Heroes of Might & Magic: Olden Era visar upp Hive-fraktionen
Jag gillar verkligen det jag ser! Försiktigt optimistisk och förhoppningsfull
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Väldigt försiktigt positiv. Inte helt såld när det gäller grafiken.
Som de flesta andra gamla HoMM-fans nog är, så är jag tveksam om de faktiskt förstår vad som gjorde de gamla spelen bra. Kollade lite på när de pratade om en annan faktion förut, och då kändes det inte riktigt så, mest för att de fokuserade mest på grafik och inte gameplay. Men man vet ju aldrig, det kan bli bra. Ribban är ju inte direkt hög nuförtiden..
Inte helt såld när det gäller grafiken.
Grafiken på kartorna, i städerna och i striderna gillar jag stenhårt. Speciellt kartorna, de ser ut som HoMM ska göra på ett riktigt bra sätt!
Den mer konceptuella konsten jag sett däremot, främst karaktär/monsters-porträtt, gillar jag däremot inte. Den ger mig lite väl starka vibbar av den kåta sidan av t.ex. deviantart...
Deras videos är rätt torra och visar upp spelet utan flash. Speciellt den senare delen som visar alla enheter med stats och animation. Även om de inte är så häftiga att titta på ger de fansen data för enheterna och alla enheter som är med i fraktionen. Hoppas spelet blir bra, det ser lovande ut i alla fall. Enda problemet är väl att det är många spel med EA, får se om jag väntar till release eller inte.
Ser trevligt ut men för lite variation i utseende på Hivetrupperna.. En stor svullen grön giftblåsa på nån enhet typ som starcraft 2 Baneling hade livat upp det lite. Gillar f.ö att det är 2 uppgraderingsalternativ på varje enhet om det balanceras rätt!
Tror att det är snott från songs of conquest. Var ett tag sen jag spelade det men har för mig att man fick välja hur varje enhet skulle bli uppgraderad på två sätt. Behövde bygga en byggnad för det och om man gick mot en uppgradering så kunde man inte bygga den andra.
Tror att det är snott från songs of conquest. Var ett tag sen jag spelade det men har för mig att man fick välja hur varje enhet skulle bli uppgraderad på två sätt. Behövde bygga en byggnad för det och om man gick mot en uppgradering så kunde man inte bygga den andra.
Njäe det fanns redan i HoMM 5 expansionerna som f.ö är väl värt en genomspelning när man väl vant sig vid kameran och städerna. 5an är mkt underskattad i mitt tycke
Som de fleara andra här är jag försiktigt optimistisk. Och jag är lite skeptisk till portteätten och kart-grafiken. Men allt annst ser toppen ut!
De samarbetar med folk/fans från communityt som gör innehåll (templates) till HoMM3 för att få bra multiplayer.
https://youtu.be/pSaicq4VL24?si=CkJloMx47uI4Yttd
De anlitar Paul Anthony Romero som gjorde musiken till de gamla HoMM-spelen (och MM6+7) OCH Heroes Orchestra som är en orkester som gör live spelningar av HoMM musiken.
Hoppa 2;12:00 in på den här streamen för att lyssna på en härlig konsert
https://www.youtube.com/live/NQiZw3wlQ3c?si=Pvlg-xe2b9CnO5B8
Så de verkar verkligen försöka suga i sig allt det kan av de gamla. Sen är det ju frågan om det gamla räcker.
Deras videos är rätt torra och visar upp spelet utan flash. Speciellt den senare delen som visar alla enheter med stats och animation. Även om de inte är så häftiga att titta på ger de fansen data för enheterna och alla enheter som är med i fraktionen. Hoppas spelet blir bra, det ser lovande ut i alla fall. Enda problemet är väl att det är många spel med EA, får se om jag väntar till release eller inte.
Har för mig att Early Access mest är pga multiplayer delen. Dom vet att det fortfarande spelas Heroes 3 multiplayer och vill få in feedback ifall det behövs göra balance ändringar tex. Lirar man single player kan man köra allt direkt. Det är så jag har uppfattat det iallafall.