Diablo har en 10-årsplan

Robot
Diablo har en 10-årsplan

"Fokuserar på vad spelarna vill ha."

#blizzard, #diablo, #diablo-4

Releasehästryttare
Medlem

Diablo 4 early access (vad de nu kallade det) är det spelköp jag ångrar allra mest i mitt liv. Överlag ett köp alla kategorier jag ångrar mest

Medlem

Dvs dubbelt så bra som Sovjets 5-års planer då...

Medlem

Paus till nästa säsong.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Spelar lite då och då, men inte så ofta.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

"Fokuserar på vad spelarna vill ha."

signatur
Medlem

Blizzard bad, diablo 4 bad, 1up please

Medlem

Jodå! När man behöver lite avkoppling, perfekt att slakta lite och lyssna på musik samtidigt.

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av SirToby:

Diablo 4 early access (vad de nu kallade det) är det spelköp jag ångrar allra mest i mitt liv. Överlag ett köp alla kategorier jag ångrar mest

Och på något jävla vis så var expansionen ännu sämre. När storyn tog slut trodde jag det var ett skämt...

Medlem

Spelar D2 igen just nu, men lär absolut köpa nya expansionen när den kommer. Tycker d4 var riktigt kul, men är rätt nöjd just nu så bra att det dröjer ett tag till nästa expansion.

Japp, spelar fortfarande. Inväntar nästa säsong.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Kör lite varje säsong. Men spelar typ bara sorc och vart lite skralt med blizzards dropfeed.
Samma taktik som i D3. Varje säsong har 1-2 bra builds per klass. Resten är ren skit. Sen roterar dom builds varje säsong för att få tillbaka spelare.... Veteran hur länge det kommer hålla

Medlem

Trodde först Blizzard skulle köra kommunist-spåret när jag läste rubriken. Maybe intended?

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Spelar 3:an fortfarande, men om 10 år kanske 4:an kommit ikapp

Medlem

Jag är lite Diablo knarkare och har kört ungefär varje dag tills säsong 7. Från SF till HC och 4 karaktärer på HC så kändes det färdigt. Så för första gången tog jag en paus. Men det kryper lite i kroppen, vad ska jag spela nu?

Medlem

Jag har också en 10 års plan när det kommer till Diablo 4, den heter Path of Exile 2.

Medlem
Skrivet av SirToby:

Samma här. Jag köpte aldrig EA men likväl mitt värsta köp. Jag gjorde ett nytt försök förra veckan men spelet är inget för mig.

Medlem

Jo då jag spelar vid varje ny säsong, däremot slutar jag spela så fort jag är tillräckligt stor och stark för att döda alla bossar. För min del saknas det fortfarande ett endgame som håller mig kvar

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Gnällkuk

Kommer ju ta tio år innan de lyckas speltesta innan släpp så de har tid att lägga på end game.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av SirToby:

Same. Nog för att man gått på nitlotter eller låtit hypen ta över men just D4 fick mig att känna mig så otroligt korkad som la så mycket pengar på det.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jag har också en 10 års plan när det kommer till Diablo 4, den heter Path of Exile 2.

Samma här. Efter att ha lirat poe2 så känns det bara fel att återgå till D4.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000Mhz CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Gen
Medlem
Skrivet av Brambas:

Samma här. Efter att ha lirat poe2 så känns det bara fel att återgå till D4.

Personligen tycker jag att de båda spelen är väldigt olika varandra. Det enda gemensamma är att båda är ARPG och har snygg grafik. PoE2 har ett djup, en komplexitet och en svårighetsgrad som D4 inte kommer i närheten av, ska dock tilläggas att detta är på gott och ont. Har lirat runt 25-30h PoE2 om jag inte minns fel och det är både svårt och går långsamt. Efter att nån snubbe hjälpte mig mig med en svår boss i Act 2 så frågade han varför jag inte speccat Stormsurge eller vad klassen heter. Jag kollade upp det på Youtube och fick fram en 45 minuter lång video om hur man skaffar klassen, vilken gear man ska ha, rotation, resistances osv. Tonvis med ganska komplicerad information men det som fick mig att ge upp var att man skulle köpa all gear för nåt som heter EX.

Orkar man inte lägga tiden så tycker jag att D4 är ett bättre alternativ då djupet och komplexiteten saknas. Passar småbarnsföräldrar bättre som inte har flera timmar per kväll att lägga Dock kan jag hålla med om att D4 är lite väl endimensionellt. Ibland saknar jag Last Epoch, känns som ett spel som ligger lite mer i mitten av D4 och POE2.

Medlem

Lootfilter when? Det är det enskilt största irritationsmomentet i dibbe4. Att det saknas endgame, att man når "endgame" på mindre än 10h i en ny säsong (och då är "klar" med säsongen på mindre än 20h), att expansionen var ett jäkla dlc skämt och diverse andra problem är sekundära.

