Playstation Network ligger nere

Medlem
Playstation Network ligger nere

Någon som vet mer.

Riktigt störigt att så många spel som kräver online uppkoppling.

Edit. Har tydligen legat nere hela natten, måste vara något väldigt komplicerat fel.

https://feber.se/spel/stora-problem-med-playstation-network-/...

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Jävligt ledsamt. Jag som hällt upp en porter och skulle dela ut lite näsblod i KCD…

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Har försökt l spela Division 2 hela dagen utan kunnat
Ena stunden är det Ubisoft som har problem i nästa sägs det vara Psn så du har nog rätt att det är stort

Medlem

Oroväckande att dom inte har uttalat sig mera, är ändå mer än 12 timmar det varit nere nu.

Får vi se en repris på 2011 månne?
Eller kanske ”lyzard squad” julen 2014?
Alltid lika spännande när PSN har driftstörningar.

Medlem
Skrivet av grubstubbi:

Oroväckande att dom inte har uttalat sig mera, är ändå mer än 12 timmar det varit nere nu.

Får vi se en repris på 2011 månne?
Eller kanske ”lyzard squad” julen 2014?
Alltid lika spännande när PSN har driftstörningar.

Det är helt enkelt bedrövligt.

Fragtjuv
Skrivet av Crank:

Någon som vet mer.

Riktigt störigt att så många spel som kräver online uppkoppling.

Edit. Har tydligen legat nere hela natten, måste vara något väldigt komplicerat fel.

https://feber.se/spel/stora-problem-med-playstation-network-/...

Av ren nyfikenhet, hur många singelplayer-spel kräver uppkoppling för att gå att spela?

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Av ren nyfikenhet, hur många singelplayer-spel kräver uppkoppling för att gå att spela?

Helt klart ett bra tillfälle att testa detta.

Skrivet av Joe Swallows:

Det smått populära Kingdom Come 2 tex…

signatur

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Star wars outlaws funkar tex inte nu.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Gran Turismo är väl visserligen både single och multiplayer. Men det fungerar överhuvudtaget inte att starta, man får en "oändlig" ström av dialogrutor som säger "Det uppstod ett fel". Tar man "ok" så kommer samma dialog upp igen och igen.

Stellarblade startar inte heller. Får direkt ett "Vi utför underhåll på Playstation Network just nu. Försök igen senare."

Astrobot, Returnal, Ratchet and Clank, fungerar däremot bra

Medlem

Har ett litet spörsmål:
Ni som har problem med att starta vissa spel; har ni ställt era PS5:or som primär konsol? (Detta går troligtvis bara att göra när man har uppkoppling till just PSN)

Fragtjuv

Aha. En del sp-spel som ändå kräver uppkoppling då med andra ord. Lite märkligt kan man tycka.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Skrivet av Jaw_B:

Helt klart ett bra tillfälle att testa detta.

Då kan jag passa på att återigen tipsa om https://www.doesitplay.org/, för eventuellt intresserade.

En bra resurs för detta. De testar om spel funkar offline och om fysiska spel kräver nedladdningar för att kunna spelas färdigt, eller om det räcker med det som finns på skivan/kasetten.

PS. Se till att ni har ställt in era konsoler som primär/hemkonsol också, som nån ovanför också skrev.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Då kan jag passa på att återigen tipsa om https://www.doesitplay.org/, för eventuellt intresserade.

En bra resurs för detta. De testar om spel funkar offline och om de kräver nedladdningar för att kunna spelas färdigt, eller om det räcker med det som finns på skivan/kasetten.

PS. Se till att ni har ställt in era konsoler som primär/hemkonsol också, som nån ovanför också skrev.

primär/hemkonsol Vad gör den funktionen? Jag har två PS5 & PS5 Pro och har aldrig rört den inställningen på någon av konsolerna.

signatur

Medlem
Skrivet av Crank:

primär/hemkonsol Vad gör den funktionen? Jag har två PS5 & PS5 Pro och har aldrig rört den inställningen på någon av konsolerna.

”To make your PS5 the primary console, go to Settings > Users and Accounts > Other > Console Sharing and Offline Play, then select Enable. This simple process allows you to share games and play offline. Making your PS5 the primary console lets you play digital games without an internet connection.”

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Det smått populära Kingdom Come 2 tex…

Kan spelas offline. Fixa din konsol som primär bara sen så skall det gå i fortsättningen, även om PSN ligger nere.

Skrivet av Balunan:

Kan spelas offline. Fixa din konsol som primär bara sen så skall det gå i fortsättningen, även om PSN ligger nere.

<Uppladdad bildlänk>

Jag kan starta nytt spel men inte ”continue”
Tro mig, jag har testat! Sen kanske det beror på att jag har molnlagring, men de filerna kommer jag ju heller inte åt. Så det är en semilögn

signatur

Medlem

Jag kan starta nytt spel men inte ”continue”
Tro mig, jag har testat! Sen kanske det beror på att jag har molnlagring, men de filerna kommer jag ju heller inte åt. Så det är en semilögn

Då är det att sparfilerna ligger i molnet, som du skriver. Synd.

