Rapport: Satsningen på AAA-spel till Iphone och Ipad tycks inte vara någon succé

Robot
Rapport: Satsningen på AAA-spel till Iphone och Ipad tycks inte vara någon succé

Assassin's Creed Mirage och Resident Evil 4 ska bara ha sålt några tusen exemplar.

#Apple, #Assassins-creed-mirage, #Ipad, #Iphone, #Resident-evil


Medlem

Det här kan ju bara inte ha föregåtts av några större tester och undersökningar.


signatur

1338 - One Step Above

Gen
Medlem

Vilken shock! Ingen kunde ha anat detta, framförallt inte kostymnissarna.

Medlem

Det hade varit en sak om man kunde köra sitt spel köpt på t.ex. Steam tänker jag. Men att betala 60 USD för något som sen är låst till detta formatet är väl inte jätteintressant för många.

Medlem

Flera tusen? Många fler än vad jag trott.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Bara för att vissa saker är tekniskt möjliga betyder det inte att det är en bra idé.

Medlem

Finns så mycket annat man kan göra på en smartphone än att spela ändå. Tyvärr bygger många av de sociala apparna på att man skall fastna och titta på random roliga korta reels vilket man vips råkat se i 30 minuter i stället för den tiden man kunde ha spelat ett spel i stället.. OM man har ett bra tillbehör med knappar på.

Spelade själv när smartphone eran började och då var det Angry birds perfekt för formatet men startar sällan något mobilspel idag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Man måste förstå att många som är fans av AAA på pc eller konsoll inte vill ha nedbantade versioner/upplevelser på handhållet format, och speciellt inte med en serie man är ett fan av sedan tidigare. Lite därför man fick reaktionen man fick på det klassiska Blizzard-klippet "You all have mobilephones..". Ja visst men de som var där var nog definitivt inte där för att få se en mobilversion av Diablo. Sen om det sålde som smör ändå till en annan bredare massa är en annan sak, men det är ju i många fall inte samma fans.

Avstängd

Jag förstår mig inte på mobilspel och jag med mina gamla verkiga korvfingrar klarar inte av detta småttiga format.
Sedan att lägga så mycket pengar på AAA titlar verkar bara vara sjukt,det är ju dock bara en telefon.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

AAA-spel gör sig bäst på en bra skärm med bra kontroller, det får man ju inte på en mobil. Mobilspel känns som korta tidsfördriv där grafiken inte är så viktig. Kanske inte så konstigt att det inte säljer så bra. Det skulle eventuellt vara intressant om man kunde streama spelet från mobilen till en större skärm. Kanske nån gång i framtiden, men vette tusan…

Medlem

Tycker Apple borde trycka in ett bättre chip i sin nästa AppleTv och satsa på sjyssta 1080p spel, det skulle garanterat bli en succé

Tex COD på min några år gamla iPad Pro med 120hz skärm är grymt, tänk om man kunde köra det på AppleTv med en 120hz tv


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Enda spelen som duger på en mobiltelefon är "idle"-spel.
Själv har jag kört Idle Heroes till och från i 7 år.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skribent

Mobilmarknaden är stor, men den har också en helt annan demografi. Spelen ska gå och spela i korta sessioner på bussen. AAA-titlar är något helt annat.

Båda kan samexistera, men jag tror inte mobilspel passar på konsol och lika lite AAA-spel på mobiler.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tror som många andra nämner att sådana spel är inte intressant för den stora massan på mobilen. Däremot spel som Genshin, Honkai, Nikke osv som finns på båda tror jag aldrig hade blivit så pass stora om dom inte funnits tillgängligt till PC/konsol också.

Medlem

Det såg man ju komma, såna spel vill man inte spela på en liten fjutt mobil som överhettar på nolltid....

Medlem

Äntligen lite bra nyheter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Problemet med mobilspel är att dom är dåligt designade, tekniken är det inget fel på. Här pratar vi pratar cash-grab på högsta nivå.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Problemet med mobilspel är att dom är dåligt designade, tekniken är det inget fel på. Här pratar vi pratar cash-grab på högsta nivå.

Men detta är ju vanliga konsol/pc spel som portats till telefon de borde upplevas som att spela på typ xbox360/one om telefonen kopplas mot en tv och en handkontroll? Att spela ac med pekskärm är nog ingen höjdare. Men kanske fungerar för de som gjort det sen de var 3 år.

1
Skriv svar