Det _är_ så satans trist att behöva gå igenom inventoryt, så trist att man inte orkar plocka upp loot och ganska så snart inte ens 0,1% av looten. Greater Affix or GTFO, å strax därpå behöver det vara minst dubbel Greater Affix. Är som ett jobb att gå igenom ens inventory även om man i senare skedet av spelet knappt plockar upp nånting.
Så det är ju ett annat problem att det droppas så in åt helsike mycket "legendaries" and whatnot där 99,9% inte förbättrar din karaktär på något som helst sett annat än material som du badar i. Vilket de aldrig kommer komma ifrån troligtvis så då är det lootfilter som gäller.

Medlem

Ush

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Lootfilter when? Det är det enskilt största irritationsmomentet i dibbe4. Att det saknas endgame, att man når "endgame" på mindre än 10h i en ny säsong (och då är "klar" med säsongen på mindre än 20h), att expansionen var ett jäkla dlc skämt och diverse andra problem är sekundära.

Det _är_ så satans trist att behöva gå igenom inventoryt, så trist att man inte orkar plocka upp loot och ganska så snart inte ens 0,1% av looten. Greater Affix or GTFO, å strax därpå behöver det vara minst dubbel Greater Affix. Är som ett jobb att gå igenom ens inventory även om man i senare skedet av spelet knappt plockar upp nånting.
Så det är ju ett annat problem att det droppas så in åt helsike mycket "legendaries" and whatnot där 99,9% inte förbättrar din karaktär på något som helst sett annat än material som du badar i. Vilket de aldrig kommer komma ifrån troligtvis så då är det lootfilter som gäller.

Har inte spelat så mycket, men kände direkt att allt som droppas i spelet och av quests och grejor helt tappar sitt värde när man får 100 maxlevlade monstergrejor bara för att man tar sig igenom en season. När jag levlade så jag kunde använda prylarna som droppades så blev jag så OP att spelet blev inte kul längre, och inget som droppades hade nåt värde, så varför skulle jag fortsätta spela? Farma dåliga grejor?

Det är precis som när jag spelade Borderlands 2 och älskade att hitta nya grejor att laborera med, och då och då förbättra karaktären på ett märkbart sätt, för att sedan få några Shift keys random droppade i ett Facebook-inlägg som sopade banan med allt jag hade så pass att det inte längre kändes värt att plocka upp loot. Man ska tydligen bara få allt serverat nu.

Hellre att saker droppar sällan men betyder nåt.

Medlem

"vad spelarna vill ha"... valarna då alltså? de står väl för 90% av intäkterna ensamma.

Medlem
Skrivet av Gen:

Personligen tycker jag att de båda spelen är väldigt olika varandra. Det enda gemensamma är att båda är ARPG och har snygg grafik. PoE2 har ett djup, en komplexitet och en svårighetsgrad som D4 inte kommer i närheten av, ska dock tilläggas att detta är på gott och ont. Har lirat runt 25-30h PoE2 om jag inte minns fel och det är både svårt och går långsamt. Efter att nån snubbe hjälpte mig mig med en svår boss i Act 2 så frågade han varför jag inte speccat Stormsurge eller vad klassen heter. Jag kollade upp det på Youtube och fick fram en 45 minuter lång video om hur man skaffar klassen, vilken gear man ska ha, rotation, resistances osv. Tonvis med ganska komplicerad information men det som fick mig att ge upp var att man skulle köpa all gear för nåt som heter EX.

Orkar man inte lägga tiden så tycker jag att D4 är ett bättre alternativ då djupet och komplexiteten saknas. Passar småbarnsföräldrar bättre som inte har flera timmar per kväll att lägga Dock kan jag hålla med om att D4 är lite väl endimensionellt. Ibland saknar jag Last Epoch, känns som ett spel som ligger lite mer i mitten av D4 och POE2.

Om du tycker bättre om Last Epoch så har du tur, en ny säsong kommer nästa vecka

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000Mhz CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Så planen är då att vi ska fixa spelet och ändå betala för det och dom tjäna pengar xD.

Medlem

Det är synd att utvecklare inte längre får ha en egen vision om hur deras spel ska vara. Men det är väl vad som händer när utgivaren kräver stora vinster direkt, helst igår. Men det går väl hand i hand med att utvecklare i stora bolag inte brinner för spel som man gjorde på 80-90 och tidigt 00-tal. Man anställer 1000-tals personer med fina utbildningar men som alla är där av olika anledningar. Spel har nästan blivit för stort för sitt eget bästa. Det är därför dom flesta av spelen med själ är gjorda av små indie utvecklare. Utvecklare med en vision om hur deras spel ska vara, utvecklare som gör ett spel som dom själva skulle vilja spela och inte för att tjäna miljoner. Det roliga är att allt som oftast så tjänar just utvecklarna med det här tankesättet miljoner eftersom spelet oftast tilltalar oss konsumenter.

1
Skriv svar