Nu är det dags för mello 2025
mello är för människor utan intresse för musik, men "lyssnar på allt". folk som har radion på i bilen på väg till jobbet och hör samma 15 låtar på loop året runt tills det är dags för mello, och det är väl helt ok, men har man minsta musikintresse så förstår jag inte hur man står ut med musikfabriken som är melodifestivalen.
det kunde vara lite charmigt ibland förr i tiden, på 70/80-talet, men idag kunde låtarna lika gärna vara producerade av en AI, noll personlighet, noll överraskningar, alla gör sitt yttersta för att låta exakt som spotify top 100.
mello är för människor utan intresse för musik, men "lyssnar på allt". folk som har radion på i bilen på väg till jobbet och hör samma 15 låtar på loop året runt tills det är dags för mello, och det är väl helt ok, men har man minsta musikintresse så förstår jag inte hur man står ut med musikfabriken som är melodifestivalen.
det kunde vara lite charmigt ibland förr i tiden, på 70/80-talet, men idag kunde låtarna lika gärna vara producerade av en AI, noll personlighet, noll överraskningar, alla gör sitt yttersta för att låta exakt som spotify top 100.
Det håller jag inte med om. Jag älskar Mello och Eurovision, men lyssnar inte direkt på låtarna utanför det sammanhanget. Det är lite av en annan grej. Och nej, låtarna är långt ifrån Spotifys vanliga toplistor också. Framförallt i Eurovision.
Det är möjligt att gilla både lättsam musikunderållning och annan musik (oavsett om det är melodisk dödsmetall, hardcore techno, klassisk country eller math rock).
Att jag skulle kolla är lika troligt som att jag skulle spela Silent Hill 2-remaken.
Väldigt troligt då?
Väldigt troligt då?
Mmm.
Eftersom det är public service som använder bla skattepengar så tycker jag det är skräp som borde läggas ner.
Hade det sänts på Netflix osv, eller vilken kanal som helst som inte är public service hade jag inte brytt mig.
Public service ska vi säga vad vi tycker.
Men med tanke på hur galet populärt det är, oavsett om du personligen gillar det eller ej, så skulle man väl kunna säga att det verkligen bokstavligen är public service att strö pengar över tillställningen? Jag menar, givet bredden inom public service, så har jag svårt att se att det finns någon som konsumerar eller tilltalas av ALLT public service prånglar ut?
Melodifestivalen varje år.
Varenda gång melodifestivalen kommer igång tänker jag på det här...
Eftersom det är public service som använder bla skattepengar så tycker jag det är skräp som borde läggas ner.
Hade det sänts på Netflix osv, eller vilken kanal som helst som inte är public service hade jag inte brytt mig.
Public service ska vi säga vad vi tycker.
Aha då förstår jag. Men public service ska vara till för alla och förra året tittade 3 miljoner på finalen så du har några att övertyga om du vill få bort det.
spya
Absolut inte, jag har sett förr och skiten borde läggas ner.
Allt är dåligt, låtarna är 9/10 ggr riktigt dåliga, programledare är dåliga, komikerna är dåliga, skämten är dåliga.
hahaha årets höjdpunkt? what
Kanske ska tömma underkläderna från allt grus?
Men med tanke på hur galet populärt det är, oavsett om du personligen gillar det eller ej, så skulle man väl kunna säga att det verkligen bokstavligen är public service att strö pengar över tillställningen? Jag menar, givet bredden inom public service, så har jag svårt att se att det finns någon som konsumerar eller tilltalas av ALLT public service prånglar ut?
Aha då förstår jag. Men public service ska vara till för alla och förra året tittade 3 miljoner på finalen så du har några att övertyga om du vill få bort det.
Spelar ingen roll, jag säger bara vad jag tycker.
Kanske ska tömma underkläderna från allt grus?
Seså, inte behöver du ta personligt illa upp för att andra inte gillar skit som du gillar.
Historien på forumet visar att du är definitivt en med mycket grus underkläderna.
Rent skräp i min mening. Så kallade influenser, B-kändisar eller avdammade före detta artister som ställer upp. Var det inte detta året som Victoria Silverstedt skulle ställa upp? Det är inte en sång tävling längre, tyvärr.
Jag slipper undan just nu , men kommer så klart inte neka min dotter när hon börjar intressera sig.
Kan hon toppa den här dängan? Tror inte det.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Finns det statistik på hur många % av Svenskar som kollar på detta så man kan jämföra hur populärt det har varit mellan åren?
Själv tycker jag att det är en relik av gammeltv som man enbart såg på innan 20talet för att man inte hade bättre saker att göra.
Men om det är som nån sa tidigare i tråden att 3M som kollar fortfarande så är det ju ett program som borde få finnas kvar.
Kan hon toppa den här dängan? Tror inte det.
https://www.youtube.com/watch?v=Rmm5y789mwg
Du får gärna citera rätt, jag har inte skrivit det där.
Ingen som faktiskt såg det och vill diskutera innehållet? Bara massa edgelords som tror de är kontroversiella när de förkunnar att innehållet är skit? Okej.
Jag såg det inte men jag vet att det var skit från början till slut 🥰
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
hahaha årets höjdpunkt? what
Efter Sweden Rock så klart..
Och ACDC som kommer till Sverige..
Och Time to Rock..
Och Airborne 17/3 i gtbg..
Och Ghost i Linköping 22/5..
Och Parkway Drive i november..
Och hela Sveriges cruisings..
Jag såg det inte men jag vet att det var skit från början till slut 🥰
Vissa deltävlingar har inga bra låtar, men Jay Smith var riktigt bra förra året.
Wictoria har gjort många bra låtar.
Scarlet
Dotter
Klara hammarstörm
Theo brukar vara bra
Tycker det brukar släppas flera bra låtar från mello, dock vinner de väldigt sällan.
Mellanakten från nu i lördags var ju ändå rätt passande:
https://www.youtube.com/watch?v=ET7NDe_uWgY
😂
Sjukt bra faktiskt.
Finns det statistik på hur många % av Svenskar som kollar på detta så man kan jämföra hur populärt det har varit mellan åren?
Själv tycker jag att det är en relik av gammeltv som man enbart såg på innan 20talet för att man inte hade bättre saker att göra.
Men om det är som nån sa tidigare i tråden att 3M som kollar fortfarande så är det ju ett program som borde få finnas kvar.
Vilka bättre saker har folk för sig en lördagkväll idag kontra förra millenniet? Valet står typ mellan Mello eller streama nån skit från Netflix som man kunnat se vilken annan dag som helst.
Och folk gillar reliker. Varför bänkar sig annars nästan hälften av svenskarna framför Kalle Anka på julafton? Med sitt oförändrade innehåll år efter år kan vi verkligen snacka relik.