Rör inte mitt Ubisoft
Gör inte många andra företag ganska exakt samma sak?
Klart de gör, varför skulle det göra det okej? Blizzard, EA, Sony m.fl. får kritik för precis samma sak och mitt argument försvarar inte dem. Vad är ditt argument här?
Jag brukade gilla Ubisoft. Tyckte at de gjorde roliga spel om än med vissa problem och tydlig AA-karaktär. Deras Far Cry 2 och Rainbow 6 Vegas 2 är båda spel som jag haft oerhört roligt med bara för att nämna några.
Men jag tror inte att jag har varit intresserad av något från Ubisoft sedan typ 2012 och de blir mer och mer ointressanta för varje år som går.
Klart de gör, varför skulle det göra det okej? Blizzard, EA, Sony m.fl. får kritik för precis samma sak och mitt argument försvarar inte dem. Vad är ditt argument här?
Du nämde bara Ubisoft. Krönikan handlar just om att Ubisoft får skit för allt de gör. Jag tycker inte att de ensamma ska stå i skottgluggen för saker som många andra också gör.
Du nämde bara Ubisoft. Krönikan handlar just om att Ubisoft får skit för allt de gör. Jag tycker inte att de ensamma ska stå i skottgluggen för saker som många andra också gör.
För att krönikan handlar om Ubisoft? De står ju heller inte ensamma, jag skrev att de andra bolagen också får kritik för detta? Att Ubisoft får så mycket skit för tillfället är för att de gör flest misstag just nu. Jag kan hålla med om att folk drar det lite väl långt när det kommer till vissa saker (tex datumet), men det finns gott om saker att kritisera dem för (prissättningen, dåliga animationer, dålig writing, repetitiva spel osv.).
Så därför ska vi försvara dem? Ubisoft bryr sig inte ett skit om dig eller någon annan i den här tråden, dem vill åt dina stålar. Ser inte vitsen med att säga "buhu Ubisoft får för mycket skit" hit och dit. Alla de stora utgivarna, EA, Activision, Blizzard, osv osv förtjänar skit. Microtransactions, politik, hutlösa priser på vissa utgåvor, repetitiva spel, buggiga releaser, och listan bara fortsätter, Varför stå upp för företag som inte bryr sig om er, är ni alla helt jävla dumma i huvudet eller?
Så därför ska vi försvara dem? Ubisoft bryr sig inte ett skit om dig eller någon annan i den här tråden, dem vill åt dina stålar. Ser inte vitsen med att säga "buhu Ubisoft får för mycket skit" hit och dit. Alla de stora utgivarna, EA, Activision, Blizzard, osv osv förtjänar skit. Microtransactions, politik, hutlösa priser på vissa utgåvor, repetitiva spel, buggiga releaser, och listan bara fortsätter, Varför stå upp för företag som inte bryr sig om er, är ni alla helt jävla dumma i huvudet eller?
Läs krönikan igen. Den försvarar inte att Ubisoft gör dåliga spel, tar för mycket betalt, har buggiga spel osv. Den handlar om att vissa totalt svartmålar allt de gör. Den försöker se på företaget från fler perspektiv än ett enda. Allt är inte svart eller vitt. Och "vi" (vilka du nu menar) är inte dumma i huvudet för att "vi" ser saker på andra sätt än du gör.
För att krönikan handlar om Ubisoft? De står ju heller inte ensamma, jag skrev att de andra bolagen också får kritik för detta? Att Ubisoft får så mycket skit för tillfället är för att de gör flest misstag just nu. Jag kan hålla med om att folk drar det lite väl långt när det kommer till vissa saker (tex datumet), men det finns gott om saker att kritisera dem för (prissättningen, dåliga animationer, dålig writing, repetitiva spel osv.).
Håller med om att de ska ha kritik för sånt de gör dåligt. Men på sistone har de fått skit för ungefär allt de gör, mer än de förtjänar tycker jag. Det är väl lite tanken med texten, att försöka se på dem ur fler än ett perspektiv (samtidigt utan att ge dem oförtjänt beröm).
Man kan undra varför folk inte var lika engagerade när Samurai Warrior 5 släppte Yasuke som spelbar karaktär och benämnde honom som samuraj i beskrivningen.
Mindre populär spelserie, inte lika stor utgivare och en i karaktär i mängden?
Max eller Burger King får ju inte skit (eller knappt något i alla fall) för att de höjer priser och att folk blir feta av deras mat, inte heller pizzerian på hörnet. Däremot får McDonalds skit för att man blir fet av deras mat och att de har höjt priserna orimligt mycket. Samma sak med "normal" mat, det är hela ICA som får skit för att de som äger och driver en ICA Maxi tjänar multum men de som inte syns som kämpar på med en ICA-nära utan att knappt gå runt utan att jobba 60-70h veckor är det ingen som pratar om när ICA ska bojkottas.
Max eller Burger King får ju inte skit (eller knappt något i alla fall) för att de höjer priser
Då har du inte hängt på sociala medier. Folk blir skogstokiga över sånt.
Då har du inte hängt på sociala medier. Folk blir skogstokiga över sånt.
