Switch 2:s styrspakar inte immuna mot drifting

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Stickdrifting är ett hopplöst jobbigt problem med PS5TUTTERs Dualsense.
En Dualsense håller knappt ett år vid normal använding. Vi har stickdrift på 8 av 11 kontroller. Vi har slutat spela Apex Legends, NHL, Fifa, COD och samtliga multiformattitlar som kräver flinka fingrar och välfungerande spakar pga av att Dualsense är så dyr och är så dålig, budgetkontroller är bättre.

Även Xbox Series kontrollerna har problem, men inte alls i samma utsträckning som Playstation, vi har stickdrifting på två stycken sedan 2020 och båda är svarta kontroller och svarta analoger. Så färgen som kan vara kopplad till plastsammansättningen och hållfastheten tycks spela roll då vi har andra färger som funnits med ett bra tag.

Varje set joycons vi skaffar har drabbats av ohållbar stickdrifting. Däremot har endast en Switch Pro Controller drabbats sedan vi köpte kontroller på release, bra kvalité med andra ord.

IKEA-kvalité på kontrollerna leder till fler sålda kontroller.
Playstation har alltid haft sunkig kvalité på sina dual shock tyvärr.

En skillnad mellan Xbox/Playstation och Switch-kontroller är att de förstnämnda byts ut direkt i butik. Jag tror att det finns ett enormt mörkertal av driftande Dualsense. Kanske är ett helt gäng av dina såna? För inom en treårsperiod kan man få de utbytta mer eller mindre gång på gång, så länge de är hela. Sony och MS tar smällen istället för att göra vettiga kontroller.

Joy-Con har å andra sidan tillsvidare-garanti från Nintendo. De byts inte ut i butik, men mot kvitto lagas de utan kostnad.

Själv har jag några gånger köpt 100-kronorsspakar parvis på t ex Tradera och bytt ut själv. Vilket är extremt mycket enklare än på Xbox eller Dualsense.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Mina dreamcast dosor är fortfarande mint

Mint? Har du aldrig använt den?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mint? Har du aldrig använt den?

Jodå, men jag håller bra koll på mina prylar.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tyvärr bidrar FZ enbart till desinformation här, den rapporten denna "nyhet" vilar sig på verkar felaktig och stickorna kommer inte ha problem med drifting även om de inte kör med hall effect (vilket är ett patenterat och licensierat namn de inte kan använda hur som helst men de är väldigt nära med egen lösning) vilket jag skrivit om i min Switch2-tråd!

12
Skriv svar