På allmän begäran – nu tar vi spelhelg!

Medlem
Skrivet av Freddan:

Blir några uppdrag i Advance Wars :).

Wehey! Underbart! Första vändan eller omspelning?

Medlem
Skrivet av Viggez:

Sugen på en Quest 3 och Alyx. Aldrig testat VR innan heller.

Quest 3s släpps ju snart om den inte redan är ute. Det är en budgetvariant av vanliga 3an och kommer väl hamna på runt 4tusen om du skulle vara nyfiken att testa men inte sugen att lägga för mycket pengar.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Quest 3s släpps ju snart om den inte redan är ute. Det är en budgetvariant av vanliga 3an och kommer väl hamna på runt 4tusen om du skulle vara nyfiken att testa men inte sugen att lägga för mycket pengar.

Vill nog köra vanliga 3an för att få en bättre upplevelse, tror det är värt det. Väntar på rea. Värsta fall får jag sälja eller lämna tillbaka om det inte skulle vara något för mig.
Har du testat Questen och vad tycker du i så fall?

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Kan tänka mig att det är kul att ha sånt sparat!

Spelade du själv originalet?

Och om du gjorde det har du även provat remaken?

Om inte... gört, du blir inte besviken.

Medlem
Skrivet av Arancil:

Wehey! Underbart! Första vändan eller omspelning?

Åhh någon annan som uppenbart gillar spelet :).

Jag körde ettan på GBA för cirka 20 år sedan och jag minns det med glädje. Osäker dock om jag körde klart det då.

Köpte remaken som även innehöll 2an på Switch för ett tag sedan. Blev perfekt att börja spela nu kände jag efter att ha spelat alldeles för mycket Baldurs Gate 3.

Är fortfarande på kampanjen på 1an. Är på 35% eller något sådant. Fascinerande vad genomtänkt spelet är ändå. Skall bli att se vad 2an innehåller framöver!

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Skribent
Skrivet av Lofa:

Spelade du själv originalet?

Och om du gjorde det har du även provat remaken?

Om inte... gört, du blir inte besviken.

Jag har bara spelat originalet lite på C64 när jag var för liten för att begripa hur det funkade riktigt. Efter det har jag mest startat spelen och kollat lite hur de fungerar, men inte spelat igenom något av dem. Jag recenserade det fjärde spelet en gång i tiden, men det är ju något annat. Jag äger dock de här nyversionerna på flera plattformar och har planerat att spela dem en vacker dag.

Medlem
Skrivet av Viggez:

Vill nog köra vanliga 3an för att få en bättre upplevelse, tror det är värt det. Väntar på rea. Värsta fall får jag sälja eller lämna tillbaka om det inte skulle vara något för mig.
Har du testat Questen och vad tycker du i så fall?

Ja, vill du ha en standard 3 så ska du absolut köpa en. Den gick ju ner i pris iom att de ska lansera 3s. I alla fall 128gigsvarianten ner till 5400 och det var därför jag kände att det var dags att uppgradera.

Iom att 3s kommer ligga på runt 4tusen så skulle jag inte tro att 3an kommer sjunka mer i pris för då kommer det inte finns någon poäng i att köpa 3s. Men nu är det bara jag som spekulerar så det behöver inte alls stämma.

Jag har bara haft min 3a i två dagar så jag har inte hunnit klämma på den tillräckligt mycket för att göra några uttalanden än. MEN! Jag har ju använt min quest 2 i många timmar och det lilla jag kan säga är att det är en uppgradering på alla plan och att jag är nöjd med det lilla jag hunnit med att uppleva.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

12
Skriv svar