Jättemodden Fallout: London har nu släppts

Robot
Jättemodden Fallout: London har nu släppts
Medlem

Fallout 4 GOTY är också tillgänglig på GoG för 185 kr.

Medlem

Varför ser det här ut som ett 17 år gammalt spel för? London känns också ganska tråkigt.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Varför ser det här ut som ett 17 år gammalt spel för? London känns också ganska tråkigt.

Tror du har rätt skevt minne av hur spelen såg ut 2007 😉 Men fallout 4 är 9 år gammalt och var väl knappast snyggast i klassen när det släpptes, så det är väl inte så konstigt att det ser gammalt ut..

Personligen tycker jag London känns riktigt spännande som fallout-stad så kanske provar modden nån dag om jag har spelbrist.

Medlem

Känns inte som att det har gått så bra om man tänker på hur många som laddat ner modden


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Har spelat några timmar nu. Gillar det skarpt än så länge. Känns som om de har gått något tillbaka till de gamla spelen med en allmänt mörkare miljö.

Medlem

Har bara kraschat en gång. Laddade ner modden beskriven här:
https://www.reddit.com/r/fallout4london/comments/1ebvexc/cras...

Och Fallout 4 GOTY är förövrigt rätt billigt här:
https://www.instant-gaming.com/en/2207-buy-steam-fallout-4-go...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte som att det har gått så bra om man tänker på hur många som laddat ner modden

Var ser du antalet nedladdningar?

Medlem

Om PSVR-adaptern kommer nu i augusti + om den här modden funkar i VR, oh boy

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Varför ser det här ut som ett 17 år gammalt spel för? London känns också ganska tråkigt.

Ja, i denna trailer ser det ut som PS3-grafik, inte alls mycket bättre ut än Oblivion (2006) eller Fallout 3 (2008).

Men vad jag minns har tidigare trailers visat att grafiken ändå är ganska nära Fallout 4 (2015) tack och lov.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte som att det har gått så bra om man tänker på hur många som laddat ner modden

Vadå "inte gått så bra" och "hur många som laddat ner"? Kan du utveckla?


signatur

Memento Mori

Releasehästryttare
Skrivet av Kalliban:

Tror du har rätt skevt minne av hur spelen såg ut 2007 😉 Men fallout 4 är 9 år gammalt och var väl knappast snyggast i klassen när det släpptes, så det är väl inte så konstigt att det ser gammalt ut..

Personligen tycker jag London känns riktigt spännande som fallout-stad så kanske provar modden nån dag om jag har spelbrist.

Tycker det ser helt ok ut fortfarande!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå "inte gått så bra" och "hur många som laddat ner"? Kan du utveckla?

Vad är det som du inte förstår?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Känns inte som att det har gått så bra om man tänker på hur många som laddat ner modden

Skrivet av Kleptoman:

Vad är det som du inte förstår?

Jag tror man undrar hur du ser hur många som laddat ner modden

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad är det som du inte förstår?

Vart kan du se antalet nedladdningar?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad är det som du inte förstår?

Aja, glöm det då grabben.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/ezgcIzY2nLA

Tycker det ser helt ok ut fortfarande!

Tog ju förvisso några år innan de flesta kunde spela det med acceptabel FPS

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror man undrar hur du ser hur många som laddat ner modden

Skrivet av papagoja:

Vart kan du se antalet nedladdningar?

Tittar man på Steam verkar spelarantalet inte ha påverkats och tittar man på GoG best-selling listan så måste man filtrera på att visa endast gratisspel och då är Fallout London ändå på sida 14 av 16. Så även när man filtrerar det såpass att man bara tittar på gratis spel/dlc så är den väldigt lågt rankad.
Steam och GoG är de största plattformarna så jag tycker att man kan använda dem som indikation på hur stark releasen varit.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Tittar man på Steam verkar spelarantalet inte ha påverkats och tittar man på GoG best-selling listan så måste man filtrera på att visa endast gratisspel och då är Fallout London ändå på sida 14 av 16. Så även när man filtrerar det såpass att man bara tittar på gratis spel/dlc så är den väldigt lågt rankad.
Steam och GoG är de största plattformarna så jag tycker att man kan använda dem som indikation på hur stark releasen varit.

