Battlefield 3: Aftermath
Den nya tidens Strike at Karkand bevisar att storleken, trots allt, inte har så stor betydelse i Battlefield.
#battlefield-3-armored-kill, #battlefield-3, #battlefield-3-aftermath, #dice, #battlefield-3-back-to-karkand, #battlefield-3-close-quarters
Började såklart med scavenger för att få 3 wins. Snacka om dåligt första intryck. Tänkte vad är det här för värdelöst skit, alla maps suger osv. Men så får man sina 3 wins och börja köra CQ / Rush i banorna fulla potential. Riktigt bra änsålänge! Scavenger är dock det sämsta som hänt BF imo.
Jag har inte lirat bf3 på ett par månader, tröttnade strax efter armored kill. Nånting gång kommer jag säkert tillbaka dock.
Mm, har också tröttnat på det. Tänkte köpa Armored Kill när det släpptes, men det blev aldrig av. Känns som att jag delvis har fått ut det jag vill utav BF3. De större banorna kom lite för sent och nu känner jag inte längre för att spela BF3.
Dessa banor var riktigt roliga!
Speciellt monolith, man får lite black hawk down känsla med helikptrarna
Jaså så de har bytt ut det blåa filtret mot ett gult?
Ja det är ju åtminstone mycket behagligare än vad det blåa är, man tröttnar ju inte på att spela så fort man ser det gula!
"Precis när den kommer inom synhåll får helikoptern en träff av en raket, piloten tappar kontrollen under några hundradelars sekund vilket är allt som krävs för att den ska halka in i byggnaden bredvid."
Du får det att verka som att det ser så himla häftigt ut när det i själva verket ser skittråkigt ut!
I BF3 om man skjuter på en helikopter med en RPG så smäller den ju bara och faller platt till marken, i BC2 så var det lite mer hollywood-känsla där helikoptern fick spinn och det var oftast svårt att rädda den!
Har bara spelat ett fåtal timmar i Aftermath än så länge och banorna verkar mycket roligare än skiten man fick i Armored kill med alldeles för många osynliga kanter, kvart i 3 solen, paradrop är helt meningslöst och nöjet finns inte eftersom det bara är en spawnpunkt i luften och inte sådär ballt som det var i Desert Combat!
Hade varit kul om de lade in någon form av dag och natt cykel samt varierande väder på banorna!
Finns mycket så mycket kul de skulle kunna göra!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Scarvenger är ju rövsug skit, värdens sämsta jävla gamemode jag har skådat!
Det skulle underlätta diskussionen om du även gav lite feedback på varför du inte gillade detta gamemode. Jag personligen tycker BF3 har skött sig bra med att skapa en mångfald i deras spellägen. Omöjligt att alla ska bli nöjda med allt men bör finnas ett gamemode för alla smaker.
Men nu vet vi i alla fall att inte du gillade Scavenger. Check.
Jaså så de har bytt ut det blåa filtret mot ett gult?
Ja det är ju åtminstone mycket behagligare än vad det blåa är, man tröttnar ju inte på att spela så fort man ser det gula!
"Precis när den kommer inom synhåll får helikoptern en träff av en raket, piloten tappar kontrollen under några hundradelars sekund vilket är allt som krävs för att den ska halka in i byggnaden bredvid."
Du får det att verka som att det ser så himla häftigt ut när det i själva verket ser skittråkigt ut!
I BF3 om man skjuter på en helikopter med en RPG så smäller den ju bara och faller platt till marken, i BC2 så var det lite mer hollywood-känsla där helikoptern fick spinn och det var oftast svårt att rädda den!
Du verkar ha enorma förväntningar på ett spel.
Blir din helikopter disablad så har du inte speciellt mycket kontroll över den längre, du kanske klarar av att landa men inte mycket mer än så.
Om helikoptern var i närheten av ett hus är det ju inte alls omöjligt att den vinglade in i huset och sprängdes och i mina ögon är Battlefields förstörelse och i detta fall förmodligen en explosion långt över medelmåtta.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Jaså så de har bytt ut det blåa filtret mot ett gult?
Ja det är ju åtminstone mycket behagligare än vad det blåa är, man tröttnar ju inte på att spela så fort man ser det gula!
"Precis när den kommer inom synhåll får helikoptern en träff av en raket, piloten tappar kontrollen under några hundradelars sekund vilket är allt som krävs för att den ska halka in i byggnaden bredvid."
Du får det att verka som att det ser så himla häftigt ut när det i själva verket ser skittråkigt ut!
