Rockstar-anställda säger sig inte känna till någon GTA VI-försening

Robot
Rockstar-anställda säger sig inte känna till någon GTA VI-försening

Uppgift ställs mot uppgift.

#Gta-6, #Rockstar


Medlem

Skönt ☺️


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Då hoppas vi på det bästa.

Medlem

Hur lång tid de än hållit på ett nytt GTA, så är det positivt om det inte blir förseningar.


signatur

*hjärtana hade utgått från sortimentet - finns ej kvar när man registrerar sig*

Ryzen 7 5700X3D | Radeon RX 6600

Medlem

Skönt, då har vi nog både Switch 2 och GTA VI inom "kort"

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Hur lång tid de än hållit på ett nytt GTA, så är det positivt om det inte blir förseningar.

Eller rättare sagt är det ett skämt om de kommer med förseningar så här dags.

Rockstar har haft resurser och kapacitet att släppa det här spelet redan mååånga år tillbaka. De har bara sugit på karamellen och mjölkat GTA Online, lägg också till next-gen släppen och den där förjäkligt undermåliga remastertrilogin som de säljer för 600 spänn...


signatur

*hjärtana hade utgått från sortimentet - finns ej kvar när man registrerar sig*

Ryzen 7 5700X3D | Radeon RX 6600

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Eller rättare sagt är det ett skämt om de kommer med förseningar så här dags.

Rockstar har haft resurser och kapacitet att släppa det här spelet redan mååånga år tillbaka. De har bara sugit på karamellen och mjölkat GTA Online, släng också in next-gen släppen och den där förjäkligt usla remastertrilogin som de säljer för 600 spänn...

Tror lite att de också är rätt trötta på GTA-spelen, annars hade GTA6 släpps för länge sen för RDR2 var ju mer välutvecklad än GTA5 blev på långa vägar, tycker jag i alla fall. Men det stämmer nog som du säger att de mjölkat GTA online en hel del med.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Eller rättare sagt är det ett skämt om de kommer med förseningar så här dags.

Rockstar har haft resurser och kapacitet att släppa det här spelet redan mååånga år tillbaka. De har bara sugit på karamellen och mjölkat GTA Online, lägg också till next-gen släppen och den där förjäkligt undermåliga remastertrilogin som de säljer för 600 spänn...

Kan hålla med om att remaster spelen kunde de ha hoppat över, men rockstar är ju kända för att mjölka pengar det är ju ingen nyhet direkt

Däremot så tror jag knappast de haft möjlighet att släppa spelet tidigare, GTA V släpptes mellan 2013 och 2015 och sedan släpptes RDR2 2018 som tog över 8 år att skapa så jag förstår inte hur du tänker att de skulle haft möjlighet att ha kunnat släppa detta sedan "mååånga" år tillbaka? GTA V tog över 5 år att producera. Dessutom dyker det upp idioter om skall läcka spelet (2022) som gör att produktionen stoppas tillfälligt. Så nej jag tror inte Rockstar skulle haft möjlighet att släppa GTA VI tidigare, 2018-2025 ~7 år verkar ganska rimligt om man tittar historiskt sett


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Kan hålla med om att remaster spelen kunde de ha hoppat över, men rockstar är ju kända för att mjölka pengar det är ju ingen nyhet direkt

Däremot så tror jag knappast de haft möjlighet att släppa spelet tidigare, GTA V släpptes mellan 2013 och 2015 och sedan släpptes RDR2 2018 som tog över 8 år att skapa så jag förstår inte hur du tänker att de skulle haft möjlighet att ha kunnat släppa detta sedan "mååånga" år tillbaka? GTA V tog över 5 år att producera. Dessutom dyker det upp idioter om skall läcka spelet (2022) som gör att produktionen stoppas tillfälligt. Så nej jag tror inte Rockstar skulle haft möjlighet att släppa GTA VI tidigare, 2018-2025 ~7 år verkar ganska rimligt om man tittar historiskt sett

Njaeaueae jag kanske är optimist men tror att de hade kunnat haft GTA6 under utveckling ändå på ett eller annat vis parallellt med RDR2. För de hade ju RDR2 igång samtidigt som GTA5 så.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Njaeaueae jag kanske är optimist men tror att de hade kunnat haft GTA6 under utveckling ändå på ett eller annat vis parallellt med RDR2. För de hade ju RDR2 igång samtidigt som GTA5 så.

Vad jag har kunnat hitta så har samma studios har varit involverade i båda spelen

GTAV: Leeds, London, New England, San Diego, Toronto and Lincoln studios
RDR2: Leeds, London, New England, San Diego, Toronto, North and India studios

Men med tanke på hur komplexa och detaljerade spelen är så är jag inte förvånad över att krävs en del tid och resurser för att åstadkomma dessa. Måste ändå ge eloge till Rockstar att de lyckas leverera välgjorda releaser vid upprepade tillfällen och då har jag inte någon av remake utgåvorna i åtanke


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

1
Skriv svar