Kollade grafen nu och den har verkligen inte rört på sig så det är lite märkligt 🤔
Får se om det rör mer på sig de närmsta dagarna

Medlem

Att "bara" äga Falout 4 på steam räcker inte?
Måste även ha alla DLC, samt lite meckande med downgrade osv?

Medlem
Skrivet av Kotz:

Att "bara" äga Falout 4 på steam räcker inte?
Måste även ha alla DLC, samt lite meckande med downgrade osv?

Yep, har inte GOTY, har dock alla DLC + season pass så borde funka, sitter just och nedgraderar min fallout 4 via modden de ha (https://www.nexusmods.com/fallout4london/mods/1)

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kollade grafen nu och den har verkligen inte rört på sig så det är lite märkligt 🤔
Får se om det rör mer på sig de närmsta dagarna

tror det faktum att det är lite omständigt att installera, gå via gog, nedgradera etc. kan göra att det tar ett tag innan folk nappar och kommer igång. men glöm inte att jag och andra såg nyheten väldigt nyligen och vet inte hur det är med dom som mest hänger på steam och liknande, kanske inte hört om det ännu. sedan hjälper det inte att det finns en massa buggar enligt en hel del. så det kan påverka. Men hoppas att det kommer igång


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

ELF
Medlem
Skrivet av YmerXE:

tror det faktum att det är lite omständigt att installera, gå via gog, nedgradera etc. kan göra att det tar ett tag innan folk nappar och kommer igång. men glöm inte att jag och andra såg nyheten väldigt nyligen och vet inte hur det är med dom som mest hänger på steam och liknande, kanske inte hört om det ännu. sedan hjälper det inte att det finns en massa buggar enligt en hel del. så det kan påverka. Men hoppas att det kommer igång

Är ju inte osmidigare än att gå via Nexus mods eller Moddb, eller annan valfri modsida för den delen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Undrar om det inte är lite synd att de gjorde det som modd.
Utan tvekan ett enormt arbete man utfört, att de inte släppte att det skulle tillhöra fallout utan bara köra något "post nuclear" setting och sälja spelet istället.

Medlem
Skrivet av ELF:

Är ju inte osmidigare än att gå via Nexus mods eller Moddb, eller annan valfri modsida för den delen.

Jag tror poängen var att det är lite fler steg än en i standarinstallation. Inte att det var just gog.

Själv kommer jag nog att vänta ett tag innan jag testar så det har fått stabilisera sig lite. Sen är det ju mitt i sommaren och det är redan några spel före i kö.

Medlem

Väldigt instabilt tyvärr.

Medlem
Skrivet av jawik:

Jag tror poängen var att det är lite fler steg än en i standarinstallation. Inte att det var just gog.

Själv kommer jag nog att vänta ett tag innan jag testar så det har fått stabilisera sig lite. Sen är det ju mitt i sommaren och det är redan några spel före i kö.

yep, min poäng :).


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av jawik:

Jag tror poängen var att det är lite fler steg än en i standarinstallation. Inte att det var just gog.

Själv kommer jag nog att vänta ett tag innan jag testar så det har fått stabilisera sig lite. Sen är det ju mitt i sommaren och det är redan några spel före i kö.

Köper man Fallout 4 GOTY via GOG (180 spänn för tillfället) så behöver man inte göra nån downgrade för att köra London. GOG har fixat detta innan releasen.

phi
Medlem

Instabilt och långa laddningstider.

Sen har modden är en mycket märklig svårighetsgrad och det är nästan omöjligt att göra något ifall du skapat "fel" karaktär. Man dör så fort en fiende träffar en och man gör ingen skada på dem heller, inte ens på Easy. Så något är "galet" någonstans.

Jag gav upp efter ett par timmar eftersom att jag inte orkade göra en ny karaktär. Kan hända att jag testar modden längre fram men just nu blev jag bara less.

Men annars verkade det väldigt ambitiöst och jag gillade settingen med London.

Medlem

Kan man få igång spelet på Steam Deck?

12
Skriv svar