I BF3 om man skjuter på en helikopter med en RPG så smäller den ju bara och faller platt till marken, i BC2 så var det lite mer hollywood-känsla där helikoptern fick spinn och det var oftast svårt att rädda den!
Du verkar ha enorma förväntningar på ett spel.
Blir din helikopter disablad så har du inte speciellt mycket kontroll över den längre, du kanske klarar av att landa men inte mycket mer än så.
Om helikoptern var i närheten av ett hus är det ju inte alls omöjligt att den vinglade in i huset och sprängdes och i mina ögon är Battlefields förstörelse och i detta fall förmodligen en explosion långt över medelmåtta.
Nej det har jag inte!
Spelade du Bad Company 2?
Spelade du Desert Combat för 10 år sen?
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
De nya banorna lutar mer åt Counter Strike vilket lustigt nog passar Battlefield 3 bättre än de stora fordonsbanorna, speciellt Talah Market som blivit min favorit. Det är som att det snabba tempot som infanterist kolliderade med banedesignen i de stora miljöerna fast det hela kommer till sin rätt när banorna har en klassisk shooter-design. Close Quarters är röriga i jämförelse, de nya känns mer strategiskt polerade bortsett ifrån spawnpoints. Flera gånger har jag börjat en match med bovar i ryggen, fyra stycken som värst. Inte kul.
Scavanger visade sig vara likt Gunmaster men sämre balancerat. Spelläget lockar precis som Calle säger fram campare som vaktar flaggor & vapen. Det är löjligt skoj när det går bra men blir frustrerande när man hamnar i laget som sällan får vantarna på kallt stål & kropparna fulla av varmt bly...
Releasen i sig var säkert den mest problematiska någonsin, Origin som numera fått namnet Can't Get Right sträcker som vanligt upp sina tjocka små händer med tårfyllda ögon. Var tvungen att manuellt ladda ner allting inför tillägget ( 2.8GB + 3.7GB + 4.8GB ), den sista uppdateringen två gånger om & under tiden spökade någon bort mina expansioner
Tids nog så fick ju alla tillgång till Aftermath på kvällen, även amerikanerna som skulle ha fått det redan den 3e. Nu i efterhand kan man skratta åt det men surfa in på Technical Help forumet på Battlelog så kan ni se hur många det är som fortfarande har problem. Trådlistan knappar in på ~24 sidor efter släppet bara tre dagar sedan.
Själv har jag haft många krasher, dels på grund av problem hos EA's servrar men även en ny bugg som dödar spelet direkt efter laddningsskärmen. Har även fått meddelandet att mitt Origin konto används på en annan plats, vilket jag har läst kan vara för att mitt IP ligger kvar på vissa servrar när spelet krashar vilket låter helt logiskt. Så få inte panik om ni stöter på det, byt bara lösen så släpper det.
Aftermath är trots spelets tekniska problem enligt mig det tillägg som kommer med de mest välgjorda banorna, ordentligt lyft!
Började såklart med scavenger för att få 3 wins. Snacka om dåligt första intryck. Tänkte vad är det här för värdelöst skit, alla maps suger osv. Men så får man sina 3 wins och börja köra CQ / Rush i banorna fulla potential. Riktigt bra änsålänge! Scavenger är dock det sämsta som hänt BF imo.
Det är bara bra att dom testar nåt nytt.
Kanon DLC. Banorna är suveräna, speciellt i Rush mode. Jag är också imponerad av de nya fordonen. Jag tyckte det lät som att de skulle vara ganska blaha först (bara nya transportfordon?) men de visar sig ju vara riktigt roliga att köra runt med! Ruggigt kul rakt igenom!
Har personligen haft rätt kul med armborsten. Gäller bara att hitta rätt tillfällen för den!
Armborsten känns malplacerad, och även tanks och andra fordon på de mindre banorna, annars ett mycket välproducerat kartpaket som de flesta BF3-fans kommer att gilla.
Jaså så de har bytt ut det blåa filtret mot ett gult?
Jasså du kan inte stava och gör klagomål på någonting du inte begriper?
Kom igen, onödigt att hacka vidare.
Jag upplever inte Aftermath så "färgskadat" längre, det känns lite annorlunda mot de andra DLC:erna, för att inte säga huvudspelet.
Jaså så de har bytt ut det blåa filtret mot ett gult?
Jasså du kan inte stava och gör klagomål på någonting du inte begriper?
Kom igen, onödigt att hacka vidare.
Jag upplever inte Aftermath så "färgskadat" längre, det känns lite annorlunda mot de andra DLC:erna, för att inte säga huvudspelet.
Blir bara så trött på negativa kommentarer på allting. Men låter bra! Ska testa nu jag också
hejsanhejsanhejsan