Robot
Satisfactory

Är precis vad det låter som: ett löpande band med tillfredsställelse.

#coffee-stain-studios, #satisfactory

Releasehästryttare

Min nerladdning blev precis klar!

Medlem

Härlig recension! Får man fråga hur långt du kom i faserna?

Tror du skrev fel angående startzonerna, allt är på samma karta så bara olika startzoner, inte olika planeter!

Ser fram emot att spela nu, hoppas på mycket nya saker att upptäcka. Speciellt den nya universella depån, kan hjälpa mycket.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Härlig recension! Får man fråga hur långt du kom i faserna?

Tror du skrev fel angående startzonerna, allt är på samma karta så bara olika startzoner, inte olika planeter!

Ser fram emot att spela nu, hoppas på mycket nya saker att upptäcka. Speciellt den nya universella depån, kan hjälpa mycket.

Aah, det uppfattade jag aldrig, men det gör ju saker ännu mer spännande.

Jag kom rätt långt i faserna, hade tåg, självgående lastbilar grejor. Hade börjat forska på raketbräsle. Men sen började jag om också några gånger för att kolla saker.

Ska fortsätta spela nu mer avslappnat efter recensionen så kanske blir så jag startar om igen?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Aah, det uppfattade jag aldrig, men det gör ju saker ännu mer spännande.

Jag kom rätt långt i faserna, hade tåg, självgående lastbilar grejor. Hade börjat forska på raketbräsle. Men sen började jag om också några gånger för att kolla saker.

Ska fortsätta spela nu mer avslappnat efter recensionen så kanske blir så jag startar om igen?

Det är många som tror, kartan är rätt så stor så man stöter på de andra zonerna så småningom! Aldrig fel att starta om och ta med sig alla kunskaper in till en ny omgång.

signatur

Releasehästryttare

Efter att nu ha spelat 3 timmar är jag både glad och besviken.

När spelet flyter så är det bättre men när man hoppar ut ur menyer och bygger byggnader är det riktigt laggigt nu vilket är frusterande.

Världen är snyggare och stids delen är bättre än vad den va i EA.

spelets "ai" är betydlig mer pratsam när man uppgraderar och lär sig nya saker.

Ljudet i öken har ändrats, nu är nätterna betydlig mer skrämmande med saker som skriker och låter.

Skall hoppa in och köra mer strax så återkommer senare ikväll/natt.

Medlem

Någon som har tips på hur man får datorn att inte gå på högvarv när man spelar det?
Jag är svettig av all värme som sprutar ut som burken,

Medlem

Har legat lite lågt efter att jag spelade mycket för ett par år sedan, ville vänta in 1.0. Jag hade hoppats på lite bättre musik men i övrigt är ju spelet toppen.

Medlem

Flyter på som smör på både min burk och tjejens lite äldre.
Skitkul. Går inte stänga av.

Fick ett achievement med anspelning till Critical Role när jag plockade upp en Mercer Sphere (upptäckt av en Dr DM Mercer).
Har de haft nåt samarbete eller nåt som gått mig förbi?

Releasehästryttare

Well, dags att avsluta för dagen då det är en bug som gör att kol kolkraftverken inte kan ta emot kol just nu i denna versionen.

Hoppas de löser den tidigt i morgon bitti, för annars så är det näst omöjligt att göra nån progress.

Pillade lite mer med inställningarna så nu fick jag det att flyta bättre så mindre lagg när jag bygger och går ur menyer!

Medlem

dag ett färdig, har ingen aning om vad jag håller på med, men antar att det blir lättare ju mer man spelar. känner mig väldigt begränsad på resurser, vet att dessa är normal och impure, men sen när man får snabbare conveyor belts är tanken att man ska gruppa ihop flera nodes till ett band?

Medlem

skitkul spel, jag har det på epic. har lirat det rikligt och det är helt klart värt sitt pris.

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Piigge:

https://i.imgur.com/dIuFwBk.png

dag ett färdig, har ingen aning om vad jag håller på med, men antar att det blir lättare ju mer man spelar. känner mig väldigt begränsad på resurser, vet att dessa är normal och impure, men sen när man får snabbare conveyor belts är tanken att man ska gruppa ihop flera nodes till ett band?

