Bästa glassen 2025?
Glassbåt 4-ever
Snackar vi SIAs glassbåtar? De har kommit med olika smaker🤔
Har folk råd med glass ??? O.o
Man får prioritera vad som är viktigt här i livet 😅🤣🤣
Ja, men inte amerikansk 🤣
Ad hoc addendum
Nu är semlorna bakom oss och en ny säsong börjar, nämligen glasssäsongen!!! 😀
Kan vi alla enas om att denna är den bästa glassen i år igen?
<Uppladdad bildlänk>
Av GB:s styckglassar är det den godaste, ja. Nästan den enda styckglassen jag äter.
Är det styckglassar eller glass överlag tråden handlar om?
Av GB:s styckglassar är det den godaste, ja. Nästan den enda styckglassen jag äter.
Är det styckglassar eller glass överlag tråden handlar om?
Vilken glass som hellst oavsett hur den packeteras
<Uppladdad bildlänk>
Godaste glassen som någonsin funnits.
Hah ja det där är en gammal klassiker den är nog äldre än mig själv, Josef fares supportar nog den där, glassätning o dela på i Co-op
Fick för mig Igloo va borta ur sortimentet så fick googla och tydligen har den försvunnit och gjort comeback flera gånger
"Glassen Igloo Cola gjorde sin debut i Sverige på 1960-talet, drygt 20 år efter GB Glace grundades, och blev snabbt en favorit i frysdisken.
Vid lanseringen fanns Igloo-glassen, som till en början hette Dubbelpinne, i tre smaker – cola, apelsin och hallon. Igloo Cola blev dock den mest långlivade av de tre. Glassen fanns i sortimentet i hela 26 år, mellan 1961–1997.
1997 beslutade man sig för att ta bort Igloon, men efter starka påtryckningar av konsumenter fick den göra comeback år 2002.
År 2019 gjorde GB Glace en omröstning där konsumenterna fick möjlighet att rösta fram vilken glass de helst skulle vilja ha tillbaka, och Igloo stod som klar vinnare. Därmed var Igloos andra comeback genom tiderna ett faktum.
Igloo-glassen tillhör ett av de billigare alternativen i GB Glace sortiment. 40 öre kostade den när den lanserades 1961, och 15 riksdaler får man betala för denna dubbelpinne i dag(2020). "
40öre för en glass, det va tider det, ja det va bättre förr !!!
Håller man sig borta från glasspinnar och glasstrutar så kan man väl köpa en halv liter gräddglass för lite drygt 15 kronor på vilken stormarknad som helst.
Bilden är hotlinkad!