Assassin's Creed Shadows

Medlem
Skrivet av Balunan:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Haha jodå jag är medveten om att det finns gamla spel med dessa genrer men jag har inte köpt ps5 för att spela typ ps3 spel

Medlem

Personligen älskade jag själva animus biten och såg fram emot avbrotten som förde den storyn vidare. Tyvärr kändes det som att de själva tappade vart dom ville den storyn skulle ta vägen.

Medlem

Kul! Kommer absolut spela, jag gillar Ubi-spel och eftersom jag är stenrik på tid så utforskar och hittar jag gärna allt dessa stora kartor erbjuder!

Hoppas på en polerad upplevelse ny efter alla förseningar.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Haha jodå jag är medveten om att det finns gamla spel med dessa genrer men jag har inte köpt ps5 för att spela typ ps3 spel

Odyssey är uppdaterat till 60 fps och skiljer sig inte mycket från dina PS5-spel som oftast finns på ps4. Kör det om du är det minsta intresserad.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Balunan:

Ja, det är trist det där.
… jag ska nog hålla tyst om min kärlek för Far Cry 5 också. 🤐

Team "älskar Far Cry 5" här!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

❤️💪🏼

Redaktör
Ponny
Skrivet av AHTF:

Personligen älskade jag själva animus biten och såg fram emot avbrotten som förde den storyn vidare. Tyvärr kändes det som att de själva tappade vart dom ville den storyn skulle ta vägen.

Håller helt med dig. Det var liksom två parallella historier, Desmond och Ezio (och Altaïr och Connor), som ju verkligen vägde extra tung då man spelade som hans förfäder. Man fick liksom aldrig samma tyngd med Leila. Hon hade ju inte så mycket med Bayek, Eivor och Kassandra att göra.

Hoppas de får till något bra den här gången, men att det ligger på en separat "app" känns inte helt hundra. Men jag vill i alla fall våga hoppas.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Skrivet av Ribcage:

Odyssey är uppdaterat till 60 fps och skiljer sig inte mycket från dina PS5-spel som oftast finns på ps4. Kör det om du är det minsta intresserad.

This. Det fick next gen-patchar. Jag spelade igenom det på PS5, riktigt snyggt och med grymt flyt.

https://www.eurogamer.net/assassins-creed-odyssey-origins-60f...

Medlem
Skrivet av Balunan:

Jag förstår att jag är säkert är rätt ensam här, men Origins och Valhalla är mina absoluta favoriter i serien, tillsammans med kanske tvåan (fastnade aldrig för Odyssey på samma vis - men spelade även det sist i ordningen). Origins är dessutom ett av mina bästa spelminnen någonsin, älskade det. Så för mig låter detta helt magiskt!

Valhalla är bäst. Gillade inte Mirage, när de skulle försöka gå tillbaka till rötterna. Var otroligt tråkigt.

Medlem

Far Cry 5 är ett mästerverk!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Personligen är far cry 5 #2 på min lista över far cry serien, #1 är far cry 3, vaas är så jäkla grym

Medlem
Skrivet av Balunan:

Ja, det är trist det där.
… jag ska nog hålla tyst om min kärlek för Far Cry 5 också. 🤐

Skrivet av Deekar:

Skrivet av Nimafor:

Personligen är far cry 5 #2 på min lista över far cry serien, #1 är far cry 3, vaas är så jäkla grym

+1 tycker riktigt bra om Far Cry spelen. 5an är min favorit, sen 3an, 4an och tyckte ändå 6an var helt OK

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Tycker det låter intressant, blir att hålla ett öga på detta.

Gnällkuk

Spelet känns väldigt spretigt och att det är lite för många idéer och typer av spelare man försöker tilltala. Lite blandat vad folk verka ha fått för intryck av previewen. Svårt att sia om hur spelet tas emot när det väl släpps men spontana känslan är att det blir ett ytterligare 3/5-spel.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka om shadows, ser typ ok ut.(ganska normal ubi spel)
Dock tveksam då jag läst en del om att de tagit sig stora friheter att hitta på eget narrativ istället för att någorlunda följa japans historia.

Kanske blir att avvakta tills jag läser mer om spelet efter släpp innan jag bestämmer mig.

Medlem
Skrivet av Nimafor:

Dock tveksam då jag läst en del om att de tagit sig stora friheter att hitta på eget narrativ istället för att någorlunda följa japans historia.

Det är lite av ett signum för serien. En hel del övernaturligt också. Man får ta det för vad det är och inte en historielektion.

Redaktör
Ponny

Ny storytrailer (så vill man gå "ren" in i spelet ska man nog skippa den, för jo, det är ju fokus på berättelsen). Jag gillar att man börjar få mer pejl på storyn. Kan bli bra det här!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag tycker det är mycket skavanker med Ubisoft spel. Valhalla var en besvikelse.
Jag lämnade inte Animus förrän i slutet av spelet, glömde bort det. Så alla händelser i Animus utspelades i tät följd i slutet av spelet. Likaså med resan till Asagudarna. Allt skedde i tät följd på slutet vilket gjorde att dialogen inte hängde ihop överhuvudtaget.