Nej, använder knappt sociala medier. Så den aspekten vet jag inget om. Utifrån min erfarenhet är det att de är de största som hela tiden får skiten och de som är lite "mindre" kan komma undan med att göra samma sak utan att det uppmärksammas.
Jag jobbade t.ex. på ICA när "köttskandalen" briserade, och det var standard inom hela branschen att göra på det sättet (med att märka om alltså, inte plocka upp sådant som legat på golvet och sälja 🤢), men Coop och de andra justerade sina rutiner lite i smyg efter att nyheten briserat
Håller med om att de ska ha kritik för sånt de gör dåligt. Men på sistone har de fått skit för ungefär allt de gör, mer än de förtjänar tycker jag. Det är väl lite tanken med texten, att försöka se på dem ur fler än ett perspektiv (samtidigt utan att ge dem oförtjänt beröm).
Men så har det alltid varit.
Blizzard
EA
Activision
Bethesda
Varför tycker du att det är extra synd om Ubisoft? EA om något har väl fått mest skit genom åren.
Det räcker att ta en titt på den här bilden :
https://thatparkplace.com/wp-content/uploads/2024/05/Assassin...
Najs, har undrat vad man får extra för att förhandsboka. Verkar bli ett fett spel så blir nog Ultimate Edition.
Man kan undra varför folk inte var lika engagerade när Samurai Warrior 5 släppte Yasuke som spelbar karaktär och benämnde honom som samuraj i beskrivningen.
Han var ju även Obsidian Samurai i Nioh-spelen, också det en japansk spelserie. Men där var han inte någon huvudkaraktär.
Haha. Och i vanlig ordning tror jag spelmedia kommer lysa med sin frånvaro när det gäller rapportering. De vill väl hålla sig på god fot med Ubisoft.
Det är omstritt huruvida Yasuke var samuraj eller bara en typ av tjänare/rekvisita att visa upp. Jag tror att den allmänna uppfattningen bland japanska historiker är att Yasuke enbart var en tjänare. Jag kan tipsa om att läsa japanska Wikipedia-artikeln om Yasuke och översätta den till svenska med Google translate, och sedan jämföra med engelska Wikipedia. Det är ganska uppenbart att vissa i väst vill pusha ett narrativ där Yasuke definitivt var en samuraj, när det mig veterligen saknas faktaunderlag. Wikipedia har också låst den engelska artikeln.
Kan personligen tycka att Ubisoft har rätt att göra sina egna tolkningar pga. artistisk frihet. Men det känns samtidigt väldigt krystat att med ljus och lykta aktivt leta upp den enda svarta mannen i Japansk historia för att pressa in honom som huvudkaraktär, och sedan varva det med hiphop-musik i trailern. Jag vet att det omvända aldrig hade gått att göra i ett spel. Beklagar om det glider ifrån ämnet för mycket, men jag tror folk underskattar hur mycket Ubisoft förlorar på att hålla på så här.
Detta är direkt felaktigt. De flesta historiker (både nutida och dåtida) var ganska klara med att Yasuke var en lågadlig samuraj. Sedan är det intressant hur du säger emot dig själv. Du är för artistiskt frihet men samtidigt tycker det är krystat att man gör en mörkhyad man till huvudperson även om denna person är baserad på en historisk karaktär.
Gör inte många andra företag ganska exakt samma sak?
Korrekt och de får skit för det också.
Rösta med plånboken.
Gillar ni inte Ubisoft och deras spel köp inte.
Gillar ni gör som denna man.
Najs, har undrat vad man får extra för att förhandsboka. Verkar bli ett fett spel så blir nog Ultimate Edition.
Innovationen riktigt strålar om detta spel... 🙄
Jag hatar inte på Ubisoft för sakens skull, men att kalla deras spel för en "frisk fläkt" är det galnaste påståendet jag läst idag, de är ju raka motsatsen till detta och har varit sedan Far Cry 3. Självklart finns det några små titlar som sticker ut och är godkända lite här och där, men någon frisk fläkt är det absolut inte.
Kan däremot hålla med om att några av deras äldre titlar absolut var högklassiga!
Rösta med plånboken.
Det räcker att ta en titt på den här bilden för att se att Ubisoft förtjänar allt skit de får:
https://thatparkplace.com/wp-content/uploads/2024/05/Assassin...
Ptja... spelar han igenom spelet inom en månad och blir tillfredställd, är det ju faktiskt det billigaste alternativet...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Rösta med plånboken.
Jo, kul att de tar ett nytt grepp med två olika typer av hjältar att välja inför olika uppdrag.
Känner jag mig själv rätt blir det mer stealth alltså Ninjan jag kommer att köra. Som klippt och skuret för assassin's creed.
Skönt även att de går tillbaka till grundspelen vad gäller klättrandet och gör om där. Det ska vara mer utmaning än i de tidigare spelen.
Håller Rayman Legends, AC Unity och The Crew ganska högt faktiskt. Riktigt underhållande och roliga spel!
Önskar dessutom att jag gillade turbaserade strider mer för Child of Light dryper ju av karaktär. Trials-spelen och de tidiga Splinter Cell är ju också värda att nämnas.
Ett axplock av de som ploppar upp i minnet men helt klart en mängd bra spel värda att spela.
Watch dogs 1 var en fullträff då de släpptes, storyn är riktigt bra.
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.