Vi försvinner i kosmos – vad spelar du i helgen?
Monster Hunter Wilds är bra, riktigt bra. Kan dock varmt rekommendera dig att spela World också som är snäppet bättre. Mer sting i den expansionen med en hel del roliga jakter och en hel del bullshit i mixen. En spelserie som inte borde passa mig alls men det är precis lagom hjärndött. Storyn är alltid medioker (som bäst) men det är roligt att jaga monster. Det blir alltid bättre i expansionerna (Spela Rise utan sunbreak och du får köra rampage som ”endgame” istället för alla roliga jakter som introduceras i Sunbreak).
Jag fortsätter själv i Wilds under helgen
Ja det blir nog att spela både World och Rise vid något tillfälle Har provat båda faktiskt men typ 1-2 timmar bara just för att jag velat prova men har aldrig känt att jag haft tid med dom spelen eller att det har passar mig men nu gav jag det en chans på riktigt och jävlar vilket trevligt spel det är när man kommer in i det! Monster Hunter kan nog bli en ny favorit det är riktigt underhållande att jaga monster! Och ja storyn verkar ju helt ointressant men det är ju inte därför man spelar!
Vi får se vart groggen tar mig. Funderar på att dra igång något Snes lir då det var ett tag sen.
The Secret of Monkey Island
Ja det var helt klart mycket bättre än jag trodde när jag läste allt negativt folk skrivit på Steam forumet.
Visst, det är Ubisoft-formulan på öppen värld men dom har gjort det troget Starwars-universumet från filmerna så väldigt roligt att se allt man känner igen. Mycket fan service och kul detaljer.
Tycker faktiskt det var bra att dom valde ett annat spår än vanliga jedi med ljus-sablar och krafen. Det har man redan lirat så många gånger. Behövs ett annat perspektiv och spelmekanik vilket man fick nu.
Själv lirar jag Red Matter 2 (VR) i helgen. Riktigt trevligt "Retro" Sci-fi. Körde ettan i veckan.
Välgjorda singelplayer upplevelser i VR finns det inte direkt gott om så väldigt nöjd med dessa.
Jo men precis så.
Jag skaffade det trots allt negativt kring det och blev positivt överraskad.
Är det ett mästerverk, nej.
Finns det saker som kunde ha gjorts bättre, absolut!
Men spelet är kul med schysst känsla och häftiga världar 😊
The Secret of Monkey Island
Hade varit passande
I slutändan blev det så tråkigt som en ny runda i Lies of P som uppfräschning inför dlc:t.