Diskutera – Spel som borde bli tv-serie eller film
HBO:s The Last of Us gör succé (igen). Vilka spel borde gå samma väg?
Starcraft. Tycker det har väldigt bra lore, väletablerade och varierande karaktärer, snygg stil, och så är det scifi. Det går att göra hur mycket som helst med det; film eller serie, storskaligt eller inriktat på enskilda karaktärer, fokus på en ras eller intergalaktiska konflikter, osv

Starcraft. Tycker det har väldigt bra lore, väletablerade och varierande karaktärer, snygg stil, och så är det scifi. Det går att göra hur mycket som helst med det; film eller serie, storskaligt eller inriktat på enskilda karaktärer, fokus på en ras eller intergalaktiska konflikter, osv
Nice, första jag tänkte på också.
En annan vore Final Fantasy VII. Har inte spelat remaken men tyckte att potentialen i ps1-versionen var större än vad som levererades, säkert pga keff översättning bla. Hade kunnat bli ett jäkla spektakel med en relativt kort välgjord serie där storyn, karaktärerna och världsbygge får vara i fokus snarare än action och cgi.
Powerwash simulator
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Animerad Halflife!
https://i.pinimg.com/originals/79/4d/5e/794d5e7bf287bd82297f3...
Ush inget animerat hade hellre sett en riktigt hög budget sc-fi/skräck.
För att bidra, deadspace
Spela spel är kul ibland.
Inget.
Inget för mig heller. Filmer är så otroligt usla idag, nästan allt är skit, och det har aldrig varit lätt att få ett spel att bli intressant på filmduken.
Memento Mori
Ja gör en serie på hela Sarrah Kerrigan historien!
Queen of Blades - Origins
IDKFA
Grim fandango borde bli animerad serie
Days Gone
Detta! Går ju att köra med samma skådisar också om man så vill
Bioshock 1 borde gå, men problemet är att sätta en röst på en karaktär som är spelarens "egna röst". Infinite blir kanske mer passande 🤔
Call of Cthulhu: Dark Corners of the earth har något som hade funkat också tycker jag.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Ush inget animerat hade hellre sett en riktigt hög budget sc-fi/skräck.
För att bidra, deadspace
Dead space finns ju redan flertalet filmer att se!
https://www.imdb.com/list/ls049788796/
Enjoy!
Får man säga Delta Green, trots att det är ett bordsrollspel?
David Fincher ska regissera och Taylor Sheridan ska skriva manus.
Sen vill jag ha bra skådisar också.
Jeff Bridges, Christoph Waltz, Kate Winslet och Amy Adams kan forma D-Cell och ta sig an lovecraftian horrors.
Nu förstår väl 9 utav 10 här inne ingenting eftersom de inte spelar bordsrollspel, men det räknade jag med.
Får man säga Delta Green, trots att det är ett bordsrollspel?
David Fincher ska regissera och Taylor Sheridan ska skriva manus.
Sen vill jag ha bra skådisar också.
Jeff Bridges, Christoph Waltz, Kate Winslet och Amy Adams kan forma D-Cell och ta sig an lovecraftian horrors.
Nu förstår väl 9 utav 10 här inne ingenting eftersom de inte spelar bordsrollspel, men det räknade jag med.
Fel tråd men jag kan bara instämma, en kortare DG serie, 8-10 långa avsnitt sedan färdigt, det vore något!
Men vänta, den finns ju redan! True Detective Säsong 1 XD
Men ja, en serie/miniserie baserad på DG vore nice men mer än det önskar jag att någon av Lovecrafts historier får en seriös och påkostad filmatisering. Det har ju gått rykten om att Guilermo del Toro skulle ta sig an "At the mountains of madness".
Men även "The Dunwich Horror" och såklart "The call of Cthulhu" önskar jag få se i storslagen form på bio någon gång.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."