Världens bästa hjälte – Kvartsfinaler

Robot
Världens bästa hjälte – Kvartsfinaler

Tre stenhårda dueller, och en storseger. Spelsverige, vi har ett resultat!

#världens-bästa-hjälte

Medlem

Duke vs Max, den är svår!

Medlem

Känns ju dock knappt som det blir en tävlig mellan vissa här, tyvärr kommer ju alla och deras mamma rösta på link samt mario.

Medlem

Neeeeej kära Guybrush åkte ut !

Skribent

Tror Link tar sig till final från "högra sidan". Till vänster är jag osäker på om det blir Mario eller Gordon som tar sig vidare.. Personligen hade jag föredragit Geralt mot Duke i finalen!

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Lite tråkigt att det nästan bara är dom generiska och tråkiga hjältarna som kommit till kvartsfinal, med något undantag. Men spelare kanske dras till det?

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Lite tråkigt att det nästan bara är dom generiska och tråkiga hjältarna som kommit till kvartsfinal, med något undantag. Men spelare kanske dras till det?

Dom är väl mest hjälteaktiga av hjältarna.
Link är lite av en träbick. Men han är en Hjälte med stort H

Mario Vs Link i final?
Skulle dock gärna se Gordon där.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Lets go Geralt! Nägon måste väl ändå klå Mario?
Hoppas annars på Link. Mest pga minnen från barnsben och att han följt med en sedan dess.

Medlem

Max Payne slog Samus Aran?

That's it! I'm out.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Max Payne slog Samus Aran?

That's it! I'm out.

Max Payne är ju en fantastisk spelhjälte med personlighet. Jag röstade helt klart på honom där.

Jag kan förstå att Link går bra, men Mario? Han är ju en svintråkig spelhjälte (även om spelen är kul)..?

Skrivet av Fatmajk:

Neeeeej kära Guybrush åkte ut !

Jag sörjde också honom. Han hade fått min röst ända till finalen.

Medlem

Lara Croft vs Gordon Freeman?!... Nåh, jag röstar med hjärtat.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hoppas Mario åker ut nu!

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Max Payne FTW!

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hoppas Mario åker ut nu!

Haha - tycker nog att den träiga Geralt borde rycka då han gjort sitt. 🤣

Medlem

Fegisar, borde satt Link vs Mario redan här.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag trodde Trevor från GTA5 skulle ta sig till final, men han åkte ut direkt

Medlem

Neeej nu är det nog kört för Doomguy

Medlem

Tycker det märks rätt tydligt i nomineringsstadiet att många snarare tänker på spelupplevelsen än karaktären, vilket gör att väldigt många platta karaktärer kommer långt, enbart för att spelet i sig varit bra och underhållande.

Medlem
Skrivet av vamp:

Tycker det märks rätt tydligt i nomineringsstadiet att många snarare tänker på spelupplevelsen än karaktären, vilket gör att väldigt många platta karaktärer kommer långt, enbart för att spelet i sig varit bra och underhållande.

Verkligen, både Link och Mario är ju så platt det kan bli

Medlem
Skrivet av vamp:

Skrivet av DieZe:

Jo, för Gordon, Doomguy, och Geralt dryper av personlighet och karisma.
Ganska många av ”hjältarna” har varit ganska platta helt ärligt.

Medlem

Guybrush, Solid Snake och Samus...jag lider

Medlem

Max Payne vs Duke alltså... men man får ju rösta på Duke...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av alx242:

Guybrush, Solid Snake och Samus...jag lider

Snaaaaaake! Jag hade hoppats på honom. Men tyvärr är hab relativt okänd för kidsen här..

Medlem

Gillar att Geralt alltid suckar som en riktigt grinig gammal gubbe när han accepterar nästa fetch quest. Något man verkligen kan identifiera sig med själv.

Medlem
Skrivet av Jappse:

Snaaaaaake! Jag hade hoppats på honom. Men tyvärr är hab relativt okänd för kidsen här..

Det var Geralt of Rivia som han förlorade mot så det känns helt okej ändå.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

I en rättvis värld kommer Geralt, Lara och Link få trängas på prispallen. Jag gillar Gordon, men hans enda personliga drag är ju att han inte är den där klassiska stereotypen vi brukar matas med...säger något om hur värdelösa stereotyper kan vara i spel. Lara är lika mycket av en symbol som stereotyp, men hon har en gedigen personlighet och har verkligen utvecklats genom åren...medan Mario bara är...Mario. Link har funnits med mig sedan jag var en liten kille, och har alltid en plats i hjärtat, men Geralt står mig ändå närmast, och det var ett oerhört nöje att spela honom genom alla spelen, framförallt i trean.

PS. Glömde jag någon? Näe, ingen av betydelse.

Medlem

Mario kanske är platt och tråkig som karaktär men det går inte att slå hans cv. Geralt är en favorit hos mig, för min del kunde det nästan vara finalen, men det tar slut här för Witchern.

Skrivet av Jappse:

Och relativt okänd för oss pc-gubbar tror jag.

Medlem

Jahapp, både Guybrush och Shepard utslagna. Då var detta ointressant.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Men vilka hjältar!

123
Skriv svar