FZ:s skattjakt - vinn tv, PS3 och NDS!
Jag vill inte ha ett lotteri där man får större chans att vinna desto fler poäng man har. FZ:s tävlingar är i nästan alla fall mer eller mindre turbaserade och jag tycker att det är skönt med denna typen av tävling emellanåt.
Jag förnekar dock inte att det har varit problem med tävlingen. Men nu när deltagarna är införstådda med hur tävlingen går till och diverse svagheter i systemet har åtgärdats ser jag som det enda återstående problemet att tävlingen pågår under en för lång tidsperiod, vilket även det kan åtgärdas.
För att tillgodose de som har andra åtaganden föreslår jag att tävlingen begränsas till vissa tidsinterval, exempelvis 18 till 23 tisdag, onsdag och torsdag.
Jag och förmodligen flera andra har under de senaste dagarna förberett mig inför nästa veckas tävling och optimerat min setup till tusen. Det skulle vara tråkigt om den tiden skulle visa sig vara helt bortkastad.
Jag håller med om det. Själv började jag precis samtidigt som tävlingen startade. Jag såg tävlingen just när jag hade kommit till skolan.
Jag satt och höll på ett tag och surfade runt, men så märkte jag att jag låg efter. Hur kunde det gå till? Jag kom då på att man kunde öppna flera flikar samtidigt och uppdatera. På så sätt samlade jag ihop till drygt 50 innan jag la av. Det fick räcka, då jag inte ville slösa mer tid på en tävling som jag visste att jag inte skulle vinna.
Mitt omdöme om den här tävlingen är att det är en kul idé, även om det visade sig att den var ganska dålig. Det är inte riktigt rättvist att man måste sitta där dygnet runt och samla, men det är ju klart att det aldrig går att få n sån här tävling riktigt rättvis.
Vidare så var tävlingen alldeles för fuskvänlig. Jag tycker inte att man ska kunna ha uppe flera flikar samtidigt och bara jag efter dem, utan det roligaste vore om det enda man kunde göra vore att surfa normalt på sidan.
I övrigt så kan jag väl bara gratulera Punchbag Polly, eftersom han verkar ha vunnit, även om det inte står att tävlingen är slut. Grattis!
På vilket sätt är mest slit = den som vinner orättvist?
Den biten är inte den orättvissa egentligen, men många har ändå inte tiden pga att de har jobb eller skola som måste skötas vilket gör dem chanslösa. Detta är lite orättvist kan tyckas då det endast finns en liten grupp som har tiden som krävs för det även om många nog hade velat delta.
/ LordDaimos