Alien Isolation-uppföljare bekräftad!
På originalets tioårsdag och allt.
#alien-isolation, #alien-isolation-2, #nyhetstips, #the-creative-assembly
Jaaaaaaaa..... Julafton för mig som dyrkar detta mästerverk. Fy fan vad jag blev glad av denna extremt oväntade nyhet.
Snälla släpp en välbehövlig 60 frames patch av originalet till PlayStation 5 generationen. 30 fps i 1a personläge tar emot...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Jag köpte det första på rea 1-2 år efter det släpptes.
Jag spelade och tyckte det var kalasbra tills jag kom till en del när man skulle ta sig förbi en mängd androider. Jag lessnade lite och tänkte "jag fortsätter imorgon" men av någon anledning blev det aldrig av att jag startade spelet igen.
Det kanske är dags att ta tag i det där...
Försökte härom dagen ta tag med att spela Alien Isolation, i VR. Men det såg så otroligt föråldrat ut att jag helt tappade lusten och gjorde en refund.
I VR vet jag inte hur det ser ut men vanliga Alien Isolation är det väl inget fel på.
Yes! Ett av mina topp 5 spel. Detta och F.E.A.R. är enda spelan jag upplevt där AI'n är i fokus. Så pass att man blev så imponerad att jag varvade Isolation 5 ggr.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Yes! Ett av mina topp 5 spel. Detta och F.E.A.R. är enda spelan jag upplevt där AI'n är i fokus. Så pass att man blev så imponerad att jag varvade Isolation 5 ggr.
Första Half-Life är första spelet där A.I är i fokus på riktigt. Minns hur imponerad man blev över soldaterna som pratade sinsemellan och tog skydd, kastade granater och hånade en.
F.E.A.R tog väldigt mycket inspiration från det.
Det finns bra dagar, och så finns det bra dagar Spelar genom det första (så härligt att man kan skriva det nu), på PS5:an.
I VR vet jag inte hur det ser ut men vanliga Alien Isolation är det väl inget fel på.
Köpte det enbart för att spela i VR. Har väldigt mycket annat som jag prioriterar nu så tog tillbaka pengarna innan tiden rinner ut.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag köpte det första på rea 1-2 år efter det släpptes.
Jag spelade och tyckte det var kalasbra tills jag kom till en del när man skulle ta sig förbi en mängd androider. Jag lessnade lite och tänkte "jag fortsätter imorgon" men av någon anledning blev det aldrig av att jag startade spelet igen.
Det kanske är dags att ta tag i det där...
Definitivt. En stor del av tjusningen med spelet är att lista ut hur man ska ta sig igenom svåra passager. En viktig bit är grejerna man kraftar. De är verkligen användbara på olika sätt. Spelet blir dessutom ännu roligare när man spelar om det.
Grymt, låt det nu bara inte vara på Unreal Engine for gods sake.
Varför skulle det vara ett problem? UE5 är riktigt bra.
I övrigt: riktigt bra nyheter!
Försökte härom dagen ta tag med att spela Alien Isolation, i VR. Men det såg så otroligt föråldrat ut att jag helt tappade lusten och gjorde en refund.
Alltså, kan det vara så att du missförstår hela designen? Det är ju retrofuturistiskt, det vill säga att det ska ju se ut som det gjorde när filmskapare på 70-talet föreställde sig framtidens rymdresor. Designen funkar klockrent, enligt mig och bidrar mycket till den ångestskapande stämningen.
Varför skulle det vara ett problem? UE5 är riktigt bra.
I övrigt: riktigt bra nyheter!
UE är INTE alls bra, har alltid varit riktigt opolerad och o-optimerat. Alla spel lider av pop-ins och grafiklagg.
1# FZ Troll