Mario-dagen är här! Vilket Mario-spel är din favorit?
Mycket bra att välja bland, förstås, men under pistolhot står det nog mellan Mario Kart 64 och Super Mario Bros. 2. Två riktiga höjdarspel som jag dessutom har väldigt starka personligen upplevelser med.

Har verkligen inte spelat så många eller ens de som ofta anses vara bäst - Super Mario World eller Mario 64 tex - men ändå några.
Har nog haft roligast med Mario Galaxy och Super Mario 3D World. Riktigt kreativa och polerade plattformare må jag säga. Vilken spelglädje.
Hot take kanske men det jag gillat minst har varit i princip samtliga Mario Cart-spel. Crash Team Racing och Sonic Unleashed eller vad det heter är så mycket roligare. Men då är jag framförallt en singleplayer-person, vilket är viktigt att säga i sammanhanget. Förlåt, fel tråd pga inte alls vad som efterfrågades men äh det är bara oskyldiga åsikter om en svamptrippad japanskitaliensk låtsasrörmokare.
Super Mario Odyssey och Super Mario 3D Land är bäst. Donkey Kong '94 förtjänar också ett omnämnande om vi nu ska räkna in sidospel med Mario i huvudrollen.
Bra smak tycker jag men SM Galaxy 2 måste in där.😊
Har spelat alla main-spel.
2D: väldigt svårt att välja mellan SMB3 och SMW, de är båda fantastiska på olika sätt. Men lutar nog lite mer åt SMB3, mycket för hur imponerande det är att det spelet ens finns på NES.
3D: Super Mario Sunshine och jag vägrar höra andra åsikter.
Respekterar din åsikt! Älskade det när det begavs men hade lite blandade känslor när jag körde det för ett par årsedan på Switch, tyckte fortfarande om det ändå.
Omöjligt att välja. Har många spel jag gillar. De man minns direkt är ju Mario 1 när man var barn och några år senare Mario Bros 3. Körde ju lite Mario Bros 2 hos en kompis jag inte kände så jättebra men lirat det mycket på GBA. Mario Galaxy spelen är ju riktigt bra. Svårt att säga att 2D spelen är bättre än galaxy men är väl typ fler2D mario än 3D mario som är bra kanske.
Men utan helt nostalgi och bara slänga på Mario spel på en helt ny spelare som ändå förstår sig på både 3D och 2D så kanske de gillat 3D mario mer då de är väldigt mer variationer på än dem i 2D.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.