Path of Exile slår spelarrekord efter nya expansionen

Robot
Path of Exile slår spelarrekord efter nya expansionen
Medlem

tråckigt microtransaction fyllt skit spel

Medlem

Jättebra spel. Objektivt bättre än alla andra arpgs.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kul för dom! Deras säsong updateringar är som små expansioner och dom har uppdaterat i 10 år. Inte konstigt att Diablo 4 inte kommer nära den mängden content.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

tråckigt microtransaction fyllt skit spel

Absolut inte. Ett av få F2P-spel som går att spela utan att behöva betala en krona.

Dödgrävaren
Skrivet av Derix:

Absolut inte. Ett av få F2P-spel som går att spela utan att behöva betala en krona.

Knappt asså, ja det går tekniskt sett men det är så mycket random småloot att om man inte köper en stashtab bundle för typ 200 spänn så är det direkt ovärt.

Fantastiskt spel ändå såklart, och de försöker ändå hålla microtransactions så rättvisa man kan.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Knappt asså, ja det går tekniskt sett men det är så mycket random småloot att om man inte köper en stashtab bundle för typ 200 spänn så är det direkt ovärt.

Fantastiskt spel ändå såklart, och de försöker ändå hålla microtransactions så rättvisa man kan.

Njae, det är bara att lägga in ett loot filter så slipper du allt random bös som droppar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Derix:

Absolut inte. Ett av få F2P-spel som går att spela utan att behöva betala en krona.

kul att du tycker det, det är dock fel

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

kul att du tycker det, det är dock fel

Objektivt sett har du också fel 🙂
Har en polare som älskar spelet och inte betalat. Så vem som har fel är ju upp till var och en.
Själv har jag inte någon direkt åsikt, testade spelet för något år sedan för att d4 var för enkelt men kände inte att poe var för mig.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Objektivt sett har du också fel 🙂
Har en polare som älskar spelet och inte betalat. Så vem som har fel är ju upp till var och en.
Själv har jag inte någon direkt åsikt, testade spelet för något år sedan för att d4 var för enkelt men kände inte att poe var för mig.

kul att din polare har fel

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

tråckigt microtransaction fyllt skit spel

Haha du har inte bara fel utan är något djävulskt bitter med, är spelet måhända för svårt för sur-farbrorn?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha du har inte bara fel utan är något djävulskt bitter med, är spelet måhända för svårt för sur-farbrorn?

https://www.pathofexile.com/shop

så det här är inte microtransactions? är det här gratis?

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

https://www.pathofexile.com/shop

så det här är inte microtransactions? är det här gratis?

Ingen som tvingar dig att köpa och det behövs inte köpas för att spela igenom hela spelet? Förstår inte vad du försöker bevisa. Utvecklarna behöver få in pengar på något sätt eftersom produkten är gratis.

Medlem
Skrivet av meat4u:

Ingen som tvingar dig att köpa och det behövs inte köpas för att spela igenom hela spelet? Förstår inte vad du försöker bevisa. Utvecklarna behöver få in pengar på något sätt eftersom produkten är gratis.

sa jag nånstant att man måste göra det nej det gjorde jag inte, jag bara sa att det är ett microtransaction fyllt spel, vilket är sant

Medlem

Kul att så många spelar PoE efter så många år, testade för några år sen. Lite kul var det men inte riktigt min grej tyvärr, kanske tar ett tag innan man kommer in i det.

Dödgrävaren
Skrivet av Dunder:

Njae, det är bara att lägga in ett loot filter så slipper du allt random bös som droppar.

Även med det så tar ju Scarabs typ själva upp alla ens tabs nu för tiden.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

tråckigt microtransaction fyllt skit spel

Skrivet av Derix:

Absolut inte. Ett av få F2P-spel som går att spela utan att behöva betala en krona.

Skrivet av lolipopapa1:

kul att du tycker det, det är dock fel

Skrivet av lolipopapa1:

sa jag nånstant att man måste göra det nej det gjorde jag inte, jag bara sa att det är ett microtransaction fyllt spel, vilket är sant

Du skrev att det inte går att spela utan att betala... Förstår du själv vad för dynga du spottar ut dig?

När du blir äldre än 13 och skaffar ett jobb så har du råd med några microtransactions så kan du spela spelet sen om det är ospelbart för dig utan att betala.

