Gamla Zelda: Wind Waker på Switch 2 inget tecken på att Wind Waker HD är uteslutet
Sen finns ju redan Wii-U versionen som redan är uppiffad. Bara att porta över den till Gamecube-biblioteket? 😅
Eller fortsätta spela det på sin gamla Wii U 😛
ännu ett stor nintendo fail. HD-Versionen fixar ju den värsta biten av spelet (Tri-Force pieces) i orginalent är det sjukt tråkit och jobbigt att göra
Tur att du inte behöver spela det då.
Skönt, hoppas det också gäller andra Gamecube-spel som rapporteras komma till NSO istället för att släppas som riktig port till Switch/2 - tänker då framförallt på just WW/TP-portarna det ryktas om så länge samt Metroid Prime 2+3 som vore synd att bara ha på NSO och inte fysiskt så en kan ha alla spelen till Switch-familjen. NSO är så temporärt och flyktigt som en riktig spelsamling inte blir.
Eller fortsätta spela det på sin gamla Wii U 😛
Du menar den här kanske? 😉
Wii U-versionen var onekligen ett lyft jämfört med originalet, men spelet överlag känns fortfarande som det minst ”kompletta” Zelda-spelet i 3D. Har jättesvårt för spelets slutsekvenser… känns som de fick slut på tid och stressade ihop något för att kunna kränga spelet på marknaden. Känns i flera avseenden inte helt färdigställt och paddat med obligatoriskt skit för att förlänga speltiden.
Wii U-versionen var onekligen ett lyft jämfört med originalet, men spelet överlag känns fortfarande som det minst ”kompletta” Zelda-spelet i 3D. Har jättesvårt för spelets slutsekvenser… känns som de fick slut på tid och stressade ihop något för att kunna kränga spelet på marknaden. Känns i flera avseenden inte helt färdigställt och paddat med obligatoriskt skit för att förlänga speltiden.
Vore najs med ett nytt spel i samma grafikstil och nya äventyr.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Absolut!
EXAKT så är det. Nintendo fick stressa för att få ut det i tid, och delar av äventyret klipptes bort kort innan release. Material, som enligt Nintendo kom med i andra Zelda spel, därav saknaden att ha med det till exempel i versionen till Wii-U.
Jag hoppas dock att Nintendo tar med det bortklippta materialet i en nyversion till Switch 2. En komplett utgåva med andra ord.
Klart ni får bägge två, för 90USD st, eller fina 170,99USD för båda, den grafiska skillnaden kommer vara nästan obefintlig.
Det vill säga 999 kr respektive 1999 kr här i Sverige. Vilket kap!
Det kommer dröja flera år innan ett helt nytt 3D Zelda kommer ut så Nintendo lär nog vilja ha en del annat Zelda att ge ut till sin nya konsol under den tiden. Ett nytt Hyrule Warriors kommer ju nu, och sen är det inte så länge sen Echoes of wisdom släpptes till gamla Switchen, men sen lär de nog vilja släppa nånting mer framöver också i väntan på nästa stora 3D spel. Där tror jag Wind Waker HD och Twilight Princess HD skulle kunna funka, kanske de har sparat att porta över dessa för att ha nåt att fylla ut med när det är lämpligt.
Personligen hade jag velat att de portar över Ocarina of time från 3DS och gör det i 4K och minst 60 fps.
<Uppladdad bildlänk>
Du menar den här kanske? 😉
egen bild? älskar då folk laddar upp egen tagna bilder 😊
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
egen bild? älskar då folk laddar upp egen tagna bilder 😊
Japp, dock var det mörkt i rummet samt att kvalitet blir lidande om man inte trycker upp bilden i själva meddelandet. Hoppas som sagt på nyversioner till Switch 2 med nytt innehåll.
Tänk att köra Gamecube versionen där det saknas det snabba seglet från Wii-U versionen? 😱
Ge mig Twilight Princess tack.
Det har alla ingredienser att vara ett toppenspel men det är något som känns lite off? Den där öde känslan bygger på ett för tomt Hyrule och grafiken började för sin tid att kännas lastgammal, men hoppas givetvis på ett nysläpp.
Ja, cell shading borde verkligen göra comeback!
Ja, cell shading borde verkligen göra comeback!
Ja Wind Waker ser betydligt bättre ut än Twilight Princess idag trots att det kom ut innan.
Ja Wind Waker ser betydligt bättre ut än Twilight Princess idag trots att det kom ut innan.
Ja, det är en tidlös stil precis som den mer sagolika i BoTW och ToTK känns bättre än hård, kall och "realistisk" hade gjort!
Det har alla ingredienser att vara ett toppenspel men det är något som känns lite off? Den där öde känslan bygger på ett för tomt Hyrule och grafiken började för sin tid att kännas lastgammal, men hoppas givetvis på ett nysläpp.
Grafiken lastgammal? När? Inte 2006 i alla fall. Blandar du inte ihop det med Skyward Sword som var fulare, fastän det kom till en senare konsol? Och öde världar har varit Zeldas signum sedan Ocarina of Time.
Ska erkänna att jag inte har spelat det på vääääldigt länge så mitt minne av det är säkert inte helt 100, men det var mitt favoritzelda då i alla fall och de jag kört efter har inte toppat det hittills.
Ducati Streetfighter 848
Grafiken lastgammal? När? Inte 2006 i alla fall. Blandar du inte ihop det med Skyward Sword som var fulare, fastän det kom till en senare konsol? Och öde världar har varit Zeldas signum sedan Ocarina of Time.
Jag var en som spelade Star Fox Adventure på releasen på Gamecube och blev bokstavligen ”blown-away” av den fantastiska grafiken.
Min första tanke var ”tänk ett Zelda spel på Gamecube med den här grafiken?!” sen kom Wind Waker med en helt annan stil. Och till slut visade Nintendo upp Twilight Princess som var en regelrätt uppföljare till Majoras Mask.
Förväntningarna var skyhöga och förhandsvisningen såg fantastisk ut.
Sen i slutet av Gamecube-eran, när väl Twilight Princess satt i cuben så fick jag inte den där käftsmällen, som jag trodde jag skulle få av både innehåll och grafik. Det är inget dåligt Zelda spel och det grafiska är ”bra”, men där och då tyckte jag att det kändes blandad. Utsmetade texturer, med snygga karaktärsmodeller men på något sätt kändes det grafiska (ur tekniskt perspektiv) lastgammalt.
Kan tillägga att det blev försenat ett helt år (tacka Wii för det) så jag kanske skulle känt annorlunda om det släpptes 2005 - vem vet. 😅