Final Fantasy VII Rebirth får en trailer som visar lite pc-godis

Robot
Final Fantasy VII Rebirth får en trailer som visar lite pc-godis
Medlem

Inget stöd för xbox kontroll då?

Medlem
Skrivet av Foldon:

Inget stöd för xbox kontroll då?

Om du köper det via steam har spelet givetvis stöd för det native.

Medlem

Absolut ett av mina favoritspel. Rekommenderas starkt!

Medlem

Orka PC. För mycket förkortningar och pengar.

Gnällkuk
Skrivet av pazu:

Orka PC. För mycket förkortningar och pengar.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ska bli spännande köpte den aldrig till PS5 ville ha den till pc så hoppas på bra optimering.

Ska bli intressant sen när RTX 5080 kommer hem till butikerna dags för mig uppgradera

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

<Uppladdad bildlänk>

Det är dyrt att spela PC-spel. Bättre köpa en PS5 eller XBOX One X. Spelen är ändå optimerade för konsolerna. Sedan, om man ändå känner för att bränna 15.000 SEK för en Gaming-PC så måste man managera alla inställningar (på gott och ont) med alla förkortningar mellan himmel och jord. ORKA!

Medlem

Ska bli kul att spela. Fantastiskt spel men Ps5-versionen var inte bra rent tekniskt

Skrivet av pazu:

Det är dyrt att spela PC-spel. Bättre köpa en PS5 eller XBOX One X. Spelen är ändå optimerade för konsolerna. Sedan, om man ändå känner för att bränna 15.000 SEK för en Gaming-PC så måste man managera alla inställningar (på gott och ont) med alla förkortningar mellan himmel och jord. ORKA!

Får väl knappt en GPU för 15k idag

Medlem
Skrivet av pazu:

Har man råd kan PC ge en rätt mycket fetare upplevelse på många spel än vad konsolerna kan. Rebirth tror jag kommer vara som natt och dag med tanke på hur illa PS5-versionen var (fin grafik i låga 30 fps eller strykfult i 60). Men visst är det dyrt.

Medlem
Skrivet av pazu:

”Managera” lol

Konsol är dyrare i längden eftersom spelen är dyrare

Gnällkuk
Skrivet av pazu:

VA? DU FÅR TALA HÖGRE, JAG HAR SÅ HÖG FPS

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nice! med dina låtsaspixlar som kostade dig 20.000 SEK. Bra där.

Skrivet av Gesturr:

Konsol är dyrare i längden eftersom spelen är dyrare

Beror väl på när, hur och var man köper sina spel. Har man skivläsare så kommer man undan bra mycket billigare än att köpa digitalt, man har dessutom möjlighet att både köpa och sälja begagnat.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Beror väl på när, hur och var man köper sina spel. Har man skivläsare så kommer man undan bra mycket billigare än att köpa digitalt, man har dessutom möjlighet att både köpa och sälja begagnat.

Jag har ett spelbibliotek på typ 1000 spel som sträcker sig från 90-talet och till nu, ungefär hälften av spelen har varit gratis. Det är rätt svårt att klå

Och vill man verkligen ha en ”konsol-upplevelse ” är det väl bara att skaffa Steam Deck och köra Deck Verified

Medlem

Mata inte trollen, gott folk.

Själv ser jag verkligen fram emot att äntligen få sätta tänderna i Rebirth - sålde PS5an för ett år sen då i princip alla släpp under 2023 var i bedrövligt skick eller tvingade mig välja mellan bildspel och suddig sörja, så det har blivit lite väntan.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Mata inte trollen, gott folk.

Själv ser jag verkligen fram emot att äntligen få sätta tänderna i Rebirth - sålde PS5an för ett år sen då i princip alla släpp under 2023 var i bedrövligt skick eller tvingade mig välja mellan bildspel och suddig sörja, så det har blivit lite väntan.

Instämmer helt, ser fram emot PC-versionen

Medlem

Trollen trollar trollen på fz, kanske kunde trolla bort alla troll både på pc och konsol.

signatur

KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5600x 32gb Radeon Rx 6950XT Lian li Evo Akvarium Ed chassi och 12 fläktar.

1
Skriv svar