Snyggt!
Brukar vara klokt att gruppa ihop, speciellt om du ska leda saker från långt bort, eller bara för att ha färre band som åker omkring överallt

Medlem
Skrivet av Piigge:

https://i.imgur.com/dIuFwBk.png

Det är lite det som är tanken, man återvänder till sina gamla fabriker när man får bättre bälten och gruvbrytare. Fabrikerna kanske blir kvar och gör sitt men man får ett nytt överflöd av råvaror som kan användas på andra ställen.

Oftast så brukar använda min överklockning på gruvbrytarna för att få ihop rätt antal resurser till en ny fabrik. Brukar ha en idé vad jag vill producera, gå igenom vilka nodes jag vill använda och sen planera steg för steg efter det så allting används så effektivt som möjligt.

signatur

Medlem

Enda problemet med Satisfactory för min del är att jag äger det på Epic, köpte det när det bara fanns där. Gillar spelet väldigt mycket men launcher tjafsar konstant, glömmer bort vem jag är och vägrar acceptera lösenord eller logga in ordentligt, och när man väl gör det så hoppar Epic alltid till förstasidan ca 20 sekunder efter man bytt till något annat, ex. Biblioteket eller liknande.
Väldigt tråkigt då jag tycker väldigt mycket om spelet, men kommer nog aldrig att bli av att spela igen

Releasehästryttare

Kört lite nu på morgonen!

Lösningen på kolkraftverkens problem är att du måste alltid ha kol med dig i dit inventory då funkar dem.

1-2 timme till så har jag låst upp olja.

Medlem

Skönt att de har lagt in en proper tutorial. Provade spelet en gång för ett par år sedan. Fastnade tidigt och visste inte riktigt hur man skulle komma igång då det var ganska ointuitivt. Fick spelet väldigt billigt (humble bundle) och har ändå mängder av andra spel att spela, så väntade på 1.0. Ska bli skönt att spela det igen och se om man kan komma igång ordentligt nu.

Ser intressant ut, men lite kluven till att bygga "bara för byggandets skull". Liksom, what's the point? Varför bygger jag? Bara för att bygga mer? Tycker det låter lite aimless baserat på beskrivningen, men story-läget kanske ger en viss struktur?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ser intressant ut, men lite kluven till att bygga "bara för byggandets skull". Liksom, what's the point? Varför bygger jag? Bara för att bygga mer? Tycker det låter lite aimless baserat på beskrivningen, men story-läget kanske ger en viss struktur?

Vet inte vad storyn tillför men du har mål framför dig att bygga ut rymdplattformen i olika faser som kräver olika produkter som blir mer och mer komplicerade.

signatur

Medlem

De må ha lagt till en story, men jag gissar att den kommer att vara hur tunn som helst.

Vad är poängen med att spela Tetris? Rotera massa fomer? Finns ju ingen story!

Hur många spelar Minecraft för någon story?

Har något Sims-spel någon story?

Satisfactory tilltalar en viss typ av spelare. Du bygger för att bygga mer, effektivisera. Utforska lite. Bygga ännu mera. Effektivisera ytterligare. Och så fortsätter det.

Skribent

Storyn ger en viss struktur utan att egentligen störa det andra. Det jag uppskattar är att jag i alla fall får en mening i varför jag är på planeten och gör det jag gör. Sen efter det är saker rätt fritt.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Håller med, verkar ”för fritt”?
Fastnade aldrig för Minecraft pga att man inte hade några mål.
Spel förr hade ett slut, då var man liksom klar, man kände sig duktig som klarade det.

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tjejen vill spela på vår värld medans jag är på jobbet, så jag har lagt upp en dedicated server.
Funkar hur bra som helst, tills jag lämnar. Då tar det 30s sen kickar servern ut henne.

Hon har spelet på Epic, jag på Steam. Vi är på samma nätverk. Jag har servern på min dator.
Portforwarding och allt sånt är gjort.
Jag trodde jag hade koll på Dedicated servers, har ju haft alla möjliga såna igång till olika spel. Men nu har jag gått bet.
Nån som är duktigare än jag på sånthär?

