Den stora Switch 2-tråden
Vad dåligt, tydligen om man köper den fysiska utgåvan av Switch 2 edition av Zelda Botw eller TotK så är det Switch1 versionen+ download code för Switch2 uppgradering...
Det gör mig lite fundersam. En switch 1 cartridge har en datahastighet på runt 90mb/s medan SDExpress formatet har runt 800mb/s vilket används för internlagring i Switch2. Kommer hela spelet köras från interna SDkortet då eller kommer de fortfarande lyfta data från det långsammare Switch 1 cartridgen?
Det är en markant skillnad i prestanda.
Det gör mig lite fundersam. En switch 1 cartridge har en datahastighet på runt 90mb/s medan SDExpress formatet har runt 800mb/s vilket används för internlagring i Switch2. Kommer hela spelet köras från interna SDkortet då eller kommer de fortfarande lyfta data från det långsammare Switch 1 cartridgen?
Det är en markant skillnad i prestanda.
Jadu ingen aning hur det tekniska funkar, det är iaf bekräftat av UK Nintendosupport att det är switch1 cartridge+ switch 2 uppgraderingskod
Är det som du säger så låter det ju som hela spelet installeras på maskinen...
Lite kluven till om hur man ska göra med Metroid Prime 4 (och möjligen andra lir). Vet att uppgraderingen ska åka med i Switch 2 versionen av spelet direkt, men med tanke på att Switch (1)-versionen är mycket billigare - och det pratas om att uppgraderingar ingår i Nintendo Switch Online...
Vad tror ni?
Lite kluven till om hur man ska göra med Metroid Prime 4 (och möjligen andra lir). Vet att uppgraderingen ska åka med i Switch 2 versionen av spelet direkt, men med tanke på att Switch (1)-versionen är mycket billigare - och det pratas om att uppgraderingar ingår i Nintendo Switch Online...
Vad tror ni?
Har bokat Switch 1-versionen så länge, uppgraderingarna verkar ju vara ganska billiga, om det inte ingår i NSO.
Vad tror ni?
Det verkar ju hittills bara vara Breath of the wild och Tears of the kingdom uppgraderingarna som bekräftats ingå i NSO+Expansion.
Vore asgrymt om det blev så med alla, men det bekräftades som sagt inte på directen, så det är tveksamt.
Ni som fått invite direkt från nintendo att köpa switch2, är det något man behöver göra för att anmäla sitt intresse? Har haft NSO abb sen jag köpte min switch1 för många år sedan.
Man måste inte anmäla sig men man måste acceptera att ta emot mail från Nintendo och dela data.
Det verkar ju hittills bara vara Breath of the wild och Tears of the kingdom uppgraderingarna som bekräftats ingå i NSO+Expansion.
Vore asgrymt om det blev så med alla, men det bekräftades som sagt inte på directen, så det är tveksamt.
Man får hoppas, blir trevligt med lite Gamecube-spel också, ser faktiskt fram emot Soul Calibur 2 lite grann, även om lanseringstitlarna för GC inte var mina gamla favoriter direkt...hoppas mest på Eternal Darkness. Borde ju inte vara några hinder att vi får det spelet senare, då det är Nintendos licens till 100%
Annars så hoppas jag på en grafik/performance-uppgradering till Super Mario Odyssey. 1080p/120fps med VRR och lägre input lag vore definitivt skäl för min del att spela om det spelet en gång till innan jag börjar på nya Donkey Kong-spelet.
Är så jävla peppad!
Skoja inte!! Inte bara för en ny konsol men för nya spel och för gamla switch spel att rulla på bättre! 🤩
Håller tummar att Astral Chain och alla Xenoblade spelen får en Switch 2 Patch. Även resten av Zelda spelen! Hoppas också på Prime 2 och 3 kommer så småningom!
Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |
Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |