Hur bra är Kingdom Come 2? Sätt betyg!
Solklar 5/5. Det finns såklart lite smågrejer som kan putsas på, men överlag är det väldigt välpolerat och imponerande väloptimerat. Jag ligger och kör på en dator från 2018 med ett GTX 1070 i 1440p och min framerate ligger stabilt mellan 50-70fps på mediuminställningar. Mycket imponerande.
De flesta gameplaymoment som man kände va lite halvbakade i det förtsta spelet har fått kärlek och det känns verkligen när man spelar det. Fantastisk insats av Warhorse.
Jag blir helt klart sugen på att testa. Någon som kört tetra på sin Playstation Portal och känns det som att det funkar bra på den?
Jag växlar mellan att spela på TVn och portal. Det funkar finfint på portalen. Gameplay-rörelserna är medvetet lite långsamma och ”lösare” för att vara realistiska vilket betyder att input-lag på portalen inte märks av.
Har tex försökt spela Rocket League på portalen och det går bara inte men KCD är den typ av spel som funkar bäst på portalen enligt mig.
Ah, är det när du ska träna på att strypa?
Först ska du trycka på attack knappen när blåa svärden kommer upp, sen direkt när det kommer upp en grön sköld ska du trycka på block knappen.
Ja exakt. Då kanske jag har gjort fel då. Jag trodde man bara skulle trycka på attack knappen när svärden kommer fram. Ska testa i helgen igen. Tack för tipset!
Jag växlar mellan att spela på TVn och portal. Det funkar finfint på portalen. Gameplay-rörelserna är medvetet lite långsamma och ”lösare” för att vara realistiska vilket betyder att input-lag på portalen inte märks av.
Har tex försökt spela Rocket League på portalen och det går bara inte men KCD är den typ av spel som funkar bäst på portalen enligt mig.
Snyggt! Tack för svar
Ja exakt. Då kanske jag har gjort fel då. Jag trodde man bara skulle trycka på attack knappen när svärden kommer fram. Ska testa i helgen igen. Tack för tipset!
Yes det kommer funka! Hade också problem där😂
Jag blir helt klart sugen på att testa. Någon som kört tetra på sin Playstation Portal och känns det som att det funkar bra på den?
Funkar bra MEN man grafiken och detaljerna i den vackra omgivningen blir lite lidande tyvärr. Men jag växlar mellan TV och portal för att få till speltid vilket detta lir kräver mycket av. Lätt GOTY sofar 2025.
Jäklar vilket snitt! Nog högsta vi haft i "sätt betyg på"-formatet. Eftersom jag kör A-Z-grejen väntar jag på att spela detta, men det blir fint när det väl sker!
En Bamseponny av folket
Jag hade samma problem. Du måste pumpa attackknappen när de blåa svärden kommer och sen pumpa blockknappen när skölden kommer.
4/5 för mig då jag tycker det är för lätt.
- Striderna är en cakewalk eftersom det är för lätt att bara perfect-blocka och riposta hela tiden, samt masterstrike när man väl har den.
- Man blir OP ganska snabbt för det går för fort att skaffa bra gear och pengar (även utan att stjäla, jag kör mestadels ärofyllt). Och det finns ingen penga-dump i spelet, så man springer runt med 20k+ och bästa utrustningen länge.
- Många system känns helt onödiga, för grunda och missade möjligheter. Innan jag kom till andra kartan hade jag slutat med alchemy och blacksmithing för jag hittade mer än jag använde eller bättre saker ute i världen. Sen finns det ingen anledning att köpa nån annan häst än Pebbles eller nån annan gear heller till hästen riktigt. Varför finns inte matlagning när det finns massa olika ingredienser och kryddor att hitta? Eller möjlighet att sätta upp sitt eget läger?
-Lite väl buggigt och ingen patch över 2 veckor senare är också lite trist.
Jag klarade den "omöjliga" (enligt utvecklarna) staden Opatowitz superenkelt med lite stealth kills på natten och upprensning på dagen, förstod inte vad som skulle vara så svårt där.
Men trots detta som sagt en 4a av mig då det är precis såna här spel jag älskar, ligger på 130 timmar spelade och inte klarat main story än. Sjukt fin värld och inga problem alls med performance eller kraschar i 4k, mycket att göra, bra skrivna och intressanta quests. Jag hoppas Bethesda ser och lär från KCD serien, det finns mycket här som skulle göra deras spel ännu bättre.
Borde funnits en "Har ej spelat detta spel ännu" som alternativ i pollen." Verkar riktigt bra dock och jag planerar ett köp småningom...
Då hade du inte kunnat rösta sen när du kört det. Nä, men undersökningen handlar om vad man tycker om spelet, därför inget sånt alternativ.
Jag har spelat omkring 10 timmar så långt och det lutar åt ganska bra betyg, men tills vidare har jag tagit spelpaus — anledningen är att jag spelar på PS5 Pro och controllern där har rätt känsliga styrspakar vilket gör att jag gång på gång hamnar i fotoläget under striderna. Jag nämnde det redan tidigare i en annan tråd.
Fotoläget aktiveras när man trycker ned båda styrspakarna på controllern (L3+R3) men det behövs inte särskilt mycket för att det ska inträffa, så det är lätt hänt när jag parerar och slåss i striderna vilket är väldigt störande. Ja, det är så pass illa att det gör spelet ospelbart.
Så just nu spelar jag andra spel och hoppas det ska komma uppdatering så småningom där jag kan stänga av fotoläget helt.
Det är tydligt att jag inte är ensam om detta problem så hoppet lever att Warhorse fixar det någon gång. 😁