Skrivet av Balunan:

<Uppladdad bildlänk>

Jag tror jag har min konsol inställd så redan, men när jag försöker gå in och kolla så kommer det upp en ruta: ”Underhåll pågår” jojo, man tackar!
Får bli 7th Guest på Meta istället…
En tesked blött, comin’ up!

signatur

Medlem

Jag tror jag har min konsol inställd så redan, men när jag försöker gå in och kolla så kommer det upp en ruta: ”Underhåll pågår” jojo, man tackar!

Hoppas du får spela det snart igen!

Vad tycker du om 7th Guest? Har det på PSVR2, men inte hunnit spela så mycket. Men gillar det lilla jag spelat, snyggt gjort med de inspelade människorna.

Skrivet av Balunan:

Hoppas du får spela det snart igen!

Vad tycker du om 7th Guest? Har det på PSVR2, men inte hunnit spela så mycket. Men gillar det lilla jag spelat, snyggt gjort med de inspelade människorna.

Först: tack för dina tips! Är nog rökt pga molnlagringen. Kan ju starta nytt men osugen efter 25h in

Jo, jag körde demot vid jul och kom på att jag skulle passa på. Det var dessutom på rea, så kostade 155:-

Riktigt stämningsfullt. Till saken hör ju att jag älskar skräck, men skräck i fpv är bland det värsta jag vet. Klarade inte av de senaste Resident Evil pga det

Har precis kommit in i huset, så var jag tvungen ladda. Har beställt BoboVr-strap med extra batteri. Riktigt jäkla imponerad av VR!

Du då, hur långt har du kommit? Känns som lite mer mys-skräck, eller är det massa jumpscares? Isf får jag köpa en hjärtstartare och prenumerationstjänst på kalsipper!

signatur

Medlem

7th guest och Madison har jag på min VR backlog , men tyvärr går det inte att köpa nåt idag.

Konstigt att Sony är så tysta och inte ger några uppdateringar.

signatur

Medlem

Först: tack för dina tips! Är nog rökt pga molnlagringen. Kan ju starta nytt men osugen efter 25h in

Jo, jag körde demot vid jul och kom på att jag skulle passa på. Det var dessutom på rea, så kostade 155:-

Riktigt stämningsfullt. Till saken hör ju att jag älskar skräck, men skräck i fpv är bland det värsta jag vet. Klarade inte av de senaste Resident Evil pga det

Har precis kommit in i huset, så var jag tvungen ladda. Har beställt BoboVr-strap med extra batteri. Riktigt jäkla imponerad av VR!

Du då, hur långt har du kommit? Känns som lite mer mys-skräck, eller är det massa jumpscares? Isf får jag köpa en hjärtstartare och prenumerationstjänst på kalsipper!

Aha! Du är ny på VR? Välkommen! 😊
Vad kul att du gillar VR!

Det låter najs! Jag har Metas egna Elite-strap med inbyggd batteri, men har inte ens orkat installera den ännu på min Quest, haha. Köpte den ändå typ nåt år sen, kanske dags. Sitter en vanlig Elite på nu, utan inbyggt batteri.

Jag har bara spelat ca. en timme. Har inte erfarit något sånt alls hittills, bara en lite småkuslig/mystisk och mysig stämning. Så ”mys-skräck” känns som en passande beskrivning. ☺️

Skrivet av Balunan:

Aha! Du är ny på VR? Välkommen! 😊
Vad kul att du gillar VR!

Det låter najs! Jag har Metas egna Elite-strap med inbyggd batteri, men har inte ens orkat installera den ännu på min Quest, haha. Köpte den ändå typ nåt år sen, kanske dags. Sitter en vanlig Elite på nu, utan inbyggt batteri.

Jag har bara spelat ca. en timme. Har inte erfarit något sånt alls hittills, bara en lite småkuslig/mystisk och mysig stämning. Så ”mys-skräck” känns som en passande beskrivning. ☺️

Har kört lite PSVR1 då grabben hade det, men nu ville han växla upp till MQ3 och den blev ju prissänkt med lanseringen av de nya.

Är ganska hooked kan jag väl säga. Tycker det är så jävla coolt att bara ränna runt i nån vr world eller kolla på nån vr-inspelning.

signatur

Medlem

Tror att någon har hackat Sony för att GTA6 ska släppas exklusivt för PS5 Pro dom första 6 månaderna 🤣. Skoja bara

signatur

Medlem

Tittar man på sidor som rapporterar serverfel så verkar mycket vara drabbat/ha varit drabbat. Fortnite, xbox, psn, cod, roblox med mera.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem
Testpilot

Det var bättre förr

Medlem

Tur att jag har en PS2 fylld till bredden med spel.

12
Skriv svar