Tema tangentbord

Xbox-spel till PS5 "en seger" för Playstation-ägare, menar f.d. Sony-boss

Robot
Xbox-spel till PS5 "en seger" för Playstation-ägare, menar f.d. Sony-boss

"En mardröm" att vara mindre, säger Shuhei Yoshida, som förstår Microsofts strategi.

#Shuhei-Yoshida, #doom-the-dark-ages, #indiana-jones, #playstation, #ps5, #xbox, #xbox-series

Medlem

Slutet gott, allting gott?

Medlem

Det enda som är intressant är Flightsim, allt annat är ointressant.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Flight Simulator till PSVR2 hade varit en dröm.

Medlem

Xbox nya strategi är Game pass.
Spela våra nya spel day one på Xbox/PC med Gamepass för 180kr/m eller spela det på Playstation för 899kr
Ska bli intressant hur den strategin blir inför nästa konsol generation.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Spela våra nya spel day one på Xbox/PC med Gamepass för 180kr/m eller spela det på Playstation för 899kr

Det är deras ”nya” strategi ja. Men priset kommer inte ligga kvar där. Sakta men säkert är det snart över 200kr, och sen 300kr osv. Så det funkar idag.

Medlem
Skrivet av Therant:

Det är deras ”nya” strategi ja. Men priset kommer inte ligga kvar där. Sakta men säkert är det snart över 200kr, och sen 300kr osv. Så det funkar idag.

Önska jag kunde säga emot.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Eller vänta 6 månader och köp på rea för 239kr

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av GOLGO13:

Flight Simulator till PSVR2 hade varit en dröm.

Precis och hade lätt betalat 899kr för Flight Simulator om det funkade med PSVR2. Men det kommer aldrig att hända.

Spel som Halo och Forza tex är inte intressant även om dom vore gratis.

signatur

Medlem

Tycker ni ska testa Forza serien med, riktigt kul racing.

signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ge mig killer instinct 😍

Medlem
Skrivet av Therant:

Så har det alltid varit.. Inget stannar i pris år efter år.

Och det skulle kunna kosta väldigt mycket mer och ändå var helt galet värt pengarna. Utbudet av första- och tredjepartspel är sjukt bra. De äger så många studios nu, så förstapartsutbudet kommer ju bara växa (galet bra redan nu), men även tredjepartsutbudet är starkt.

Köpa spel för 700-900:- lockar ju inte direkt (även om jag såklart också köper såna ibland..).

Medlem
Skrivet av cybo:

Jag har "bara" spelat FH4 och 5 men de är båda riktigt bra och då jag inte har spelat femman lika mycket som fyran ser jag fram emot att kunna spela det igen på PS5! Detta är väldigt goda nyheter för mig som inte vill behöva köpa en Xbox Series igen utan kan klara mig med PS5!

Medlem

Det tog för lång tid för Microsoft att få igång sin spel produktion. Plus de hade inte cojones att säga "Exklusivt för Xbox" på spelen de nyköpta studios redan hade i produktion. Det hära "vi kommer hedra tidigare avtal och kontrakt" gjorde den här situationen de befinner sig i. Det plus att de inte vågade dammsuga branschen på kommande spel och gjorde de exklusiva.

Medlem
Skrivet av cybo:

Jag har spelat forza horizion 3 och 4, är det några stora nyheter i 5an? Eller är det mycket samma som de tidigare?

1
Skriv svar