.
Och det är på UE4 och inte någon Pixar-motor som aldrig kan funka till spel.
Vänta till nästa höst (efter både Intels och Nvidias storsläpp) så ska vi se om inte den här grafiken kan hålla även med ett faktiskt spel (ljud, animationer, modeller, fysik...) igång
Needs a little more jpeg! haha
https://www.youtube.com/watch?v=QEzhxP-pdos
Med tanke på att det är en 670 på 60 fps så känns det inte som om det är rimligt att tro det kommer se ut så här ingame any time soon, det är sällan en leveldesign är så pass sparsmakad, det skulle vara Mirror's Edge 2 kanske i så fall.
För övrigt påminde musiken mig om denna gamla godbiten.
Offtopic: Vad är det för fel på jpg nu då?

Ontopic: Betyder det här att vi kan förvänta oss ett Chair Simulator 2015?