Stardew Valley har sålts i 41 miljoner exemplar

Robot
Stardew Valley har sålts i 41 miljoner exemplar

Och är därmed världens 15:e bäst säljande spel.

#Concernedape, #Stardew-valley

Välförtjänt! Stardew är mitt absoluta favoritspel någonsin, tillsammans med Baldur's Gate 1 och Zelda 64. Det är verkligen ett makalöst spel ♥️

Medlem

Spelar det med tjejen på switchen i soffan och det är riktigt mysigt, blev förvånad över hur snabbt tiden går på att vattna växter och gå och lägga sig i tid.

Synd att det krachar så mkt i split screen bara

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Helt klart välförtjänt. Fantastiskt spel som jag lagt många timmar på. Bra modstöd så finns mycket nytt att uppleva också.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

100% Välförtjänt! Har blivit hundratals timmar tillsammans med sambon framför tvn.

Geeks Gaming

Nog med i min top 20 lista av spel. Fruktansvärt bra. Och soundtracket är sånt som får en att vilja installera och köra igen.

Medlem

Köpte det äntligen nu under julrean, det verkar riktigt mysigt så ser fram emot att komma in i det!

signatur

"adventurers always go left"

Medlem

Fantastiskt. Bra spel som jag fortfarande plockar upp ibland trots hundratals speltimmar.

Medlem

Välförtjänt, ett av mina topp 5 bondesimulatorer.

Medlem

Kanske världens bästa spel.

Medlem

Försökt komma in i det 2-3 gånger men kommer aldrig så långt. Tröttnar alltid. Känns som det konstant försöker jävlas med en på något halv charmigt sätt. Ni vet vad jag menar. Sen mycket gå hit och dit och mycket babbel. Tror det är ett spel jag hellre kollar när någon annan spelar. Onekligen poppis, kul att det sålt bra. Ska ge Haunted Chocolatier en ärligare chans

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Försökt komma in i det 2-3 gånger men kommer aldrig så långt. Tröttnar alltid. Känns som det konstant försöker jävlas med en på något halv charmigt sätt. Ni vet vad jag menar. Sen mycket gå hit och dit och mycket babbel. Tror det är ett spel jag hellre kollar när någon annan spelar. Onekligen poppis, kul att det sålt bra. Ska ge Haunted Chocolatier en ärligare chans

Vet precis. Man får aldrig bara chilla i spelet utan det är lite stress hela tiden. Bättre på PC där man kan modda bort stressen.

Medlem
Skrivet av Tulley:

100% Välförtjänt! Har blivit hundratals timmar tillsammans med sambon framför tvn.

Samma här. Fantastiskt bra spel för par. Min sambo är inte mycket för gejming, men hon hakar på sånt här mellan varven.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Vet precis. Man får aldrig bara chilla i spelet utan det är lite stress hela tiden. Bättre på PC där man kan modda bort stressen.

Helt enig, tror jag har ställt ner dygnsklockan till 25% av normala hastigheten och tycker det är rätt lagom - ändå saker jag brukar vilja göra som jag inte hinner med, men det är inte lika jäkla stressigt som i vanliga fall. Finns många fantastiska moddar både vad gäller innehåll och gameplay/mekanik.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skrivet av Starscream:

Jag tycker att Stardew Valley är helt stressfritt i stort sett.

Man kan ju spela hur som helst. Själv så är jag inne på typ år 7 och driver en extremt oambitiös farm.

Stressen kommer väl främst om man känner att man vill maxa allt.

Tror aldrig att jag spelat ett spel som är så förlåtande om man är ”dålig”.

Medlem
Skrivet av Denultimatamackan:

Jag tycker att Stardew Valley är helt stressfritt i stort sett.

Man kan ju spela hur som helst. Själv så är jag inne på typ år 7 och driver en extremt oambitiös farm.

Stressen kommer väl främst om man känner att man vill maxa allt.

Tror aldrig att jag spelat ett spel som är så förlåtande om man är ”dålig”.

Mja. Jag menar egentligen inte heller att det är särskilt stressigt även om det vore intressant att testa göra dagarna längre. Det jag menade var mer att det kanske försöker efterliknar någon sorts Japansk jargon. Det som Zelda m.fl. gör bra och roligt och lättsamt. Kommer inte på något exempel. Men typ. Man träffar en gubbe som säger han behöver en fisk och sen försöker man fixa den där fisken i en timme och så blir det inte rätt... fast ändå................. Det är liksom lurigt till överdrift imo.

