Skyblivion släpps 2025, lovar utvecklarna igen
Fan-remaken av Oblivion har varit på gång i över ett decennium.
#oblivion, #skyblivion, #skyrim, #the-elder-scrolls
chatgpt: "Skyblivion kräver att spelare äger en laglig kopia av både The Elder Scrolls IV: Oblivion (inklusive DLC:erna) och The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Detta är en viktig del av hur Skyblivion-teamet säkerställer att deras projekt förblir lagligt och i enlighet med Bethesdas riktlinjer."
Låter vettigt att det kräver båda spelen tycker jag men var osäker så kände för att dubbelkolla hur det låg till.
Det ryktas om ett en Oblivion-remaster kommer nu i sommar, vi får se
Mhm. Vilket låter betydligt intressantare, för mig.
Jump in.
chatgpt: "Skyblivion kräver att spelare äger en laglig kopia av både The Elder Scrolls IV: Oblivion (inklusive DLC:erna) och The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Detta är en viktig del av hur Skyblivion-teamet säkerställer att deras projekt förblir lagligt och i enlighet med Bethesdas riktlinjer."
Låter vettigt att det kräver båda spelen tycker jag men var osäker så kände för att dubbelkolla hur det låg till.
Undrar hur de säkerställer det.
Jag har en köpt kopia av Oblivion på dvd från innan steam var en stor plattform. Blir kul att se om den funkar
Har följt detta i flera år, vågade aldrig tro att det bli något av det. Eller/och att Bethesda skulle hinna komma med en Oblivion remake...vilket ju enligt ryktet ska hända. Får väl se. Ser väldigt bra ut! Önskar det ingick VR också, menmen, man kan alltid få allt!
Fantastiskt bra jobbat av folk som gjort detta på sin fritid.
Mods och möjligheten att modda Bethesdas spel är underskattat, inklusive map editors osv. Önskar det var något som var vanligare med moderna spel och inte bara en relik från 90-talet/början av 2000-talet.
Har dom skippat att jobba på grafiken eller tog projektet så lång tid att det ser utdaterat igen?
Är ju Oblivion i Skyrim-motorn och den motorn är ju bra gammal nu.
"Writer and Fighter"
Ingen bryr sig om detta mod längre...
...eller så är det bara du som inte gör det. Vet många, inklusive mig själv, som ändå ser fram emot modden!
Undrar hur de säkerställer det.
Jag har en köpt kopia av Oblivion på dvd från innan steam var en stor plattform. Blir kul att se om den funkar
DVD vadå? Har du kvar dvd-läsare/brännare?
Varit medlem längre än dig.
DVD vadå? Har du kvar dvd-läsare/brännare?
Såklart. Har kvar alla som fortfarande fungerar, inklusive min första Panasonic CR-562B som följde med Gameblaster paketet!
Men det är mer realistiskt att koppla in BD-brännaren igen för att se om det funkar med Oblivion då