Frostpunk 2 har nått en halv miljon sålda exemplar

Robot
Frostpunk 2 har nått en halv miljon sålda exemplar

Och hälften av stålarna kommer från Deluxe-utgåvan.

#11-bit-studios, #Frostpunk-2

Medlem

Körde igenom det en gång. Tyckte det var riktigt kul! Spännande och stressigt i slutet. Förstår inte riktigt kritiken att det inte är som ettan.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Körde igenom det en gång. Tyckte det var riktigt kul! Spännande och stressigt i slutet. Förstår inte riktigt kritiken att det inte är som ettan.

Tyckte inte första var speciellt bra. Vad är skillnaden mellan 1an o 2an skulle du säga?

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Nu har jag inte spelat 2an speciellt långt men tycker det var lättare att få inlevelsen när man såg individuella personer kämpa i kylan. Åtminstone början av 2an lyckades inte fånga mitt intresse, kan dock tänka mig att det blir bra när man väl kommer in i det.

Medlem

Var rätt besviken, tycker tvåan blev mycket mindre personligt och mer generiskt, kändes för mig som en deprimerande Anno-klon med lite mer tidspress. Jag gillade i ettan att man blev mer begränsad i sin expansion (och att närheten till "reaktorn" var kritisk), och att allt var mer småskaligt. Nu är det ju nästan svårt att ha koll på hur många invånare man har, och det kan öka och minska bra mycket mer.

Säger inte att tvåan är kass, men det är inte vad jag var ute efter.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Spelet är inte släppt till konsoler än och det finns inget releasedatum heller. Ivf inte på PlayStation. Så lite till kommer den att sälja framöver. Ettan är ett bra spel 👍🏾

Medlem
Skrivet av robbis:

Tyckte inte första var speciellt bra. Vad är skillnaden mellan 1an o 2an skulle du säga?

Främst skalan och det politiska spelet mellan de olika grupperingarna.

Skrivet av Lasrod:

Nu har jag inte spelat 2an speciellt långt men tycker det var lättare att få inlevelsen när man såg individuella personer kämpa i kylan. Åtminstone början av 2an lyckades inte fånga mitt intresse, kan dock tänka mig att det blir bra när man väl kommer in i det.

Ja man tänker inte så mycket på individnivå ju längre in i spelet man kommer för man expanderar hela tiden. Svåra beslut måsta tas på en större nivå.

1
Skriv svar