Ny trailer för Heroes of Might & Magic: Olden Era visar upp gameplay

Robot
Ny trailer för Heroes of Might & Magic: Olden Era visar upp gameplay
Medlem

är lite intereserad. hoppas det kan leva upp til HoMM3

Medlem

Oj det påminde väldigt mycket om Heroes 3, vilket är ett smart val. Löser dom ett riktigt bra soundtrack också så kan det nog gå vägen.

Medlem

Snälla kom till Switch 2!

Medlem

Blir det bra så hugger jag ett ex helt klart!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Är kluven till pixlade 2D enheter på slagfältet, å ena sidan är det charmigt och nostalgiskt a´la Homm3 men å andra sidan tänker jag "-Usch det ser ut som ett mobilspel" ge mig nåt annat.. Spelat 5an för mycket tror jag och fastnat för 3D

Medlem

Gillar inte alla svarta outlines... men annars får vi se. Är mer positiv nu än tidigare!

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nu blev jag pepp, detta såg väldigt intressant ut

signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Age of wonders har kliat min HOMM-klåda genom åren och gjort det väldigt bra. Men va fasen, jag säger inte nej till ett nytt HOMM.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Ser intressant ut och det kliar i baguetten. Hoppas det håller hela vägen.

Medlem

Gillade Songs of Conquest, så detta faller nog i smaken!

Medlem

Varför ser det ut som ett mobilspel? Ser fram emot ett nytt spel i serien, men blir lite tveksamt ställd till detta.

Medlem

installerar gamla hereoes of might and magic 3 HD diiirekt barndomsminnen

signatur

//monster

Medlem
Hyyyype!

Dom gör så mycket rätt.

Är i samtal med HoMM3 communityt och alla multiplayer rävar. Siktar på att ha "templates" som HoMM3. Som jag förstått det kartor man kan tweaka. Inte riktigt "mods", men modulära kartor man kan balansera.

De tar aktivt in feedback från fans t.ex. så fixade de efter feeedback illa kvickt när skelett blödde. Nu flyger benflisor skelettbitar istället iväg.

Och sen soundtracket....

Skrivet av abso:

Oj det påminde väldigt mycket om Heroes 3, vilket är ett smart val. Löser dom ett riktigt bra soundtrack också så kan det nog gå vägen.

Dom har två kompositörer. En som jobbat på t.ex. Horizon spelen. Men även Paul Anthony Romero.
(Edit: han är killen som gjorde musike till de gamla HoMM-spelen och Might and Magic RPGsen från samma era)
Och musiken kommer spelas upp och spelas in a polska Heroes Orchestra. Dom far runt i öststaterna och kör live konserter med HoMM soundtracksen.

De hade en fet stream i julas. Intervjuer och grejer. Men vill man bara höra konsertern kan mam hoppa till ungefär 1:48:50

Så ja. De verkar försöka göra allt de kan.
Gameplay kommer vara bra. Det tvivlar jag inte på.

Personligen hoppas jag de får till en lika bra story som HoMM4s bästa kampanjer. "Halfdead" och piratdrottningen är så jäkla välskrivna. Inte turnbased spel borde ha så bra story... men det har det.

Medlem

Tycker det är ett misstag att prata så mycket med multiplayerfolk, tyvärr påverkar sådant mycket hur spel blir i singleplayer med. Jag gillar inte den här iden med någon sorts "new age perfect balance" som även singleplayerspel måste ha.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Upp till bevis! Vill bara köra Rampart igen och låta mina Grand Elves göra jobbet åt mig!

Medlem

Heja heja! Vill verkligen att detta ska slå!
Så pepp på ett nytt HOMM.

Hade gett upp hoppet efter hur varumärket behandlats genom årens uppföljare. Sen dök Songs of Conquest upp och nu känns nyheter om HOMM ointressanta.

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Hade gett upp hoppet efter hur varumärket behandlats genom årens uppföljare. Sen dök Songs of Conquest upp och nu känns nyheter om HOMM ointressanta.

SoC var superkul!
Men jag tror det finns plats för bägge.

Men det finns en risk att Olden Era kommer kännas lite daterat. Ska bli intressant se hur mycket de kommer förnya.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

installerar gamla hereoes of might and magic 3 HD diiirekt barndomsminnen

Bättre med unofficial HD med horns of the abyss

Multiplayer är fortfarande extremt aktivt till det.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bättre med unofficial HD med horns of the abyss

Multiplayer är fortfarande extremt aktivt till det.

Eller In the Wake of Gods (ERA). Jag fullkomligen älskar den modden. Blandar Heroes III med det bästa ur Heroes IV för mig, samt balanserar om massor av skills. HOTA är enormt uppskattat bland mig och mina polare, de är inte lika hajp på WotG.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Självklart är man intresserad men det är väl fortfarande ett spel som skuggan av Ubisoft vilar över? Hoppas på det bästa

Medlem

Vore nice med ett M&M XI. Fast med tanke på hur kassa IX och X var så är det inte så värst troligt. Och i värsta fall blir det nog en open world reboot där man bara jagar ikoner på en karta i sann ubi soft-anda 🙄

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Jämföra SoC med HOMM är som att jämföra äpplen med päron. Stor skillnad både i grafik och gameplay

Medlem

Nog det spel jag ser mest fram emot på hela året. Får verkligen hoppas att det känns som 3:an. Det ser onekligen ut som det på de olika klippen

Medlem
Skrivet av androsynth:

Vore nice med ett M&M XI. Fast med tanke på hur kassa IX och X var så är det inte så värst troligt. Och i värsta fall blir det nog en open world reboot där man bara jagar ikoner på en karta i sann ubi soft-anda 🙄

Håller med.
Ett MM i 6,7,8 stuket hade inte varit fel.

Medlem

Mysigt med HOMM nyheter, men måste säga att jag inte är ett fan av den grafiska stilen. HoMM3 hade ändå en mer vuxen stil på nåt vis som sedan alltmer förbyttes till någon färgglad/cartoonig i takt med att datorgrafik lämnade sprites bakom sig. Vem vill se en Dread Knight som ser ut att komma från Warcraft 3? Nu låter jag väldigt negativ, men spelet gav mig vibbar av att vara ett indiespel. Det behöver verkligen inte vara en nackdel i sig, och gameplay kommer alltid först, men jag hade inte väntat mig mobilgrafik i ett nytt HoMM

Gen
Medlem

Ser fantastiskt ut (ja, jag älskade HOMM3)!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Är kluven till pixlade 2D enheter på slagfältet, å ena sidan är det charmigt och nostalgiskt a´la Homm3 men å andra sidan tänker jag "-Usch det ser ut som ett mobilspel" ge mig nåt annat.. Spelat 5an för mycket tror jag och fastnat för 3D

Var ser du pixlade 2D-enheter? Songs of Conquest har ju rätt oldschool pixelgrafik, men det här är ju mer som tecknat.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av ymmij12:

Håller med.
Ett MM i 6,7,8 stuket hade inte varit fel.

6, 7 och 8 var peaken. 1 och 2 är charmiga men omöjliga (för mig) utan en guide 😅 3, 4 och 5 håller fortfarande.

12
Skriv svar