Något helt värdelöst med Valhalla var ljudkvalitén. Det tog Ubisoft 2 år innan de ens svarade på kritiken. Och svaret blev att de kan inte göra något åt saken. Jag antar att det är oförändrat nu?
Shadows ser även ut att lida av samma förhöjda svärta (raised black levels). Menusystemet ser ut att ha korrekt svärta, men när man återgår till spelet så ser allting grått ut igen.
Animationerna ser fortfarande ut att sväva bland molnen utan tyngd eller någon form av kontakt.

Fantastiskt spel!

signatur

00:00:02:42

Medlem

Ny storytrailer (så vill man gå "ren" in i spelet ska man nog skippa den, för jo, det är ju fokus på berättelsen). Jag gillar att man börjar få mer pejl på storyn. Kan bli bra det här!

https://youtu.be/SHaN4MIGqpo

Kan nog inte hålla mig utan kikar nu.

Edit : ser ju riktigt fett ut, starka Shogun-vibbar.

Medlem

Är man tvingad att spela med båda karaktärerna genom kampanjen eller låter spelet en välja ?

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Nimafor:

dock älskar jag odyssey (tror jag har typ 300h i det)

Same. Intressant hur folk har så vitt skiljda preferenser i serien. Bästa någonsin är Odyssey + AC3, många verkar dock tycka de är bland de sämsta.

Kanske kriminellt att tycka vikingar är tråkigt som svensk men har aldrig provat Valhalla, gäsp på allting som har med vikingar att göra. Shadows ser sjukt bra ut dock, miljöerna, stämningen, allt. Pepp!

Medlem
Skrivet av Balunan:

Suckar alltid lite lätt för mig själv när en sån sektion börjar. Stressar alltid igenom dem så jag kan spela ”det riktiga spelet” igen, vill mest bara få de delarna överstökade.

Tur att den delen inte tog upp så mycket av spelet i Valhalla.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har eg aldrig spelat AC spelen.
Testar nått av de gamla hos en polare.
Spelade början av Valhalla.
Men.... jag gillade inte systemet med utrustning. Kändes som att allt bara skulle vara en kamp att dammsuga kartan efter utrustning och crafting-material för att få små mätare (skada. Crit chans. Etc) att krypa uppåt.
Hur är loot/equipmentsystemet i nya?
Liknar det Valhalla?

Medlem
Skrivet av xollerx:

Same. Intressant hur folk har så vitt skiljda preferenser i serien. Bästa någonsin är Odyssey + AC3, många verkar dock tycka de är bland de sämsta.

Jag tyckte om Odyssey mycket, men det var inte lika magiskt för mig som Origins och Valhalla var. Att jag spelade det sist, efter både Origins och Valhalla, hade nog sin del i det. Jag spelade dem i ”fel” ordning.

Det är lite som Far Cry 3 för mig, jag spelade tyvärr ut både del 4 och 5 innan det. Jag vet att det hade känts mycket mer fräscht och unikt om jag hade spelat även de spelen i ”rätt” ordning.

Medlem

Vad fan har hänt på fz? Det har blivit betydligt lägre i tak. Återigen har mina kommentarer tagits bort utan motivering.

Medlem
Skrivet av Dengode:

Vad fan har hänt på fz? Det har blivit betydligt lägre i tak. Återigen har mina kommentarer tagits bort utan motivering.

Jag tror att du fått svar förr:

Skrivet av Tomas Helenius:

Orsaken är att de allra flesta som läser och diskuterar här vill att det först och främst ska handla om spel. Vissa ämnen (hudfärg, politik, jämställdhet, nationalism m.fl.) leder ofelbart till att bråk och tjafs tar över hela diskussionen. Därför säger vi nej till såna diskussioner. Man får diskutera sånt på annat håll.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Just det, glömde bort slutscenen med äpplet och påven i Peterskyrkan. Eller var det från Brotherhood? Minns inte hehe!

Jag förstår. Å andra sidan kan jag tänka mig att den andra forumiten menade "antika" Rom snarare än i renässans-Italien. Roms glansdagar typ. Det hade kanske varit rätt nice.

Det var AC:II

signatur

Spelplattform: Playstation 5
Stationär dator: Linux EndeavourOS [Cinnamon DE]

Medlem

Har tröttnat på assassin's creed överlag på grund av allt mjölkande. Men det här ser ganska lovande ut. Men man får väl återstår att se

Medlem

Jag tyckte om Origins och Odyssey men blev väl lite mätt då. Köpte AC Valhalla då vikingatemat lockade mig, men jag tycker inte att de fångade riktigt vad jag var ute efter. Sen var det inte märkbart snyggare än de tidigare spelen. Vilket var lite av en besvikelse. Näe nånting klickade inte som i de tidigare spelen, men jag är pepp på detta. Förhandsbokar nog så jag får dlc etc.

123
Skriv svar