Snabbkollen – Har du köpt "tjuvstart" till något spel?

Medlem

Nej men hade sånt trams funnits när jag var tonåring hade jag nog gått på det.

Medlem
Medlem
Medlem

En gång har jag gjort det det var till Remnant 2 det ingick i nån special version

Medlem

Ingen idé att tjuvstarta om man ändå inte vinner.

signatur

Here to play.

Medlem

Ja tyvärr, men aldrig igen!

Medlem

Jag har lagt 100kr på ett spel som aldrig blev klart och 200 på ett annat som blev en besvikelse.
Aldrig mer.

Blir jag sugen så frågar jag mig själv, Vem köper ett hus utan besiktning?

Medlem

Baldurs Gate 3 när det släpptes till PS5. Och det var värt det 😅

Medlem

Rätt säker på att jag gjort det nån gång för tusen år sen, men kan inte komma på i vilket spel.

Medlem

Ja flera gånger. Men det är för att när jag väl börjar att hypea för ett spel(brukar hålla mig till månaden innan). Så blir det riktigt jobbigt. Och inte för att komma före alla andra det bryr jag mig inte om alls. För jag är så pass "mid" när det handlar om spel så jag tävlar inte ens om topplistorna.

Medlem
BF1

Gjorde det för att spela BattleField 1 redan på fredag (tror spelet släpptes på "riktigt" på måndag). Hade samlats tre polare med burkarna och skulle lana tsm hela helgen. Launchen var ju en jävla katastrof så gick ju ändå knappt att spela tsm. Första och antagligen enda gången jag betalat tidigt.

Medlem
Skrivet av Decado:

FZ gräver sig bara djupare och djupare i "tjuvstartsträsket".
Det börjar bli många artiklar eller "diskutera" frågor om just "tjuvstart" medans FZ helt ignorerar att i dom dyrare utgåvorna som erbjuder "tjuvstart" mer eller mindre alltid inkluderar artbook/soundtrack, kommande dlc, seasonpass, battlepass eller vad ni nu vill kalla det.
Fundera på detta ett tag FZ, ni kan bättre än att haka upp er på endast "tjuvstart".

Exakt det jag tänkte på, har köpt utgåvor där en "tjuvstart" ingått, men aldrig av den anledningen, utan för extra innehåll etc

Skulle aldrig göra det, om det inte gäller Animal Crossing. In that case, all bets are off

Medlem

Om man räknar expansioner till WoW så ja annars nej.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nej men hade sånt trams funnits när jag var tonåring hade jag nog gått på det.

När jag var tonåring så piratade jag mest C64/Amiga och PC spel. Köpte dock spel på Gameboy och Gameboy Advance.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ja tyvärr, Diablo 4. Gör aldrig om det. Borde finnas fler svarsalternativ bla "Ja, men jag ångrar det".

Diablo 4 öppen betan skapade stort sug, vid release insåg jag rätt snabbt att betan var det bästs spelet hade att erbjuda. Sen börjades nerfandet av klasser som så vanligt brukar göra högtempospel tråkigare. Level scaling sög efter lvl 25.

Aldrig aldrig aldrig förköpa igen och ser inga köp från Blizzard i framtiden. Blä!

Medlem

Köpte starfield premium, men primärt för dlc. Att jag fick spela tidigare var en kul bonus men hade köpt premium ändå. Hade aldrig köpt det om det bara var för att spela tidigare.

Svarade ja i pollen, men egentligen nej. Har aldrig köpt tjuvstart, men har köpt paket som inkluderat tjuvstart.

Medlem

Tror jag kört pre-order för att få tjuvstart.. Vet inte om det gills..

Jag betalade ju inte direkt för försprånget, jag skulle köpa det ändå.
Jag betalade tidigare för försprånget?

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Avowed nu imorgon, första snabbköpet av mig

Medlem

Nej du, så dum är man inte.
Väntar tills spelet är släppt, ordentligt testat och recenserat av folket och på rea för under halva nypriset. Och förhoppningsvis patchat nog att spelas..

Medlem

Gjorde det till Diablo 4 för att jag var så sugen. Spelade 60 h sen ledsnade jag.

Medlem

Jag har backat en del CRPGs på kickstarter där Early Acces var en grej. Men ville inte spela föränn spelen var släppt skarpt.

12
Skriv svar