Medlem

Sanningen är att PoE har kunnat leva just så länge pga att det är F2P med microtransactions. Finns inget Arpg som ens kommer i närheten PoEs mängd content.
Sen skulle jag säga att det ända du verkligen behöver är stash tabs och det är rätt liten kostnad.

Samtidigt kosta D4 typ 750 kr på release och har massa microtransactions och sen expansionspaket. Och till och med då så är det spelet väldigt fattigt på content.

Medlem
Skrivet av noreason:

Du skrev att det inte går att spela utan att betala... Förstår du själv vad för dynga du spottar ut dig?

När du blir äldre än 13 och skaffar ett jobb så har du råd med några microtransactions så kan du spela spelet sen om det är ospelbart för dig utan att betala.

fast jag skrev ju inte det, lär dig läsa kanske

Medlem

PoE har definitivt MTX, men endast stash tabs är dom som kan ses som P2W resten är kosmetiskt. dock så behöver man endast betala drygt 40 dollar för att nå 95% QoL via stash tabs

Vad jag skulle anse som rimlig QoL för att kunna spela spelet på hög nivå med majoriteten av den QoL som krävs:

Currency stash tab: 75 points
Upgrade to premium stash (för att sälja): 15 points
Premium quad stash tab (för att dumpa saker emellan maps): 150 points
map stash tab: 150 points

total 390 points (drygt 40 dollar)

Så spelet är gratis i typ 100+ timmar tills man börjar ta endgame seriöst och då behöver man betala 430kr för att ta bort irritations-moment. För min del är det helt rimligt, jag betalade det för många många år sedan och har inte köpt något mer sen dess. sitter på runt 5000 timmar spelade och bara betalat 430kr.

Finns såklart mer tabs: divination, fragment, unique mm... men dom är mindre krav på att man ska ha för att spela efficient.

dom har också rea på alla tabs varannan helg.

Medlem

Roligt när det går bra för spel, men har provat POE, två gånger nu. Men detta är inget för mig.
Jag håller mig till D4 och Last Epoch just nu.

Tänkte dock prova POE2 när det kommer, men tror det blir samma där tyvärr.


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Roligt när det går bra för spel, men har provat POE, två gånger nu. Men detta är inget för mig.
Jag håller mig till D4 och Last Epoch just nu.

Tänkte dock prova POE2 när det kommer, men tror det blir samma där tyvärr.

Sitter i en liknande båt. Pröjsat för stashtabs etc och spelat igenom det i några omgångar. Men jag har aldrig riktigt haft roligt jämfört med andra ARPGs så som Grim Dawn etc. För min del är det skill systemet med abilities knutna till skill gems med slots i items som skaver. Inte speciellt underhållande. Passiva trädet är inte heller jätteunderhållande. Små passiva bonusar för det mesta mellan de stora stegen och den variation folk menar finns är en illusion då de flesta verkar googla FoTM builds.

Men smaken är som baken! Så kul att det finns de som gillar det

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Sitter i en liknande båt. Pröjsat för stashtabs etc och spelat igenom det i några omgångar. Men jag har aldrig riktigt haft roligt jämfört med andra ARPGs så som Grim Dawn etc. För min del är det skill systemet med abilities knutna till skill gems med slots i items som skaver. Inte speciellt underhållande. Passiva trädet är inte heller jätteunderhållande. Små passiva bonusar för det mesta mellan de stora stegen och den variation folk menar finns är en illusion då de flesta verkar googla FoTM builds.

Men smaken är som baken! Så kul att det finns de som gillar det

Är ett väldigt jobbigt spel att bli engagerad i, men när det väl klickar så är det extremt beroendeframkallande, bästa rekommendationen jag kan ge är att köra en välbyggd och starkt community-rekommonderad league-starter build. och läsa guiden med syfte att förstå, följ den hela vägen tills ALLT är på plats (ofta är det en eller två komponenter som gör hela builden). om man gör det och tar sig till red maps kanske 2st void stones och det inte har klickat så är nog inte detta ett spel för dig.

Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Roligt när det går bra för spel, men har provat POE, två gånger nu. Men detta är inget för mig.
Jag håller mig till D4 och Last Epoch just nu.

Tänkte dock prova POE2 när det kommer, men tror det blir samma där tyvärr.

Samma här. Testat ett par gånger, inte särskilt skoj.

Medlem

Har sjukt kul med poe nu. Spelade även föra ligan och det finns inget som kan mäta sig till vad poe har att erbjuda när det gäller djup och end game.

1
Skriv svar