Vad spelar du för tillfället?
Är säkerligen inte rätt tråd, men hittade ingen för allmäna spelrekommenderationer som var någorlunda ny.
Men jag letar efter några "podd och Youtube-spel". Det vill säga något man kan köra på med kanske 70% fokus på en svårighetsgrad för lätt. Tidigare spel som på ett ungefär mött denna bilden för mig har varit Diablo IV, eller något open-world spel som inte är alltför krävande. Det närmsta jag kommer just nu är väl Gran Turismo 7 vilket jag verkligen gillar, men börjar nå punkten då det inte finns mycket kvar att sträva efter vilket gör så grinden känns meningslös. Annars har jag inte något emot ett grind-spel men helst med någon form av mål (vilket förvisso var ett problem även D4 hade).
Funderar lite på No Man's Sky, men är inte säker på om det riktigt är vad jag är ute efter eller om det kräver lite mer fokus?
Jag tänkte väl främst på PC eller PS5, men behöver köpa en Switch en av dessa dagar ändå så är öppen för förslag där också.
Snowrunner, Farming simulator
Efter allt snack om Star Wars och hur nöjda och missnöjda alla är med det senaste.
Så blev jag bara sugen på att hoppa tillbaka till dom gamla jedi outcast / academy spelen.
Var säkert 15 år sen jag spelade nått av dom spelen men nu blir det återvända och denna gången i VR med Team Beefs vr-mod.
Spelat inledningen, det är springa i korridorer och skjuta och leta lösningen på uppdraget själv inte några markeringar inte
Det är som i originalet spelet börjar inte fören man får ljussabeln så nu är det lite så där men ska fortsätta.
Spelet kräver "Strong vr-legs" känner själv att jag inte ens kan spela en timme innan jag måste ta paus.
WoW all the way! Bästa storyn Blizzard har knåpat ihop i WoW på väldigt länge och sätter upp Worldsoul saga för succé. Känns som en bra nytändning, nu återstår det bara att se hur bra säsongerna blir och om de kan styra upp ett bra schema för dungeon rotations för m+ och att raidsen kan stå sig mot några av de bästa
Köpte Castlevania Dominus Collection nyligen och tänkte spela igenom alla tre DS-spel i samma ordning som dom gavs ut en gång i tiden, så först ut är Dawn of Sorrow och jag är nästan 3 timmar in i spelet.
Och jag håller även på med DARK SOULS™ II: Scholar of the First Sin cirka 20 timmar in i spelet nu, och det känns fortfarande väldigt bra även om jag är lite orolig om jag kommer klara det eller inte eftersom jag inte är så bra på Soulsspel men jag gillar dom väldigt mycket Först var jag orolig över att humanityn skulle ta slut och jag skulle få spela med halva hälsan hela spelet men sen hittade jag en ring som tog ner hälsan endast 25% istället för 50% (tror jag) och då kändes det bättre... men sedan märkte jag att fienderna slutar att spawna efter man dödat dom ett visst antal gånger och då blev jag orolig att jag inte skulle kunna levla upp så mycket jag behöver för att komma vidare😅 får se hur det går framöver😆
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast
Jag börjat med Nobody Wants to Die. Lite segt detektivarbete, men spännande, välgjort och väldigt fina miljöer. Man vill komma vidare.
Battlefield 2042 på Xbox series X
Förstår egentligen all kritik mot detta spel. Jag tycker att multiplayern är bra och rewarding.
Vill egentligen spela Black Myth Wukong eller Enotria men både de spelen är försenade till Xbox. Däremot blir det nog Space Marine 2 när det släpps.
Halvvägs nu.
Finner det alltid en bra sak när man verkligen VILL grinda. Saker kostar en massa, utrymmet att samla saker att sälja är begränsat och tiden man kan spendera i en grotta är inte oändlig så det blir en massa rännande fram pch tillbaka... men känslan när man uppgraderat sin utrustning och lyckas knuffa den det där sista steget som även innebär att den kan gå sönder delvis om uppgraderingen misslyckas är fet. Dessutom känns det så svårt att prioritera vilka färdigheter man vill applicera på de slots som finns tillgängliga.
Anti-rost är givet, för annars kan fiender pajja ens utrustning om det vill sig illa. Blindness är också givet på ens vapen, då det ofta ger effekt och renderar många fiender mycket mindre farliga. Därefter blir det svårt att välja.
Det är... ojämnt... visuellt. Borde med lätthet kunna rulla i 60 bilder i sekunden men rullar i 30 med lite slowdowns ibland. Det är inget som stör gameplay, men så som spelet jobbar rent grafiktekniskt är det oförsvarbart. Vidare har det någon skitskum blur-effekt på bakgrunder. Istället för att bli "mjuka" blir de lågupplösta när de inte är i fronten, i fokus. Alltså... vi snackar typ NES/SNES-upplösning. Det är nästan som ett PS1-spel uppskalat till efterföljande generations upplösning. Samtidigt är estetiken charmig, även om de borde ha försökt variera utseenden på labyrinterna mer, men det verkar höra genren till att erbjuda enformig grafik i grottor.
Nåja.
13 timmar spelade.
Började spela Dave the diver igår kväll.
Men nu i morse refundade jag det.
Tilltalades inte av gameplay.
Får fundera vidare vad nästa Steam deck spel ska bli nu ist.
Kanske fortsätter på spiderman temat med Miles Morales 🤔
Det blev Days Gone.
Börjat spela idag fungerar bra i 35-45 FPS på Steam deck. Kör utan FSR.
Än så länge nöjd 🙂👍
https://i.imgur.com/pjbAwAq.jpeg
Halvvägs nu.
