Mario-dagen är här! Vilket Mario-spel är din favorit?

Robot
Mario-dagen är här! Vilket Mario-spel är din favorit?

Det finns som bekant en del att välja på.

#mario, #nintendo, #super-mario, #super-mario-bros

Medlem

Jag tror SMB3, men det är alltid svårt mot SMBW.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Super Mario Odyssey

Skribent

Mycket bra att välja bland, förstås, men under pistolhot står det nog mellan Mario Kart 64 och Super Mario Bros. 2. Två riktiga höjdarspel som jag dessutom har väldigt starka personligen upplevelser med.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Världens bästa spelserie utan tvekan, alltid nya idéer. Favoriten är nog fortfarande SMGalaxy 2 även om Odyssey är fantastiskt.

Medlem

Ända sen barnsben har jag klassat SMB3 som favoriten, men jag måste faktiskt säga Odyssey. Det är min perfekta Mario-upplevelse.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Pappers-Mario och Tusenårsdörren står sig som rörmokarens bästa.

Medlem

Super Mario World ftw!

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

New Super Mario Bros. U + New Super Luigi U är peak Mario i 2D, men på delad förstaplats med Super Mario Bros. 3.

Medlem

Gillar både 2D och 3D Mario spel, tex Super Mario World och Super Mario Galaxy.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Releasehästryttare

Har spelat i princip alla, de jag haft roligast med är de i 3d.

Faktiskt lite förvånad att 2d vinner just nu.

Medlem

Har verkligen inte spelat så många eller ens de som ofta anses vara bäst - Super Mario World eller Mario 64 tex - men ändå några.

Har nog haft roligast med Mario Galaxy och Super Mario 3D World. Riktigt kreativa och polerade plattformare må jag säga. Vilken spelglädje.

Hot take kanske men det jag gillat minst har varit i princip samtliga Mario Cart-spel. Crash Team Racing och Sonic Unleashed eller vad det heter är så mycket roligare. Men då är jag framförallt en singleplayer-person, vilket är viktigt att säga i sammanhanget. Förlåt, fel tråd pga inte alls vad som efterfrågades men äh det är bara oskyldiga åsikter om en svamptrippad japanskitaliensk låtsasrörmokare.

Medlem

Måste nog säga yoshi island (Super mario world 2) för den charmighet som det har, men super mario world 3 kommer tätt inpå!

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Himla svårt. Super Mario Bros 3 och Super Mario World kommer alltid ha en särskilt plats i mitt hjärta men kanske står det mellan Super Mario 64 och Odyssey

Medlem

Första, SMB3, World och 64 ligger varmt om hjärtat, helt klart. Mario Kart 64 och 8 har man också många fina timmar med.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Super Mario Odyssey och Super Mario 3D Land är bäst. Donkey Kong '94 förtjänar också ett omnämnande om vi nu ska räkna in sidospel med Mario i huvudrollen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Super Mario Odyssey och Super Mario 3D Land är bäst. Donkey Kong '94 förtjänar också ett omnämnande om vi nu ska räkna in sidospel med Mario i huvudrollen.

Bra smak tycker jag men SM Galaxy 2 måste in där.😊

Medlem

Har spelat alla main-spel.

2D: väldigt svårt att välja mellan SMB3 och SMW, de är båda fantastiska på olika sätt. Men lutar nog lite mer åt SMB3, mycket för hur imponerande det är att det spelet ens finns på NES.

3D: Super Mario Sunshine och jag vägrar höra andra åsikter.

Medlem
Skrivet av Matthias:

Har spelat alla main-spel.

2D: väldigt svårt att välja mellan SMB3 och SMW, de är båda fantastiska på olika sätt. Men lutar nog lite mer åt SMB3, mycket för hur imponerande det är att det spelet ens finns på NES.

3D: Super Mario Sunshine och jag vägrar höra andra åsikter.

Respekterar din åsikt! Älskade det när det begavs men hade lite blandade känslor när jag körde det för ett par årsedan på Switch, tyckte fortfarande om det ändå.

Medlem

Omöjligt att välja. Har många spel jag gillar. De man minns direkt är ju Mario 1 när man var barn och några år senare Mario Bros 3. Körde ju lite Mario Bros 2 hos en kompis jag inte kände så jättebra men lirat det mycket på GBA. Mario Galaxy spelen är ju riktigt bra. Svårt att säga att 2D spelen är bättre än galaxy men är väl typ fler2D mario än 3D mario som är bra kanske.

Men utan helt nostalgi och bara slänga på Mario spel på en helt ny spelare som ändå förstår sig på både 3D och 2D så kanske de gillat 3D mario mer då de är väldigt mer variationer på än dem i 2D.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar