Prince of Persia: The Lost Crown-teamet sägs ha blivit upplöst

Robot
Prince of Persia: The Lost Crown-teamet sägs ha blivit upplöst

För att jobba på projekt med större kommersiell potential.

#Prince-of-persia, #The-lost-crown, #Ubisoft

Medlem

Synd, det är ett bra spel och hade gärna sett mer liknande titlar.

Avstängd

Låter drygt och artisiskt surt att de lägger ned för att det inte är kommersiellt nog, men är väl ändå ok. Är ju inte så konstigt om Ubisoft behöver gubbar till annat nu när de inte ligger så bra till.

I framtiden kan de gå tillbaka till Prince of Persia, förhoppningsvis.

Medlem

Väldigt tråkigt, gillar verkligen spelet än så länge. Har inte hunnit spela klart än. Men tyvärr är det ju så det fungerar säljer det inte blir det inga uppföljare.

Medlem

Det var väl ingen som frågade efter detta spel från början ens? är ju skillnad på att göra ett bra spel och ett spel som folk verkligen vill ha. Har det själv på min backlog men det hade inte varit ett spel jag köpt om det inte vore för ubi+

signatur

1# FZ Troll

Medlem

steam dag ett och ett pris som passar hade nog hjälpt oerhört mycket.

Är kanske inte rättvist men i allmänhet så ser inte marknaden en "side-scroller" som ett 60 euro vid launch spel.

Hade det släppts och kostat 20-30 euro vid launch och dessutom på steam samtidigt så hade spelet haft en mycket större chans att bli säljsuccé.

Medlem

Synd, det är ju ändå ett spel som gör mycket bra. Som ovan, prissättningen osv kändes inte realistisk.

Kul gameplay och utmärkt plattformande, men storyn och karaktärerna var verkligen 1/10.

Medlem

Det var väl väntat, oerhört trist dock då det är ett väldigt bra spel. Folk gapar konstant att utvecklare inte vågar testa något nytt eller lite mer originellt, och just Ubisoft skriks det ju ironiskt nog väldigt ofta på. Men när de sedan väl får det, så…

Men jag kan samtidigt även se hur ett spel i 2D kan vara svårt att sälja in idag, inte ens alla hyllningar eller den lägre prislappen vid release lockade. Har länge gått att köpa för under 300 kr, dessutom. I alla fall fysiskt till konsolerna.

Enorm kudos för att all VA finns på persiska, riktigt fett!

Medlem

Mycket bra. Fortsätt stänga ner studios, de behövs inte längre.

Medlem
Skrivet av Piigge:

steam dag ett och ett pris som passar hade nog hjälpt oerhört mycket.

Är kanske inte rättvist men i allmänhet så ser inte marknaden en "side-scroller" som ett 60 euro vid launch spel.

Hade det släppts och kostat 20-30 euro vid launch och dessutom på steam samtidigt så hade spelet haft en mycket större chans att bli säljsuccé.

Vet inte vad det kostade till PC, men kostade 499 kr fysiskt vid release till konsolerna i Sverige iaf enligt Prisjakts prishistorik, och gick därefter hyfsat snabbt ner i pris.

Jag köpte själv det några månader efter release för 279 kr fysiskt till PS5.

Medlem

Blev klar med det igår, tråkigt att höra detta. Hade gärna spelat en 2:a i framtiden!

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Man undrar ju var den "moderna publiken" som man numera hela tiden riktar sig mot, håller hus.

Medlem

Varför spelar inte folk roliga och bra spel? Det hela påminner om HighFi Rush, vilket ger en tår i ögat

Medlem
Skrivet av pazu:

Mycket bra. Fortsätt stänga ner studios, de behövs inte längre.

lol wut??

Medlem

Suck. Alltså när de lägger ett orimligt pris vid launch och samtidigt slänger upp det på sin prenumerationstjänst, vad förväntar de sig i försäljning? Släpp det till alla format direkt för ett rimligt pris och se pengarna rulla. Det är ju ett bra spel. Och nej vi behöver inte onödiga extraköp i ett singelplayer spel.

Varför skulle en del två motverka försäljning av första spelet om de släpper det en tid efter om något år?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Suck. Alltså när de lägger ett orimligt pris vid launch och samtidigt slänger upp det på sin prenumerationstjänst, vad förväntar de sig i försäljning? Släpp det till alla format direkt för ett rimligt pris och se pengarna rulla. Det är ju ett bra spel. Och nej vi behöver inte onödiga extraköp i ett singelplayer spel.

Varför skulle en del två motverka försäljning av första spelet om de släpper det en tid efter om något år?

Jag håller med dig till 100%! Du satte verkligen rätt ord på det hela.
Det är anmärkningsvärt att dom inte förstår att dom skjuter sig själva i foten.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Vet inte vad det kostade till PC, men kostade 499 kr fysiskt vid release till konsolerna i Sverige iaf enligt Prisjakts prishistorik, och gick därefter hyfsat snabbt ner i pris.

Jag köpte själv det några månader efter release för 279 kr fysiskt till PS5.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

yes, jag var off med 10 dollar, kostade 50 dollar vid launch. fortfarande troligtvis för dyrt för marknaden, som speglades i försäljningen. tråkigt då spelet är ganska bra.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

lol wut??

Det finns tusentals spel varav hundratals av de är fantastiska och hälften av de är open world vilket innebär hundratals timmar av spel PER TITEL! Med andra ord så är vi klara: Vi har skapat mer spel än vad som behövs så nu kan vi skala av 95% av spelbranchen. Endast SUPERGRYMMA spel kommer sälja framöver. Räcker inte längre med något som är bra. Måste vara super-duper-revolutionerande annars kommer VÄLDIGT FÅ människor köpa det.

Medlem

Kalla mig gammaldags men jag vill spela som prinsen i ett Prince of Persia-spel.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kalla mig gammaldags men jag vill spela som prinsen i ett Prince of Persia-spel.

Jag hade inte klagat på en remaster utav klassikerna 😀

signatur

It´s a me

Skrivet av PixelGamer:

lol wut??

Pazu har skrivit många gånger att det gjorts tillräckligt med spel så nya behövs inte och därmed bör spelstudios stängas.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Varför spelar inte folk roliga och bra spel? Det hela påminner om HighFi Rush, vilket ger en tår i ögat

Undrar precis samma sak också. Spelar många typer av spel men jag tycker att denna typ av metroidvania är bland de roligaste att spela. Säkert bara jag som är gammal och inte hänger med längre på vilka spel man ska spela😆

Medlem

Detta spel är fanimej topp tre på metroidvanias enligt mig, kanske det bästa t om om man ser till helheten.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ingen är förvånad över att Ubisoft kommer lägga ner/bli uppköpta. De gör allt vad de kan för att undvika att få fans.

Lite humor när en av deras tidigare PoP inte ens fick något slut på PC för att de skippade att släppa DLCt till steam.

Avstängd

Det är ju synd, ser ut att vara ett bra spel trots ubisodt
har satt det på wishlist för hade glömt bort detta spel.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Pazu har skrivit många gånger att det gjorts tillräckligt med spel så nya behövs inte och därmed bör spelstudios stängas.

Tänker han likadant kring film, musik, litteratur etc?

Medlem

Jag gillade spelet väldigt mycket. Jag tycker det var det mest balanserade och ”on point för vad det skulle vara” som Ubisoft gjort på länge.
Med det sagt så var jag ganska nöjd efter 25h spel och såg inte direkt fram emot nya DLCs.
Men jag tycker de som jobbat med spelet ska vara stolta över det de skapade. Spelet gav pluspoäng till Ubisoft som brand.

Det är säkert lättare att lyckas med ett lite mindre spel än deras storprojekt men ibland är det bättre att göra något mindre men göra det bättre istället. På så sätt så är det kanske lite tråkigt att det inte blir en tvåa då de kanske skulle fått chansen att bygga vidare på konceptet och försöka utveckla konceptet med fokuset på att fortsätta göra det man gör bra.

Medlem

Ja som man bäddar får man ligga, har bara sig själva att skylla.

Medlem

Jag gillar genren och spelet verkar riktigt bra.

Jag väntar dock tills priset är under 200 kr.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag gillar genren och spelet verkar riktigt bra.

Jag väntar dock tills priset är under 200 kr.

Upplever samma här.

Marknadsföringen har för egen del inte lyckats locka mig alls och då gillar jag verkligen Metroidvanias.
Nu verkar till och med många ha det på top 5 bästa spel i år, så det är lite lockande.

Finns dock ingen anledning att stödja utvecklaren eftersom att dem inte finns kvar och det är bättre att vänta på REA med expansioner inkluderat.

Jag får intrycket att dem gjorde samma sak med Fenyx Rising, det fick ju bra respons men hade fruktansvärd marknadsföring.
Det är ju inte heller ovanligt att första spelet i en ny serie inte går så bra eftersom att det kommer från ett okänt/nytt varumärke, men det verkar inte vissa utgivare förstå. Jag är 100% att en uppföljare till Days gone, Fenyx Rising och detta spel hade gått betydligt bättre, speciellt med uppbackning av att de viralt lyckats bra och att det spridits över tid.

12
Skriv svar