Medlem

Harvest Moon/SoS utvecklarna kliar sig nog i huvudet och undrar hur ett spel som är inspirerat deras verk kan sälja så otroligt mycket.

Skrivet av PeTTs0n:

Helt enig, tror jag har ställt ner dygnsklockan till 25% av normala hastigheten och tycker det är rätt lagom - ändå saker jag brukar vilja göra som jag inte hinner med, men det är inte lika jäkla stressigt som i vanliga fall. Finns många fantastiska moddar både vad gäller innehåll och gameplay/mekanik.

Du ska inte hinna göra "allt" varje dag, it's by design. Med tiden hinner/orkar man ju mer när man får uppgraderade tools, bättre skills och mer energi... Men det finns helt klart ett moment av att man får välja vad man ska inrikta sin in-game-dag på.

Skrivet av B3RRY:

Mja. Jag menar egentligen inte heller att det är särskilt stressigt även om det vore intressant att testa göra dagarna längre. Det jag menade var mer att det kanske försöker efterliknar någon sorts Japansk jargon. Det som Zelda m.fl. gör bra och roligt och lättsamt. Kommer inte på något exempel. Men typ. Man träffar en gubbe som säger han behöver en fisk och sen försöker man fixa den där fisken i en timme och så blir det inte rätt... fast ändå................. Det är liksom lurigt till överdrift imo.

Du behöver inte göra "daily quests" om du inte vill, det är inte heller nån penalty för att misslyckas. Större quests går inte på tid. Jag brukar oftast bara acceptera requests om jag redan har grejerna i min stash, eller om de är väldigt lättåtkomliga.

Skrivet av Shinsen:

Harvest Moon/SoS utvecklarna kliar sig nog i huvudet och undrar hur ett spel som är inspirerat deras verk kan sälja så otroligt mycket.

Jag älskar de klassiska HM-spelen, men Stardew tar typ allt som gjorde Harvest Moon så bra och expanderar det och gör det så mycket bättre! Det finns så mycket content i Stardew att gamla favoriter som Back to Nature m fl känns fattiga i jämförelse, även om jag fortf har en soft spot för dem. Tror Stardew exploderade också för det kom till pc först och fick en stor community där, med mods och allt. Men vi får hålla tummarna för att framtida HM/SoS kan ge Stardew en rejäl match, det vinner vi alla på isf!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Du ska inte hinna göra "allt" varje dag, it's by design. Med tiden hinner/orkar man ju mer när man får uppgraderade tools, bättre skills och mer energi... Men det finns helt klart ett moment av att man får välja vad man ska inrikta sin in-game-dag på.

Och då är det ju perfekt med moddar som låter *mig* anpassa *min* spelupplevelse och fokusera på de spelbitar jag tycker är mer relevanta än att planera ingame-dagen. ^^ När jag håller på att planera hur många tiles mina fält ska vara och vad de ska innehålla exempelvis (hur många frön jag behöver, o.s.v.) vill jag inte behöva gå och lägga mig mitt i den processen.

Bara för att något är designat eller uttänkt på ett specifikt sätt behöver det ju inte betyda att det är rätt.
(Jag hör Claes Månsson i bakgrunden: "Ja man kan ju göra så... men det är ju inte rätt.")

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skrivet av PeTTs0n:

Och då är det ju perfekt med moddar som låter *mig* anpassa *min* spelupplevelse och fokusera på de spelbitar jag tycker är mer relevanta än att planera ingame-dagen. ^^ När jag håller på att planera hur många tiles mina fält ska vara och vad de ska innehålla exempelvis (hur många frön jag behöver, o.s.v.) vill jag inte behöva gå och lägga mig mitt i den processen.

Bara för att något är designat eller uttänkt på ett specifikt sätt behöver det ju inte betyda att det är rätt.
(Jag hör Claes Månsson i bakgrunden: "Ja man kan ju göra så... men det är ju inte rätt.")

Ja, du får ju så klart modda ditt spel precis som du vill... MEN DET ÄR FEL 😱😱😱

Medlem

Spelar 1.6 på Switchen och har kommit längre än någonsin tidigare. Med det sagt så har jag aldrig lyckats spela igenom ända till början av år 3 någonsin. Men jag tycker fortfarande att det är ett väldigt trevligt spel.

1
Skriv svar