"Om det är enda stället för Mario, så kommer du köpa", säger veteran om Switch 2-priserna

Robot
"Om det är enda stället för Mario, så kommer du köpa", säger veteran om Switch 2-priserna

Nya Mario Kart kostar uppemot 1 000 kronor.

#nintendo, #switch-2

Medlem

Kan ju säga att höja priserna såhär är ju inte det bästa sättet att försöka pusha ner på emulering

Medlem

Han har förmodligen rätt i någorlunda stor utsträckning, men för min del sätter jag ner foten här. Nintendo gör bra spel, men att lägga närmare tio papp för att kunna lira MK med systerdottern eller ett par polare är inte rimligt imo.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Force:

Kan ju säga att höja priserna såhär är ju inte det bästa sättet att försöka pusha ner på emulering

Kommer nog dröja betydligt längre innan det finns potent emulering av Switch 2 än Switch 1. SoC är ju mycket mindre allmänt etablerat denna gång, och presterar över nivån av en Steam Deck, så kommer nog krävs en hel del för att få det att fungera. I övrigt så tror jag dock priserna kommer göra ganska liten skillnad. De som bestämt sig för att de inte vill betala för spel, oavsett bortförklaringar, så spelar det nog inte så stor roll om spelen fortsatt kosta 599. Då hade det väl skyllts på nått annat, typ att de är för sällan på rea eller liknande.

Medlem

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva detta men tack och lov att Frankrike finns.
Där kan man köpa Mario Kart World för 70€ ochh Donkey Kong Bananza för 60€.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva detta men tack och lov att Frankrike finns.
Där kan man köpa Mario Kart World för 70€ ochh Donkey Kong Bananza för 60€.

Hur kommer det sig att det är så pass mycket billigare där?

Medlem

Stämmer såklart, exklusiviteter väger tungt. Nintendo har ju dessutom lite kultbeteende kring sina vuxenbebisar till kunder så de kan nog ta i lite extra med priserna.

Medlem

Visst kommer det sälja men lär ju sälja i mindre volymer ,,.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stämmer såklart, exklusiviteter väger tungt. Nintendo har ju dessutom lite kultbeteende kring sina vuxenbebisar till kunder så de kan nog ta i lite extra med priserna.

Du bevisade just att du är en vuxenbebis med detta inlägg😂

Han har rätt, så klart, men personligen kommer jag nog köpa färre Nintendo-spel hädanefter eftersom de är så mycket dyrare än många andra spel. 🤷

Medlem

Det finns ju alltid andra plattformshjältar som faktiskt är både charmigare och har roligare banor än Mario.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det finns ju alltid andra plattformshjältar som faktiskt är både charmigare och har roligare banor än Mario.

Javisst kan man tycka det, det är ju subjektivt såklart. Mario är onekligen den mest populära sett till försäljning och de omdömen spelen får men det betyder ju inte att alla tycker om det, precis som med allt annat här i världen.

Skribent

Han har säkert rätt när det gäller de redan frälsta. Den stora frågan (som lyfts i andra trådar) är om fler än de inbitna Nintendofantasterna nappar på de här priserna för att få spela Mario Kart.

Själv valde jag till slut att plocka bort min förhandsbokning, trots att jag verkligen gillar Nintendo och varit early adopter sedan Gamecube-tiden. Det blev helt enkelt inte tillräckligt prisvärt för mig.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Spelar ingen roll för min del, jag har mängder av spel på andra plattformer att sysselsätta mig med. Dessutom räckte det med Joycon Drift-problemet för att jag skulle ta avstånd från Nintendo.

Medlem
Skrivet av papagoja:

De har inget blodsugande Bergsala till distributör.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Vad jag hört är att många återförsäljare lägger sig väldigt nära inköpspris. Vet inte sanningshalten av det men verkar logiskt.

Medlem

PC säger brrrrrrrrrrrrrrr
Sen ser inte det nya så jäkla attrakivt ut
Open-World och vara social? Nej nej nej, man ska förstöra vänskaper i vanliga race, inte umgås och ha roligt.

Så det sista till Switch 1 kommer vara bra nog, och den fungerar jäkla bra på PC.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jävlar vad fel han har.

Medlem

Eller. Hear me out. Så köper man inte!

Medlem

Det finns mycket som talar för att majoriteten av alla Switch 2-spel inte kommer att ligga på den nivån. För det första så kan vi redan nu se att spel som Donkey Kong Bonanza är listat på amazon för 80 Euro, 880 kronor. Vi har också en relativt fungerande konkurens idag där det kan skilja flera hundra kronor mellan de dyraste och billigaste. i Sverige tar ofta Gameshop.se flera hundra kronor mer än Spelbutiken.se. Där jag oftast handlar, (billigast och fraktfritt)
Om 880 kronor nu blir priset för Donkey Kong, så kommer det bara kosta 70 dollar digitalt. Då blir det bara 680 kronor för Donkey Kong. Som jämförelse så kostar Indiana Jones till PS5- 849 kronor som billigast i Sverige, och 780 kronor på Amazon.

Medlem

Tja, om man köper konsolen till sina barn så är ju 1000 kronor ett solklart skäl att skippa.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Njaahahahahahaahahaahaahahahahaha!

signatur

KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5700X3D 32GB RAM RADEON RX 6950XT "Lian li Evo Akvarium Ed chassi och en påse fläktar.

Medlem

Nej. Jag vill inte betala för en bärbar enhet när jag inte använder den som bärbar. Dessutom är den för dyr. Nintendo kan glömma mina pengar.

Medlem

Med den logiken kan de ju ta 10000:-

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Jag har älskat Nintendo hela mitt liv sedan NES tiden, och jag tycker att konkurrens är viktigt för att en marknad ska florera men jag önskar nästan att Nintendo går i konkurs pga det här

Medlem

Tycker ärligt talat de nyare Mario spelen inte är särskilt speciella.

Älskade och älskar fortfarande skiten ur Mario 64, även på Switchen. Men blev uttråkad väldigt snabbt med Odyssey.

Medlem
Skrivet av pazu:

Nej. Jag vill inte betala för en bärbar enhet när jag inte använder den som bärbar. Dessutom är den för dyr. Nintendo kan glömma mina pengar.

Ja precis, de borde släppa en version utan skärm/batteri till halva priset eller lägre för oss som bara lirar på tv.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Med den logiken kan de ju ta 10000:-

Nu ska du inte ge Bergsala några ideer..

Medlem

emulatorer: "allow us to introduce ourselfs"

Skrivet av Alexraptor:

Tycker ärligt talat de nyare Mario spelen inte är särskilt speciella.

Älskade och älskar fortfarande skiten ur Mario 64, även på Switchen. Men blev uttråkad väldigt snabbt med Odyssey.

Kan känna så lite ibland med vissa av 2D-spelen, men Odyssey tyckte jag var en alldeles utmärkt uppföljare till 64-spelet! Hade däremot lite svårt för 3D World som många verkar älska.

12
Skriv svar