EDIT: Verkar vara en bugg.

Skrivet av LancelotSwe:

Vet inte vad storyn tillför men du har mål framför dig att bygga ut rymdplattformen i olika faser som kräver olika produkter som blir mer och mer komplicerade.

Okej! Kan man bygga runt hela planeten alltså, eller vore det ett evighetsprojekt? Att det är en planet med olika miljöer låter intressant.

Skrivet av filbunke:

De må ha lagt till en story, men jag gissar att den kommer att vara hur tunn som helst.

Vad är poängen med att spela Tetris? Rotera massa fomer? Finns ju ingen story!

Hur många spelar Minecraft för någon story?

Har något Sims-spel någon story?

Satisfactory tilltalar en viss typ av spelare. Du bygger för att bygga mer, effektivisera. Utforska lite. Bygga ännu mera. Effektivisera ytterligare. Och så fortsätter det.

Haha, så klart. Jag menade absolut inte att det är något fel i det, ville mest bara reda ut om det kan vara något jag själv är intresserad av. Personligen behöver jag inga större story hooks, men gärna _nånting_ i alla fall att hänga upp byggandet i.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Storyn ger en viss struktur utan att egentligen störa det andra. Det jag uppskattar är att jag i alla fall får en mening i varför jag är på planeten och gör det jag gör. Sen efter det är saker rätt fritt.

Det låter ju bra, faktiskt!

Skrivet av Kimpur:

Håller med, verkar ”för fritt”?
Fastnade aldrig för Minecraft pga att man inte hade några mål.
Spel förr hade ett slut, då var man liksom klar, man kände sig duktig som klarade det.

Ja, så är det ju. Sen kan man ju i vissa spel skapa sina egna mål och "klara" dem på det sättet. Jag har aldrig spelat ett spel som detta, därav min kanske smått ignoranta fråga.

Medlem

Okej! Kan man bygga runt hela planeten alltså, eller vore det ett evighetsprojekt? Att det är en planet med olika miljöer låter intressant.

Kartan är stor så du har gott om saker att utforska och välja vart du ska bygga. Rymdplattformen är inget i spelet utan det ger dig mål att jobba mot hela tiden, du låser upp nya recept och nya byggnader.

Men gillar man inte såna här spel så är det inget för en. Men Satisfactory är ett om inte det bästa factory-byggarspelet just nu.

signatur

Releasehästryttare

Nån som hittat SAM än? I EA kunde man inte gå 100 meter utan att ramla över det (visst jag överdriver lite men ändå) men nu finns det inte var jag än letar.

Vill inte fuska och kolla upp det på en karta så skall leta igen så fort jag startar i morgon igen.

Medlem

Jag hittade en nod mitt i en rund vattenpöl, nära där jag har 3 kol nods.
Ser ut som en krater typ.

Releasehästryttare
Skrivet av Johnhedlund:

Jag hittade en nod mitt i en rund vattenpöl, nära där jag har 3 kol nods.
Ser ut som en krater typ.

Det tog mig 2 timmars letande idag men äntligen så hittade jag en på andra sidan kartan så nu äntligen kan jag scanna efter dem, nu måste jag bara ta mig tillbaks till basen igen ..

Medlem

Nedrans skit spel.......

Verkligen hatar dessa "ska bara spel" igår skulle jag å sambon kolla serie och skulle bara göra klart en produktionslina (5min) och så fåäort jag blev klar så dog elen, bara iväg och smälla upp 4st extra kolkraftverk! Och helt plötsligt så blir sambon sur för att det har gått över en timme och hon väntar fortfarande..

Releasehästryttare
Skrivet av norrby89:

Nedrans skit spel.......

Verkligen hatar dessa "ska bara spel" igår skulle jag å sambon kolla serie och skulle bara göra klart en produktionslina (5min) och så fåäort jag blev klar så dog elen, bara iväg och smälla upp 4st extra kolkraftverk! Och helt plötsligt så blir sambon sur för att det har gått över en timme och hon väntar fortfarande..

12
Skriv svar