Tema tangentbord

Phil Spencer gillar inte manipulativa expansioner

Robot
Phil Spencer gillar inte manipulativa expansioner

Och säger att det är upp till skaparna om expansioner ska utvecklas.

#Phil-spencer

Medlem

Det är mycket han tycker och tänker men sanningen är att "upp till utvecklaren" säger ingenting idag. Spel som Anthem hade tydligen ingenting för EA lämnade allt i Biowares händer fram till 1 år innan det skulle lanseras, Blizzard har ingen aning vad som ska finnas på kartan och därför det tar 99 år till nästa spel från dem. Nej från och med idag ska det uttrycket förbjudas om vi ska se på bättre spel i framtiden

Medlem
Skrivet av Keima:

Det är mycket han tycker och tänker men sanningen är att "upp till utvecklaren" säger ingenting idag. Spel som Anthem hade tydligen ingenting för EA lämnade allt i Biowares händer fram till 1 år innan det skulle lanseras, Blizzard har ingen aning vad som ska finnas på kartan och därför det tar 99 år till nästa spel från dem. Nej från och med idag ska det uttrycket förbjudas om vi ska se på bättre spel i framtiden

Det verkar vara mycket du tycker och tänker också 😉.

”Upp till utvecklaren” är nog att föredra (oftast). Det finns ju många exempel på moderbolag som lagt sig i och förstört en utvecklares spel.

Releasehästryttare

Hade alla spelutvecklare som redan har släppt ett bra grundspel släppt en expansion som Factorio nyss gjorde så hade vi ju inte behövt fler spel de närmaste 10 åren!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Det verkar vara mycket du tycker och tänker också 😉.

”Upp till utvecklaren” är nog att föredra (oftast). Det finns ju många exempel på moderbolag som lagt sig i och förstört en utvecklares spel.

Det är en konstatering.
10-8 års utveckling av Fable (vad det nu blir) , att Phil Spencer anser att man ska köpa upp 80% av spelmarknaden istället för att göra bra spel. Om man nu har så många företag i sitt folio är det verkligen vettigt att inte ställa krav på dem? Sen i slutändan är det falskt att påstå att det är upp till utvecklaren i dagsläget för de kommer säga upp dem som inte genererar pengar.

Medlem

Spel är en konstform och jag tycker att man borde låta skaparen ha fria händer att utveckla som de vill. De mest minnesvärda spelen har inte alltid motiverats av rationella beslut och att ge spelarna va de vill ha. Jag tycker gamers har blivit för bortskämda faktiskt. Vi får väl de spel vi förtjänar.

Medlem
Skrivet av Keima:

Det är en konstatering.
10-8 års utveckling av Fable (vad det nu blir) , att Phil Spencer anser att man ska köpa upp 80% av spelmarknaden istället för att göra bra spel. Om man nu har så många företag i sitt folio är det verkligen vettigt att inte ställa krav på dem? Sen i slutändan är det falskt att påstå att det är upp till utvecklaren i dagsläget för de kommer säga upp dem som inte genererar pengar.

Låter mest som att dina åsikter och att höfta statistik ska tas som en sanning. Inget han sa är ”falskt”. Jag är också av uppfattningen att många spelutgivares deadlines, kundundersökningar och affärsmodeller bidrar till en kreativ härdsmälta där för många anställda används för att göra spel för redan mättade marknader.

Men det är bara min åsikt. Jag tänker inte mästra någon som tänker tvärtom.

1
Skriv svar