Rapport: Satsningen på AAA-spel till Iphone och Ipad tycks inte vara någon succé
Assassin's Creed Mirage och Resident Evil 4 ska bara ha sålt några tusen exemplar.
#Apple, #Assassins-creed-mirage, #Ipad, #Iphone, #Resident-evil
Finns så mycket annat man kan göra på en smartphone än att spela ändå. Tyvärr bygger många av de sociala apparna på att man skall fastna och titta på random roliga korta reels vilket man vips råkat se i 30 minuter i stället för den tiden man kunde ha spelat ett spel i stället.. OM man har ett bra tillbehör med knappar på.
Spelade själv när smartphone eran började och då var det Angry birds perfekt för formatet men startar sällan något mobilspel idag.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Man måste förstå att många som är fans av AAA på pc eller konsoll inte vill ha nedbantade versioner/upplevelser på handhållet format, och speciellt inte med en serie man är ett fan av sedan tidigare. Lite därför man fick reaktionen man fick på det klassiska Blizzard-klippet "You all have mobilephones..". Ja visst men de som var där var nog definitivt inte där för att få se en mobilversion av Diablo. Sen om det sålde som smör ändå till en annan bredare massa är en annan sak, men det är ju i många fall inte samma fans.
AAA-spel gör sig bäst på en bra skärm med bra kontroller, det får man ju inte på en mobil. Mobilspel känns som korta tidsfördriv där grafiken inte är så viktig. Kanske inte så konstigt att det inte säljer så bra. Det skulle eventuellt vara intressant om man kunde streama spelet från mobilen till en större skärm. Kanske nån gång i framtiden, men vette tusan…
Tycker Apple borde trycka in ett bättre chip i sin nästa AppleTv och satsa på sjyssta 1080p spel, det skulle garanterat bli en succé
Tex COD på min några år gamla iPad Pro med 120hz skärm är grymt, tänk om man kunde köra det på AppleTv med en 120hz tv
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Mobilmarknaden är stor, men den har också en helt annan demografi. Spelen ska gå och spela i korta sessioner på bussen. AAA-titlar är något helt annat.
Båda kan samexistera, men jag tror inte mobilspel passar på konsol och lika lite AAA-spel på mobiler.
"Writer and Fighter"
Problemet med mobilspel är att dom är dåligt designade, tekniken är det inget fel på. Här pratar vi pratar cash-grab på högsta nivå.
Men detta är ju vanliga konsol/pc spel som portats till telefon de borde upplevas som att spela på typ xbox360/one om telefonen kopplas mot en tv och en handkontroll? Att spela ac med pekskärm är nog ingen höjdare. Men kanske fungerar för de som gjort det sen de var 3 år.