Switch-försäljningen sjunker med 31 %, Nintendo sänker förväntningar – Switch 2-planerna oförändrade

Robot
Switch-försäljningen sjunker med 31 %, Nintendo sänker förväntningar – Switch 2-planerna oförändrade

Switchen fyller snart åtta år.

Medlem

Låter sunt! Ska bli intressant att se vad de kommer med i april.

Edit: Se vad som avtäcks innan 1 april 2025. Tänkte det var dagen för eventet, vilket hade varit lite märkligt…

signatur

Change is the only constant

Medlem

Satte nästan kaffet i halsen. Fick läsa en gång till. Tolkade rubriken först som att det det inte fanns några planer på en switch 2, då försäljningen av switch sjunkit. Insåg sen att det bara inte fanns några NYA planer.

Medlem
Skrivet av PErik:

Satte nästan kaffet i halsen. Fick läsa en gång till. Tolkade rubriken först som att det det inte fanns några planer på en switch 2, då försäljningen av switch sjunkit. Insåg sen att det bara itne fanns några NYA planer.

Nästan så man börjar tro det med tanke på hur tyst det är på den fronten från Nintendo.

It's not a lake, it's an ocean

12,5 miljoner sålda konsoler under det åttonde räkenskapsåret måste väl ändå vara något slags rekord?

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

12,5 miljoner sålda konsoler under det åttonde räkenskapsåret måste väl ändå vara något slags rekord?

Verkligen, blir i så fall nästan lika många sålda under åttonde året som totalt antal sålda Wii U-enheter under dess livstid

Medlem

Känns som det blir perfekt nu med Switch 2 i mars 2025...

Medlem

Fantastiskt ändå att det finns 12,5 miljoner potentiella köpare som inte har köpt ett switch än. Fast de kanske är inne på 2:a rundan.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Fantastiskt ändå att det finns 12,5 miljoner potentiella köpare som inte har köpt ett switch än. Fast de kanske är inne på 2:a rundan.

Double dip - Även när det gäller konsoler, känns faktiskt som något som har blivit vanligare de senaste generationerna.

signatur

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Sanning med modifikation, de har ju släppt både Lite och OLED varianter på senare år.

Ändå. Imponerande siffror helt klart. Inte helt insatt, men den ligger väl dessutom kvar på - eller väldigt nära släppriset?

Medlem
Skrivet av PErik:

Satte nästan kaffet i halsen. Fick läsa en gång till. Tolkade rubriken först som att det det inte fanns några planer på en switch 2, då försäljningen av switch sjunkit. Insåg sen att det bara inte fanns några NYA planer.

Tolkade det så jag också och blev nästan lite kallsvettig 😅

Äh, det behövs inga nya konsoler. Finns ju gott om gamla maskiner som gott och väl räcker för alla spelare.
#sägnejtillnytt

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Double dip - Även när det gäller konsoler, känns faktiskt som något som har blivit vanligare de senaste generationerna.

Man kan inte ha för många switch i hemmet.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Haha, om ekonomin tillät det hade jag inte haft något emot att ha flera enheter lite här och där!

signatur

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Shadee:

Sanning med modifikation, de har ju släppt både Lite och OLED varianter på senare år.

Ändå. Imponerande siffror helt klart. Inte helt insatt, men den ligger väl dessutom kvar på - eller väldigt nära släppriset?

Jo, men det är ju varianter av samma produkt i grunden (även om Lite, den minst populära, sticker ut lite).

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Barnen har inte haft en Switch och är faktiskt lite sugen på att köpa en OLED nu i vinter. Givetvis vet jag att det kommer en ny under 2025, gissar på senare delen. Köpte en vid release, men då fanns det inga spel och barnen ville bara spela ipad så sålde den ganska omgående faktiskt. Nu är de äldre och är sugna på lite mer "spel" än Roblox. Så då är frågan om man kan få tag i begagnad? Är lite orolig för att få tag i en som inte är 100%. Ingen som vill avyttra sin inför Switch2? Har inte spelat ett enda Switch-spel mer än första Zelda och MK8.

Kommer de fysiska spelen från Switch vara kompatibla på nya Switch 2 tror ni? Eller är det bara digitala?

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av sealc:

Så då är frågan om man kan få tag i begagnad?

Hade Switch förut, fick tillbaka typ 80% av inköpsvärdet på allt vilket är fördelen med en current gen/populär konsol. Ser fram emot att plocka upp Switch i framtiden, många bra spel.

Lär vara en och annan barnfamilj som kränger sin samling på Tradera om några år. Man kan ju köpa en Wii-samling billigt numera, men sen kommer det en period när 'barnen blir nostalgiska' & har stor köpkraft (+30) och vill ha tillbaka sina bardommsminnen, och så går priserna upp igen.

Gäller att hitta "the sweet spot" att köpa i marknaden, med tanke på hur många Switch som sålts kan det nog uppstå ett överutbud när 'alla' ska ha Switch 2.

Medlem
Skrivet av xollerx:

Hade Switch förut, fick tillbaka typ 80% av inköpsvärdet på allt vilket är fördelen med en current gen/populär konsol. Ser fram emot att plocka upp Switch i framtiden, många bra spel.

Lär vara en och annan barnfamilj som kränger sin samling på Tradera om några år. Man kan ju köpa en Wii-samling billigt numera, men sen kommer det en period när 'barnen blir nostalgiska' & har stor köpkraft (+30) och vill ha tillbaka sina bardommsminnen, och så går priserna upp igen.

Gäller att hitta "the sweet spot" att köpa i marknaden, med tanke på hur många Switch som sålts kan det nog uppstå ett överutbud när 'alla' ska ha Switch 2.

Tänkte att det var läge när alla ska köpa Switch 2. Men verkar inte vara än då. För folk ska ju ha nypris

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av Shadee:

Men det gör ju alla t.ex. ps2 slim, ps3 slim, alla xbox 360-varianterna etc.

Skrivet av GustavA:

Tänkt tanken men blir så dumt när man inte kan synka saves och profiler mellan enheter.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Tänkt tanken men blir så dumt när man inte kan synka saves och profiler mellan enheter.

Jag har två maskiner, den första har jag gett till grabben som mest spelar handhållet. Och det är här det magiska kommer… TVÅ dockor! Underbart att kunna docka i vardagsrummet och sovrummet!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Jag har två maskiner, den första har jag gett till grabben som mest spelar handhållet. Och det är här det magiska kommer… TVÅ dockor! Underbart att kunna docka i vardagsrummet och sovrummet!

Två docks e nice. Köpte en Genki covert dock för ändamålet, trevlig liten sak som även stödjer allt annat med en skärm som har usb-c.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Två docks e nice. Köpte en Genki covert dock för ändamålet, trevlig liten sak som även stödjer allt annat med en skärm som har usb-c.

Jag är lite feg, inte vågat mig på tredjeparts lösningar eftersom ett par switchar blev brickade 😁 vet dock inte om det endast gällde v1 maskinerna.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

2.6 miljoner för Zelda Echoes of Wisdom på 5 dagar är ganska bra alltså.

Medlem
Skrivet av Enartz:

Jag är lite feg, inte vågat mig på tredjeparts lösningar eftersom ett par switchar blev brickade 😁 vet dock inte om det endast gällde v1 maskinerna.

Mmm man ska vara försiktig men Genki verkar pålitliga och har gott rykte. Har en v1 maskin och den är inte brickad än. 😅

1
Skriv svar