Pokémon Go-utvecklaren Niantic sägs vilja sälja sin spelverksamhet

Robot
Pokémon Go-utvecklaren Niantic sägs vilja sälja sin spelverksamhet
Medlem

För dem som inte vet var Pokémon Go ett spelfenomen som var stort år 2016, och Niantic skapade flera liknande spel. Exempelvis ett Witcher-baserat spel som stängdes ner för några år sedan.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Oj wow, det här hade jag inte väntat mig...

Slutade spela Pokemon Go i höstas då det inte va kul längre och va less på de mer agressiva mtx/priser de införde senaste 1-2 åren.
Om köpet går igenom undrar om det blir någon märkbar skillnad i spelet åt det positiva.

Började spela Pikmin Bloom för snart en månad sedan, en liten morot för att faktiskt gå ut varje dag istället för vara stillasittande hemma hela tiden. Rätt kul spel som mer eller mindre spelar sig själv, allt man gör baseras på att man går så blir ett mer avancerad fittnesprogram/stegräknare.

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

För dem som inte vet var Pokémon Go ett spelfenomen som var stort år 2016, och Niantic skapade flera liknande spel. Exempelvis ett Witcher-baserat spel som stängdes ner för några år sedan.

Du tänker nog på The Witcher: Monster Slayer, fast det var det Spokko som utvecklade. Niantic gjorde däremot Harry Potter: Wizards Unite, som också slog igen efter ett tag.

Medlem

Minns än idag hur galet det var när i princip alla och deras mormor spelade Pokemon Go.
Parker var fyllda till bristningsgränsen med folk i alla möjliga åldrar som satt och svepte på sina skärmar och försökte fånga digitala varelser.
Ett urgulligt minne från då var när jag och min flickvän (som spelade spelet) var ute och gick och mötte på en äldre dam som bad om hjälp med spelet då hon ville lära sig att spela det så hon kunde umgås och spela med sitt barnbarn.

signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Minns än idag hur galet det var när i princip alla och deras mormor spelade Pokemon Go.
Parker var fyllda till bristningsgränsen med folk i alla möjliga åldrar som satt och svepte på sina skärmar och försökte fånga digitala varelser.
Ett urgulligt minne från då var när jag och min flickvän (som spelade spelet) var ute och gick och mötte på en äldre dam som bad om hjälp med spelet då hon ville lära sig att spela det så hon kunde umgås och spela med sitt barnbarn.

Saknar den tiden, underbart att se så många vara ute och fånga pokemon.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Saknar den tiden, underbart att se så många vara ute och fånga pokemon.

Den tiden var så bakvänd så det inte var sant.
Många föräldrar vill ju att deras barn ska vara ute och leka men på den tiden tyckte de att barnen var ute och lekte för länge och för mycket med Pokemon Go.

signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Den tiden var så bakvänd så det inte var sant.
Många föräldrar vill ju att deras barn ska vara ute och leka men på den tiden tyckte de att barnen var ute och lekte för länge och för mycket med Pokemon Go.

Jo det va kul men något hände när Covid kom, spelet förändrades för att anpassas bättre till att inte umgås och det hängde kvar även efter pandemin va över. De där stora folksamlingarna ser man inte längre.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Jo det va kul men något hände när Covid kom, spelet förändrades för att anpassas bättre till att inte umgås och det hängde kvar även efter pandemin va över. De där stora folksamlingarna ser man inte längre.

Det är ju ändå förståeligt även om det är tråkigt. När något så extremt som en pandemi sker så måste ju företag förändra sitt tänk för att kunna fortsätta tjäna pengar på sin produkt eller tjänst.

signatur
Medlem

Undrar om köparen får med alla data de samlat in från spelare, platsinfo, foton, video och ljudupptagningar.

1
Skriv svar