Ser ut som Chokobo mystery dungeon. Jag gillar verkligen det spelet men har inte spelat det så mycket... bara några timmar med Wii-versionen hos en kompis.
Jag skulle nog rekommendera att du spelar Switch-versionen med en emulator för optimal visuell upplevelse, jag funderar på att göra det iaf... jag gillar mystery dungeon-genren
Nu har jag gjort ett upphåll med Dark Souls 2 och börjat med Starfield, och det ser verkligen jättesnyggt ut i 4K🤩 ok... nu hade jag inte rikigt något annan val än att spela i 4K eftersom spelet inte tillåter att man byter till annan upplösning när det är fullscreen... jag hade nog testat 1440p för bättre framerate om det gått, men annars har frameraten varit väldigt stabil och inte störande alls trots att det är under 60fps.
Är drygt 22 timmar in i spelet nu och har väldigt ont om plats att förvara resources... trots jag snabbt snodde ett rymdskepp med över dubbel cargo😅
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast
Hoppar hejvilt just nu bland spel... så förutom Starfield så har jag börjat med lite Avatar: Frontiers of Pandora som till skillnad från Starfield både krashat och har stora grafiska buggar plus att man inte kan ställa in vilka knappar man vill styra med... eller rättare sagt det sparas inte och man måste ställa om det varje gång man startar spelet😒 Grafiken är väldigt snygg dock. Känner mig inte så motiverad att fortsätta spela förens dom fixat så kontrollerna sparas.
Och sedan fortsätter jag med det tredje och sista av NDS Castlevania-spelen från Dominus Collection, Order of Ecclesia. Som är väldigt bra precis som dom tidigare spelen i samlingen, det har ett hub-system precis som Portrait of Ruin.
Och eftersom jag blev så sugen på metroidvania-spel i o.m. alla Castlevania-spel jag spelat på sistone så började jag med Ultros, jag var lite skeptisk först när jag märkte att det skulle loopas flera gånger... alltså att man börjar om från början om och om igen... är lite som Rogue och Majora's Mask, men nu har jag kommit in i hur det funkar och det är ett väldigt kul spel. Den grafiska stilen är häftig... länge sedan jag såg en så utflippad stil... senaste måste varit Verminator på Atari ST 🙃
Det har även blivit lite The Wolf Among Us även om det ryktats om en remaster nyligen så ska jag nog spela igenom den gamla versionen för det ser fortfarande snyggt ut 👍
Såg att jag har en del Trophies i Dark Souls Remastered som jag inte har plockat hem.
Startade upp en ny gubbe och fick genast stryk. xD Alltså när man inte har muskelminnet aktivt är det ett förjävligt elakt spel.
Tiden bara försvinner när man spelar. Förövrigt ser det fortfarande snyggt ut trots inga moddar aktiverade och i 4K med HDR.
Black Myth Wukong, Silent Hill 2 remake och Zelda Echoes of Wisdom får nog vänta ett tag.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hoppat mellan många spel det senaste som D4, Grim dawn, Last Epoch, AoW4, Cyberpunk 2077, Grounded och Skyrim.
Tror jag har bestämt mig för att lägga fokus på Skyrim med massa mods, bla Another Life. Har skapat en ny gubbe (survival mode) som inte följer main storyn och började äventyret efter att ha kommit med en båt till Solitude. Första jag gjorde var att sälja saker jag inte behövde och köpte utrustning och vapen. Försöker nu hitta jobb så jag kan få pengar till att köpa en häst så jag kan utforska och ta mig runt snabbare. Än så länge har jag levererat öl till en snubbe som i sin tur gav mig ett jobb att undersöka en grotta där det tydligen hänt skumma saker. Spännande!
Börjat spela Max Mustard och kommit en bit.
Ska försöka klara ut det innan Batman 😎
Prince of Persia the lost crown på Switch. Riktigt bra måste jag säga. Hade höga förväntningar men dom infriades med råge.
Street Fighter 6 på PC. Street Fighter är alltid kul men det är tufft motstånd online. Många som är riktigt bra även i lägre divisioner eller kanske bara jag som börjar bli gammal 😆. Training mode är i alla fall utmärkt och det är lätt att se hur många frames varje move tar. Det som förvånade mig är hur pass kul nya singel player mode är. Känns nästan som Yakuza
Prince of Persia the lost crown på Switch. Riktigt bra måste jag säga. Hade höga förväntningar men dom infriades med råge.
Street Fighter 6 på PC. Street Fighter är alltid kul men det är tufft motstånd online. Många som är riktigt bra även i lägre divisioner eller kanske bara jag som börjar bli gammal 😆. Training mode är i alla fall utmärkt och det är lätt att se hur många frames varje move tar. Det som förvånade mig är hur pass kul nya singel player mode är. Känns nästan som Yakuza
Har precis börjat med Prince och persia lost crown men på steam deck.
Jag håller med riktigt kul. Det var länge sen man tänkte så om ett Ubisoft spel 😄
Nu är det Sword And Fairy: Together Forever som gäller.
Det var/är just nu billigt på playstation store så hostade upp slantarna. Det är ett Kinesiskt Action RPG med mkt influenser från tales spelen i striderna. Är än så länge roligare än jag trodde det skulle vara.
Skulle väl inte gå så långt o säga som det är ett GOTY spel, det har sina brister, men gillar man action RPG har det här spelet enormt myckjet att erbjuda och riktigt coolt med fokus på Kinesiskt mytologi och så.
Och idag kan man köpa det för nästan noll och inget på diverse reor.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.