Världens bästa hjälte – Kvartsfinaler
Tre stenhårda dueller, och en storseger. Spelsverige, vi har ett resultat!
Tror Link tar sig till final från "högra sidan". Till vänster är jag osäker på om det blir Mario eller Gordon som tar sig vidare.. Personligen hade jag föredragit Geralt mot Duke i finalen!
Lite tråkigt att det nästan bara är dom generiska och tråkiga hjältarna som kommit till kvartsfinal, med något undantag. Men spelare kanske dras till det?
Dom är väl mest hjälteaktiga av hjältarna.
Link är lite av en träbick. Men han är en Hjälte med stort H
Max Payne slog Samus Aran?
That's it! I'm out.
Max Payne är ju en fantastisk spelhjälte med personlighet. Jag röstade helt klart på honom där.
Jag kan förstå att Link går bra, men Mario? Han är ju en svintråkig spelhjälte (även om spelen är kul)..?
Neeeeej kära Guybrush åkte ut !
Jag sörjde också honom. Han hade fått min röst ända till finalen.
Hoppas Mario åker ut nu!
Haha - tycker nog att den träiga Geralt borde rycka då han gjort sitt. 🤣
Lite tråkigt att det nästan bara är dom generiska och tråkiga hjältarna som kommit till kvartsfinal, med något undantag. Men spelare kanske dras till det?
Jag trodde Trevor från GTA5 skulle ta sig till final, men han åkte ut direkt
Tycker det märks rätt tydligt i nomineringsstadiet att många snarare tänker på spelupplevelsen än karaktären, vilket gör att väldigt många platta karaktärer kommer långt, enbart för att spelet i sig varit bra och underhållande.
Verkligen, både Link och Mario är ju så platt det kan bli
Tycker det märks rätt tydligt i nomineringsstadiet att många snarare tänker på spelupplevelsen än karaktären, vilket gör att väldigt många platta karaktärer kommer långt, enbart för att spelet i sig varit bra och underhållande.
Jo, för Gordon, Doomguy, och Geralt dryper av personlighet och karisma.
Ganska många av ”hjältarna” har varit ganska platta helt ärligt.
Guybrush, Solid Snake och Samus...jag lider
Snaaaaaake! Jag hade hoppats på honom. Men tyvärr är hab relativt okänd för kidsen här..
Snaaaaaake! Jag hade hoppats på honom. Men tyvärr är hab relativt okänd för kidsen här..
Det var Geralt of Rivia som han förlorade mot så det känns helt okej ändå.
I'm like you, I have no name.
I en rättvis värld kommer Geralt, Lara och Link få trängas på prispallen. Jag gillar Gordon, men hans enda personliga drag är ju att han inte är den där klassiska stereotypen vi brukar matas med...säger något om hur värdelösa stereotyper kan vara i spel. Lara är lika mycket av en symbol som stereotyp, men hon har en gedigen personlighet och har verkligen utvecklats genom åren...medan Mario bara är...Mario. Link har funnits med mig sedan jag var en liten kille, och har alltid en plats i hjärtat, men Geralt står mig ändå närmast, och det var ett oerhört nöje att spela honom genom alla spelen, framförallt i trean.
PS. Glömde jag någon? Näe, ingen av betydelse.
Mario kanske är platt och tråkig som karaktär men det går inte att slå hans cv. Geralt är en favorit hos mig, för min del kunde det nästan vara finalen, men det tar slut här för Witchern.
Och relativt okänd för oss pc-gubbar tror jag.
Men vilka hjältar!