Fallout-veteranerna på Wicked Games tvingas skala ner debutspelet Wyrdsong

Robot
Fallout-veteranerna på Wicked Games tvingas skala ner debutspelet Wyrdsong

Från öppen spelvärld till roguelite med zoner.

#Wicked-games, #Wyrdsong


Medlem

Om man får tillgång till 130 miljoner genom investeringar så borde man väl kunna anpassa projektet efter det? Känns som dom hade för stora drömmar och missbedömde kostnaden eller helt enkelt körde på och hoppades på fler investerare.


signatur

PSN: OAKTHYR

Testpilot

130 miljoner kronor är ju tyvärr inte mycket att hänga i julgranen när det kommer till sådana ambitioner som de låter sig ha haft. I runda slänger 13M USD i dagens kursväxling: med andra ord knappt budget nog för att klassas som instegsnivån av en AA-produktion.

Förhoppningsvis kan de rädda projektet i hänseendet att de får ihop något spelbart nog att visa upp investerare och utgivare. Ett mindre spel i samma värld, som sätter tonen och grundpremissen av berättelsen och dylikt – sedan på sikt säkra pengarna som krävs för spelet de egentligen önskar göra.


signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 5600| 16GB 3200 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem

Oj vad dom investerarna lär vara glada... Det här ska vi göra, ge oss pengar... Det här är vad ni kommer få...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Roguelite? Im out.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Shit vad tråkigt! Ett open world RPG med tempelriddare i ett medeltida Portugal låter för mig som en våt dröm.

Samtidigt blir man irriterad att de på något sätt lyckats schabbla bort projektet med en så pass bra investering vid utvecklingens start. Tydligen lät de teamet svälla till 70 pers vilket med $13 miljoner i budget räcker för knappt 2 års utveckling på sin höjd.

En linjär roguelike med små zoner till kartor som blir framhastat i ren förtvivlan låter inte ett dugg lockande.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar